Titanic: így veszett el 1500 ember

A témát ebben részben 'Hírek!' david9696 hozta létre. Ekkor: 2016. április 20..

  1. david9696 / Moderator Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2014. július 12.
    Hozzászólások:
    14,623
    Kapott lájkok:
    284
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Az óriási luxusgőzös első útját hatalmas felhajtás kísérte 1912-ben, a világ szájtátva figyelte az akkori mérnöki teljesítmény csúcsalkotását. A hajó hossza 270 méter volt, ami nagyjából kilenc darab, egymás mögé fektetett tízemeletes panelház méretének felel meg. Magassága 53, legnagyobb szélessége 28 méter volt. Valóságos úszó luxusváros: lift, tornaterem, squash-pálya, úszómedence, törökfürdő, óriási szalonok töltötték meg.

    Jéghegy!
    A próbaút 1912. április 2-án jól sikerült, így április 10-én déli 12 órakor nyugodtan indult Southamptonból New York City felé, fedélzetén 2228 utassal. A 46 ezer tonnás monstrum rendben haladt egészen április 14., 23 óra 39 percig. Ekkor vette észre a legénység egyik tagja a jéghegyet.
    És innen indul a csaknem három órás videó is, amely valós időben követi az eseményeket az első perctől kezdve egész addig, amíg a hajót elnyeli a négyezer méteres mélység. Nyilván nem egy moziélmény, de érdemes kattintgatni, tallózgatni benne. A kép alatt rendszeresen felbukkanó szöveges magyarázat segít megérteni, épp mi történik.
    A projekt többet ad fenti videónál, a végcél egy játék megalkotása, amelyen keresztül bejárhatjuk az egész hajót, miközben túlélhetjük a tragédiát.

    1500 áldozat
    Visszatérve a valósághoz, a riasztás után Edward John Smith kapitány kiadta a parancsot az elkerülő manőver megkezdésére, de késő volt: a jéghegy végigszántotta a 46 ezer tonnás monstrum jobb oldalát. A hajó feneke vízmentesen zárható rekeszekből állt, ám ezekből túl sok kapott léket ahhoz, hogy megakadályozhatták volna a süllyedést.
    Riadót fújtak, megkezdték az utasok mentését. Kiosztották a mentőmellényeket, először a nők és a gyerekek, majd a férfiak szállhattak mentőcsónakba – már ha maradt nekik hely. Rádión folyamatosan adták az S.O.S-jelzést, vészjelző rakétákat lőttek fel, miközben a fedélzeteket sorra öntötte el a víz.
    A hajó az orrára bukott, megszűnt a világítás, majd az óriási test kettétört, és 2:20-kor elsüllyedt. Az áldozatok pontos számát illetően eltérnek a hivatalos adatok, valahol 1490 és 1517 fő között van a valós szám. A legtöbb halott a legénység soraiból került ki, köztük volt a kapitány is.