Rémesen drága, drágább a konkurenciánál, nagyjából feleslegesnek tekinthető eszköz, de könnyen lehet, hogy sikerre van ítélve, mert történetesen az Apple gyártotta. Harmadáron kapható teszem azt a Pebble, ami mindent tud, viszont színes e-kijelzője egy hétig bírja szuflával, míg az Apple órája 18 óra üzemidőt produkál. (Mindkettő gyártói adat.) Az Apple Watch tud telefonhívást kezdeményezni és fogadni, zenél, leveleket és szöveges üzeneteket váltani, valamint fitneszadatokat jelenít meg, pulzust, lépésszámlálást, kalóriát számol – azaz csupa olyan képességgel tündököl, amit más okosórák már régen tudnak. Az egyetlen technikai újdonság, hogy az oldalán időgépből kiszedett digitális „korona” van, melynek segítségével a kis kijelző tapizásánál kétségkívül könnyebben lehet majd adatokhoz jutni. Igaz, ha már az Apple egyszer valamibe belevág, azt minőségi anyagokból, tisztességesen összerakva készíti el. Jellemző, hogy mekkora munkát fektettek be az időjelző hátterében látható animációkra, a „Motion” számlap készítésére. Megoszlanak a vélemények, hogy a Miki egeres (nem vicc), nyíló virágos, lebegő medúzás, szárnyát lebegtető lepkés hátterek kinek-kinek mennyire találják telibe az ízlését, de tény, hogy hihetetlen igényességgel hozták ki ebből is a legtöbbet. Például az egyik stop-motion animáció elkészítéséhez 24 ezer fotót készítettek egy virágról 285 órán keresztül. Vagy ott az említett medúza esete: az akváriumban lebegő szépséges állatokon a Phantom kamera 4K 300 fps minőségben (!) dolgozott, hogy aztán a felvétel példátlan minőségben jelenhessen meg a kis, 312 x 390 pixel felbontású órán. Az Apple új okosórája megérkezett Sydneybe, Hongkongba és Pekingbe Az almás okosóra legolcsóbbika 100 ezer, a luxusváltozata közel 3 millió forintba fog kerülni. Meghökkentő számok, de nem ez lenne az első eset az Apple történetében, mikor a felülárazottság stratégiája bevált. A Strategy Analytics elemzőcég azt jósolja, hogy a vállalat idén 15,4 millió okosórát ad el világszerte, ami 55 százalékos piaci részesedést jelent. Az ABI Research amerikai piacelemző és -kutató cég óvatosabb: 13,77 milliós eladásra számítanak, ami 50 százalék alatti piaci részesedésnek felel meg. Forrás:http://www.hirado.hu/2015/04/10/sohasem-latott-kepek-az-apple-okosorajarol/