Hmm ez Érdekes Tesco, Auchan meg a többiek - Meg vannak számlálva a napjaitok

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' nonoka hozta létre. Ekkor: 2014. június 25..

  1. nonoka /

    Csatlakozott:
    2011. január 02.
    Hozzászólások:
    27,115
    Kapott lájkok:
    2,448
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    A hagyományos, boltokat, üzleteket működtető kiskereskedelem napjai meg vannak számlálva, az online vásárlás pedig sokkal, sokkal gyorsabban terjed, mint ahogy arra a nagy kereskedelmi láncok vezetői számítanak, akik egyébként is túl öregek ahhoz, hogy megértsék ezt az egészet, mondta az internet legagresszívebb embere, Oliver Samwer. De, ki ő? És mi köze van neki a kiskereskedelemhez?
    Az offline halott

    A klasszikus kiskereskedők a középkorban élnek, a boltok, üzletek csak azért léteznek, mert korábban nem volt internet. Aki most kezd el kereskedelemmel foglalkozni, annak már nincsen szüksége arra, hogy boltokat nyisson, de ezt önök úgy sem értik, mert túlságosan öregek hozzá, mondta az internet legagresszívebb emberének tartott fiatal vállalkozó, Oliver Samwer a múlt héten egy kereskedelmi konferencián. A hallgatóságban nem kisebb szakemberek ültek, mint a több mint 470 milliárd dollár árbevételű, 2,2 millió alkalmazottat foglalkoztató kereskedelmi láncot, a Wal-Martot 2013-ig irányító Michael T. Duke, a világ egyik legnagyobb hipermarket láncát, a Carrefourt vezető Georges Plassat, vagy a világ ötödik legnagyobb kiskereskedelmi láncának, a Metro csoportnak a vezérigazgatója, Olaf Koch.

    De nem csak a hagyományos kiskereskedelem nagyjainak, a konferencia szervezőinek is beszólt Samwer, szerinte ugyanis a Louvre-hoz közeli földalatti bevásárlóközpont, a Carrousel du Louvre nem a megfelelő helyszín a konferenciának, oda csak az öregek járnak, inkább oda kellett volna vinni az eseményt, ahol az életüket már okostelefonon keresztül, online szervező 15 éveseket lehetett volna megkérdezni fogyasztási szokásaikról.

    Nulla tisztelet az iparág nagyjaival szemben, gondolhatnánk, pedig amiről Samwer beszélt, annak egyes elemeit a jelenlévők is osztják: a kiskereskedelem elképesztő átalakuláson megy keresztül, és aki nem lép elég gyorsan és nem terjeszkedik online irányba (a nagy kereskedelmi láncok egymás után hozzák létre online bevásárlást lehetővé tevő felületeiket), annak lőttek.

    De kik azok a Samwer-testvérek?

    A párizsi konferencián (is) mindenkit betámadó Oliver Samwerről nehéz önmagában beszélni, mivel az elsősorban online kereskedelmi cégeket, internetes startupokat gyűjtő vállalatbirodalmát két testvéreivel (Marc, Alexander) hozta létre, a cégeiknek és a startupokat segítő alapjaiknak azonban egyértelműen Oliver az arca. A Samwer-testvérek az elitiskolákban magukba szívott tudással már huszonévesen internetes cégeket alapítottak, többek között ők hozták létre Németország legnagyobb online piacterét, az alando.de-t, de az ő irányításukkal jött létre a Jamba is, amely európa legnagyobb, mobilalkalmazásokat és telefonos csengőhangokat kínáló cége volt. Előbbit az eBaynek adták el (a 43 millió dolláros tranzakció után Oliver Samwer 26 évesen az eBay európai igazgatója lett), utóbbit 2004-ben a VeriSign vette meg közel 270 millió dollárért (Oliver és Marc 2005 végéig irányították a céget). 2006 óta saját online cégek felépítése mellett startupokat segítenek illetve szereznek bennük részesedéseket, a Rocket Internet nevű vállalaton és a European Founders Fund nevű alapon keresztül. Olyan, alsősorban német nyelvterületen ismert portálok tartoznak/tartoztak hozzájuk, mint a youtube konkurencia MyVideo, az európai utazási portál, a trivago, az online cipőkereskedő Zalando vagy a diákok körében népszerű közösségi oldal, a StudieVZ.

    Amit a Samwer-testvérek csinálnak, az igencsak megosztja az internetes vállalkozókat, a cégeik felépítésében ugyanis már meglévő recepteket másolnak: többek között a Groupon, az eBay, a Facebook, az Amazon, az Airbnb vagy a Pinterest üzleti modelljét valósították meg Európában és Ázsiában, ezért hívják őket a klón-királyoknak. Samwerék ezt máshogy fogalmazzák meg: ők nem tervezőmérnökök, ők csak építkeznek.
    [​IMG]
    Forrás: European Founders Fund (Marc, Oliver és Alexander Samwer)

    Mi az a Rocket Internet?

    A berlini központú Rocket Internetet 2007-ben alapították a Samwer-testvérek, az 5 kontinensen 25 irodával rendelkező vállalat internetes cégeket épít fel, és különböző háttértevékenységekkel (irodák, számlázás, egyéb backoffice stb.) segíti működésüket, de tőkével is ellátja őket, valamint megnyitja előttük az alapítók kapcsolati hálóját. Eddig több mint 100, bizonyos szegmensekben piacvezető internetes vállalat felépítését segítették, jelenleg több mint 75, több országban is működő vállalat van a Rocket Internet portfóliójában, amelyeket később igyekeznek eladni. Az elmúlt években több sikeres exitet is végrehajtottak: az alandót például az eBay, a Jambát a Verisign/Newscorp, a MyVideót és a Lokalist.de-t a Pro7/SAT1, a Bigpointot az NBC, a CityDealt pedig a Groupon vette meg. A Rocket Internet nem tagadja, hogy más országokban már sikeresen működő üzleti modellek alapján építi fel vállalatait, sokszor pont azoknak adja el a cégeit, akiknek az üzleti modelljét másolták. A Rocket Internet cégei közül Magyarországon az ételrendeléseket lebonyolító Foodpanda, az internetes fizetést lehetővé tevő Paymill és a szállásfoglaló Wimdu van jelen.
    [​IMG]
    Forrás: Rocket Internet

    A Rocket Internet egyik nagy előnye a gyorsaság: az indiai terjeszkedés közben például rájöttek, hogy az áruikat nem tudják a helyi infrastruktúrán keresztül kiszállítani, ezért néhány hét alatt 100 városban saját kiszállítást szerveztek meg (a jelentkező kismotorosoknak egy gps-készüléket adtak, és útnak indították őket), lényegesen gyorsabban, mint ahogy azt egy világcég, például a UPS tenné. Oliver Samwer egy másik példája a gyorsaságukra az új piacok meghódítása: mire a nagy cégek (például akár a Google) az egyes országok feltérképezésekor a látogatásuk előtt megszerzik az üzleti vízumot, a Rocket Internet alkalmazottai a sok esetben gyorsabban megszerezhető turistavízummal már régen bejárják az adott országokat.

    A tőzsdei kibocsátás tenné fel az i-re a pontot

    A fentebb említett párizsi konferencián előadást tartott Oliver Samwer, a külföldi lapok az elmúlt hetekben egyre többet írtak a Samwer-testvérekről, a német Manager Magazin pedig a beharangozó szerint júliusi számában címlapsztoriként ír majd a testvérek sikereiről. Az egyre intenzívebb médiajelenlét nem véletlen: az egyébként inkább zárkózott, a médiával kevés kapcsolatot ápoló (nyilatkozni nem hatékony, helyette inkább cégeket építenek) testvérek közül Oliver egyre többet szerepel, ami elsősorban a Rocket Internet közelgő tőzsdei kibocsátásának tudható be. Lapértesülések szerint a cég részvényeinek a kibocsátását a Morgan Stanley, a JP Morgan és a Berenberg szervezi majd, a cég értéke akár 5 milliárd euró is lehet.

    Azonban nem csak az internetinkubátort, hanem egyes cégeket is tőzsdére vinnének (még a Rocket Internet előtt). Lapértesülések szerint az egyik első IPO (elsődleges tőzsdei kibocsátás) a Zalandoé lehet, az online ruházati kiskereskedelmi cég részvényeit a frankfurti tőzsdén vezetnék be, ez lenne az évszázad legnagyobb európai technológiai részvénykibocsátása. Az 5 milliárd euró értékű vállalat részvénykibocsátását a Morgan Stanley, a Goldman Sachs és a Credit Suisse végzi. Ezen felül más vállalatok IPO-ját is vizsgálják, tőzsdére vinnék az online bútorboltot, a Westwinget és az élelmiszer kereskedő Hellofresh-t is.

    Az online cégek részvényeinek tőzsdei bevezetése már csak azért is üdvözlendő, mert Európa az elmúlt években ezen a területen is igencsak lemaradt az Egyesült Államokhoz képest.
    http://www.portfolio.hu/vallalatok/...eg_vannak_szamlalva_a_napjaitok.1.200450.html