Sok Pénzért Bárki Lóghat Snoop Dogg-gal

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' klarensz hozta létre. Ekkor: 2014. november 24..

  1. klarensz / Moderator Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2012. június 27.
    Hozzászólások:
    16,928
    Kapott lájkok:
    2,488
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    [​IMG]

    A rapzene sokkal nagyobb biznisz, mint gondolnánk, fél perc rappeléssel 25 millió forintot lehet keresni. Hogyan kerültek a magyarok a híres rapper közelébe? És persze: mennyibe került?
    Nemrégiben a magyar zenei életben ismert producer, Pixa és a szlovákiai Tomi PopovicSnoop Doggnál járt Amerikában, hogy leforgassák közös videoklipjüket, amiben a rapper is szövegel valamennyit. Na, de miért akarna a világ egyik legismertebb rappere két kelet-európaival együtt zenélni?

    Nálunk van a pénz, nálunk van a dollár
    Pénzért, mi másért? Mint annyi veterán és nem is annyira veterán rapper a hiphopban, Snoop is ott tart a karrierjében, hogy igazából bármit megtehet.

    Kitalálja, hogy akkor most ő rasztafárireggae-énekes, szexi G-funkot játszó múltidéző, vagy egyszerűen csak beugrik Katy Perry mellé bohóckodni, ha ahhoz van kedve. Az internet előretörésével már személyes találkozásra sincs szükség, hogy mondjuk MC Mikrofon Dollár Tennesseeből felmondjon egy verzét az óceán másik oldalán élő Kicsi Pimp dalához.

    A zenei kollaboráció a mainstream pop mentsvára, aminek köszönhetően bárki ismertségre tehet szert, ha valami nagynevű arc közreműködőként szerepel a zenéjében.

    Ezért nem csoda, ha akadnak olyan előadók, akik mindenképpen egy Snoop-verzérevágynak, és erre meg is van a lehetőségük, ha

    • sok pénzük
    • és megfelelő kapcsolatrendszerük van.
    Jó, de ki az a Pixa?
    Röviden: ő írta a Mizut. Hosszabban: Tóth Dániel néven született Székesfehérváron, és több mint 10 éve ismert figurája a magyar zenei életnek. Előadóként kezdte, majd szép lassan inkább a háttérbe vonult, és producerként, később DJ-ként is folytatta. Fontos szereplője a nagy magyar popzenei generációváltásnak, mind SP-nek, mind Fluornak ő tette össze a zenéit, köztük a 2000-es évek legnépszerűbb magyar popdalát, a Mizu?-t, de a fél magyar rapvilág is dolgozott vele legalább egyszer. Ahogy kinőtte magát a hiphopból a mainstreambe, szép lassan elhagyta a műfajt, és trendibb, poposabb irányba haladt tovább. Ennek lett az eredménye az Andróval közösen létrehozott Nobody Moves, ami máig az első számú electrohouse produkció Magyarországon.

    Pixa és Popovic úgy kerülhetett a képbe, hogy a 2008-as Babygetdownnal kisebb nemzetközi sikert értek el, például Japánban, és a szlovákiai énekes olyan kontaktokat szedett össze észak-amerikai tartózkodása alatt, akiken keresztül el lehetett jutniSnoopDogg menedzsmentjéhez.

    [​IMG]
    Fotó: Ránki Dániel
    Azért nehogy azt hidd, hogy itt csak a pénz számít. Snoopmenedzsmentje minden esetben meghallgatja a dalt, amire az ő részét szánják, és ha nem elég jó, akkor ejtik az érdeklődőt. A mi zenénk viszont tetszett nekik, és végül eljutottunk vele a kollaborációig

    – mondja nekem Pixa, aki azt is hozzáteszi, hogy ez még mindig kevés lenne egy közreműködéshez. Konkrét árat nem akart mondani, de hozzávetőlegesen

    egy családi ház árába került szerepeltetni a rappert a dalban.
    Persze hogy borsodi vagy telki családi házét, azt nem mondta.

    Ezért a pénzért cserébe Snoop nemcsak szövegel a zenére, de közös klipforgatást is vállalt, illetve csak úgy magától felrakta az Instagramjára azt a közös képet, amit Pixáék egyik haverja készített róluk és a rapperről. Ez azért fontos, mert Snoopnak négymillió követője van a képmegosztón.



    Peachesncream.

    A photo posted by snoopdogg (@snoopdogg) on Nov 11, 2014 at5:09pm PST

    Snoop testközelből
    Az amerikai forgatásról Pixa annyit mesélt, hogy Snoop Dogg végtelenül közvetlen, kedves figura, egyáltalán nem távolságtartó. Tényleg baromi sokat tép, a menedzsere egy kis dzsointtartóval a kezében mászkált a forgatáson, hogy ha ősznúpsága pöfékelni kíván, akkor még csak tekernie se kelljen, rögtön a szájába adják a spanglit. A két zenészt is megkínálta, ám se Pixa, se Tomi Popovic nem kért belőle, de ebből nem lett sértődés. Ahogyan abból sem, hogy Popovic vitt Snoopnak ajándékba egy napszemüveget, amit meg is köszönt, de felpróbálta Popovic saját napszemüvegét is – azzal a szöveggel, hogy „amit egyszer felveszek, az már az enyém marad”. És így is lett, soha többé nem adta vissza.

    Ráadásul Pixa és Popovic szabadon rendelkezhet Snoop részével, vagyis remixekhez, más dalokhoz vagy reklámokhoz is felhasználhatják a hangját, amiért persze a rapper százalékot kap majd a jogdíjakból. Ebből az derülhet ki, hogy a megfelelő összegért bárki sztárrá válhat egy ismert ember hátán felkapaszkodva, de Pixa szerint itt pont nem Snoop verzéje a fontos.

    A menedzsmentjén keresztül olyan közegbe kerülünk, ami már meghatározó része az amerikai zeneiparnak. Már van is 3-4 olyan számunk, ami tetszett egy másik előadó, Ne-Yomenedzsmentjének, és a dolgozni szeretnének velünk a jövőben. Csak így lehet vadidegenként betörni arra a piacra.

    – meséli Pixa, aki aztán hozzáteszi, hogy a hiphopban óriási biznisz épült kizárólag a kapcsolatszerzésre. Megemlít egy orosz rappert, Timatit, aki egy oligarchacsaládból származik, neki a közreműködés 250 ezer dollárjába került. De akár mondhatta volnaAygun Kazimova azeri énekesnőt is, akiről nem valószínű, hogy bárki is hallott a Kaukázuson túl, mégis nyomott vele Snoop egy duettet.

    Kiemeli, hogy a közreműködés ára a middleman, vagyis az összekötő ember kapcsolataitól is függ, vagyis

    minél több emberen keresztül jutsz el az adott előadó menedzsmentjéig, annál többet kell fizetned.
    „Rengeteg olyan arc dolgozik a hiphopban, aki abból akaszt le hatalmas pénzeket, hogy ismeri a megfelelő embereket. 50 Centtel vagy Ice Cube-bal akarsz kapcsolatba lépni? Akkor perkálj most le itt nekem 6000 dollárt, és összekötlek a megfelelő figurákkal” – mondja.

    Ezért Pixa is inkább egy jó befektetésként fogja fel az egészet, hiszen egy sikeres szám esetén a jogdíjak akár vissza is hozhatják a pénzt, a hosszú távra szóló kapcsolati tőkéről nem is beszélve. Nagy lehetőség, hogy birtokukban van egy kvázi szabad felhasználású Snoop Dogg-szöveg, hiszen Pixa önálló producerként több projekthez vagy dalhoz is hasznosíthatja Snoop részét.
    [​IMG]
    Fotó: Ránki Dániel
    Hé, haver, ez a gengszter korszak, hé, haver, itt a jók is rosszak
    Sokat elmond a hiphopban uralkodó anyagiasságról, hogy a fizetett közreműködésekről szinte egyáltalán nem találni anyagot az interneten. Ez mondjuk érthető, hiszen semelyik ismert rapper nem szeretné azzal reklámozni magát a rajongói előtt, hogy egy köteg pénzért még a szombat reggel flexelő szomszédra isráreppel, ha kell.

    Így nincs se adatbázis, se promóciós ajánlat arra, ha valaki híres vendégrappert akar, csak különböző szakmai fórumokon található bejegyzések alapján lehet megtippelni, ki mennyibe kerülhet. A sokáig tabunak számító témáról először Nicki Minaj vallottmainstream felületen, Kanye West Monster c. számában.

    50k for a verse, no album out!

    – vagyis 50 ezer dollár egy verzéért, és még lemezem sincs.

    Ezt valószínűleg nem erre a Kanye West együttműködésre kell érteni, hiszen KanyeWest abszolút number one-nak számít, valószínűleg Nicki Minaj ingyen, maximum jogdíjért vállalta a közreműködést. Viszont ha megnézzük a Minaj-diszkográfiát, akkor bizony kiderül, hogy bőven akad annyi ismeretlen név, akikkel az énekesnő nem biztos, hogy puszta passzióból állt le közösködni. Például ki az a Romeo Santos?

    És ők?
    ...
    folytatás az alábbi linken:
    Index - Kultúr - Sok pénzért bárki lóghat Snoop Dogg-gal