Gazdaság Szinglik napja: show, sztárok, kedvezmények és többmilliárdos bevétel

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' Mézga hozta létre. Ekkor: 2017. november 04..

  1. Mézga / nem lopott :D

    Csatlakozott:
    2016. május 10.
    Hozzászólások:
    16,667
    Kapott lájkok:
    5
    Beküldött adatlapok:
    0
    Jack Ma, az Alibaba vezére híres meghökkentő ötleteiről, hatalmas céges rendezvényeiről és kicsit őrült stílusáról. Mindemellett a vállalat negyedéves jelentéséből kiderül az is, hogy remek üzleti érzékkel áldotta meg a sors. A szinglik napjából pedig sikerült akkor eseményt csinálnia alig néhány év leforgása alatt, hogy 2016-ban már a Black Fridayt is megelőzte, és ezzel jelenleg a november 11-i ünnep a világ legforgalmasabb online vásárlási eseménye.


    A kínai online kereskedelem trónján ülő Alibaba remek negyedévet zárt, és minden várakozást felülmúlva 61 százalékkal nőtt a cég bevétele az egy évvel korábbihoz képest. Az Alibaba már nem csak online bonyolítja le a tevékenységét, hanem hagyományos üzletként és szupermarket formájában is megjelentek a piacon.

    [​IMG]

    Óriási éves bulikat tart a cég

    Forrás: AFP/Xinhua News Agency/Shen Bohan

    Az cég weboldalára havonta 549 millió ember látogat.

    A vállalat módosította az éves előrejelzését is a sikerek miatt. A korábbi 45-49 százalékos növekedés helyett most már 49-53 százalékot prognosztizálnak. Az Alibaba számára viszont még csak most érkezik az év legfontosabb napja, tehát nem elképzelhetetlen, hogy ezek a számok tovább fognak javulni.

    Az előző évben minden rekordját megdöntötte az online webáruház a szinglik napjára keresztelt november 11-i eladásoknak köszönhetően. Néhány év alatt egy jelentéktelen ünnepből sikerült megalkotniuk egész Ázsia, sőt az egész világ legjelentősebb online kereskedelmi napját.

    A 2016-os szinglik napján csak az első órában 5 milliárd dollárt kaszált az Alibaba. Ezzel 30 percet javítottak az egy évvel korábbi adatokon, amikor még 90 percre volt szükség a szám eléréséhez.

    A nap végére 18 milliárd dolláros bevétellel zártak.

    [​IMG]

    Jack Ma

    Forrás: AFP/Str

    A november 11-i ünnepség minden bizonnyal idén is új rekordokat fog felállítani. Az Alibaba az utóbbi napokban jelentette be a cég éves rendezvényének teljes programját. Az idén közel négyórásra tervezett gálát az előző évben 400 millióan követték a tévék képernyőin keresztül, és idén is az Emmy-díjas David Hill fogja rendezni.

    Jack Ma régóta szeretne egy újfajta arculatot alkotni a cége számára, és ötvözni a szórakoztatást a fogyasztással. A szinglik napja promóciója mellett a rendezvény célja, hogy ezt az arculatot erősítése. A tervek szerint az Alibaba a jövőben nem csak egy online áruház szeretne lenni. Versenybe akarnak szállni a szórakoztatóiparban, de még a közösségi médiában is.

    Jack Ma víziója szerint az Alibaba a legnagyobb vállalat lesz a világon, és jelen lesz az emberek életének minden egyes szegmensében.

    A szinglik napjának globális értékét jelzi, hogy 2016-ban összesen 200 ország vásárlói vettek részt az egynapos online eseményen. A nemzetközi tranzakciók száma is 60 százalékot emelkedett 2015-höz képest, tehát kijelenthető, hogy lassan már nemcsak Kínában, hanem az egész világon kiemelt fontosságú lesz november 11.

    [​IMG]

    Hihetetlen sok terméket rendelnek az Alibabától

    Forrás: AFP/Imaginechina/Li jiangang

    Az utóbbi évben több elemzés is azt saccolta, hogy az idei szinglik napja átlépheti a 20 milliárd dolláros bevételt. Az Alibaba a hazai piac mellett egyre nagyobb hangsúlyt fektet a külföldi vásárlók bevonzásra.

    Várhatóan több mint 140 000 cég 15 millió terméke lesz akciósan elérhető az Alibaba weboldalán.

    Az Alibaba felel a sokak számára csak 11.11-ként ismert esemény során lebonyolított vásárlások 71 százalékáért, de idén megérkeznek a nagyobb riválisok is a versenybe. A jd.com és a Tencent is beerősít, ezért komoly küzdelemre lehet majd számítani Kína online kereskedői között.

    A JD felelt az előző évben lebonyolított vásárlások 20 százalékáért, viszont az idei évben erős szövetséget fog alkotni az amerikai WallMart üzletlánccal és a kínai Tencenttel.

    [​IMG]

    Jack Ma mindig gondoskodik a jó hangulatról

    Forrás: AFP/Xinhua News Agency/Shen Bohan

    A Tencent a kínai közösségi média császára. Ők a 900 millió felhasználóval rendelkező WeChat nevű üzenetküldős applikáció üzemeltetői. Ez rengeteg adat, aminek segítségével még több ember elérésére lesz képes a JD, a WallMart pedig 400 kínai üzletével segíti, hogy az eladás zökkenőmentesen menjen.

    A szakértők szerint a megerősödött JD idén kiharaphat egy szeletet a pitéből, de az Alibaba sem nézi tétlenül a versenytársak szövetségét. Az idei évben egy divatbemutató keretében láthatják és próbálhatják ki a vásárlók a cég új See Now Buy Now rendszerét.

    A bemutatóra olyan nagy divatmárkákat hívtak meg, mint az Ralph Lauren, Estee Lauder és a Furla. A műsort élőben lehet követni a felhasználók mobilján, ha pedig megtetszik valami, csak rá kell kattintani a képernyőre, és máris bekerül a kosárba az éppen felvonultatott ruhadarab.

    KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...