Már nem a Samsung és az Apple készülékei vezetik a világ egyik legnagyobb lokális okostelefon piacának eladásait. Az egyik feltörekvő kínai márka termékeiből többet adtak el az elmúlt hónapokban Indiában, mint a két óriás gyártmányaiból. A Samsung hat éves uralmát törte meg 2017 utolsó negyedévében a Xiaomi Indiában – számol be arról a CNBC. A dél-koreai gyártó alulmaradt kínai versenytársával szemben, amely átvette a vezetést a globális viszonylatban is az egyik legnagyobbnak számító, feltörekvő piacon. Az ár most is sokat számított A globális technológiai piac elemzésére szakosodott Canalys szerint, a Xiaomi annak is köszönheti sikerét, hogy ár-érték arányban jobbat kínált a maguknak szerényebb ráfordítást megengedő vásárlóknak, mint a Samsung. Nem egyszerűen arról van szó, hogy a Samsung közép- és csúcskategóriás készülékinél a kínai modellek olcsóbban kínálják az adott szolgáltatásokat. Fordulat az indiai okostelefon-piacon (illusztráció)Forrás: Getty Images/iStockphoto/vadimguzhva/Vadimguzhva A Samsung nem volt sikeres abban, hogy az olcsóbb árkategóriában kínált termékportfólióját átalakítsa, és vonzóvá tegye azt a vásárlók számára. A Canalys elemzői szerint, a Samsung beelőzése azért is figyelemre méltó, mert a vállalat ugyanakkor a versenytársnál kedvezőbb finanszírozási konstrukciókat kínál. Mégsem tudta megőrizni korábbi piaci pozícióit. A jelentés szerint, 2017 utolsó negyedévében a Xiaomi az indiai mobilpiac 25 százalékát uralta, a Samsung csak 23 százalékát. A Lenovo, a Vivo és az Oppo 6-6 százalékos részesedést tudhattak magukénak. A kínai Xiaomi kerekedett felül a Samsungon az indiai piaconForrás: Imaginechina/Ji luzhe - Imaginechina/Ji Luzhe Az elemzés arra is felhívja a figyelmet, hogy a Xiaomi sikerét annak is köszönheti, hogy a kínai vállalatnál hagyták, hogy a helyi, indiai leányvállalat helyben döntsön a legtöbb üzleti kérdésben. A Samsungnál ezzel szemben a vállalatóriás központosítottabb irányítással vezérelte az indiai piacon való működést, így az ottani részleg nem tudott olyan gyorsan és hatékonyan reagálni a piac változásaira, mint a Xiaomi. Folytatódik a verseny A Xiaomi a tavaly októbertől decemberig terjedő időszakban 8,2 millió darab készüléket szállított Indiában, a Samsung ezzel szemben csak 7,3 milliót. Az idei év várhatóan csak még inkább kiélezi a piaci versenyt. Az elemzőcég ugyanakkor azt is jelezte, 2018-ban már jóval nehezebb lesz látványos növekedést produkálni. Lassan a Xiaomi is eléri a lehetséges növekedés felső határát a szubkontinensen, és mivel a kínai piac is meglehetősen telített, ezért a vállalatoknak hamarosan újabb területek felé kell nyitniuk. A kínai gyártó szinte a semmiből nőtt hatalmasra, ez akár veszélyt is jelenthet a további bővülésre (illusztráció)Forrás: Getty Images/iStockphoto/Cottonfioc/Cottonfioc A Xiaominál más változást is hozhat az idei év. Egyesek arra hívják fel a figyelmet, hogy a kínai techóriás olyan ütemben nőtt az elmúlt években, amely már veszélyes is lehet a cégre nézve. A cég piaci értékét jelenleg 100 milliárd dollárra (kb. 2600 milliárd forint) becsülik. A vállalatnál idén is a bevételek látványos növekedésére számíthatnak. Azt a cég vezetője is jelezte, tisztában vannak azzal, hogy ekkorra növekedési tempónál más típusú kihívásokra kell felkészülniük. Különösen – ahogy az indiai piacvezetői szerep is mutatja –, immár valóban a legnagyobbak ligájában játszanak. Let's block ads! (Why?) Forrás...