[h=1][/h] Az androidos tabletek térnyerése ellenére évekig az Apple iPadjének volt a legnagyobb piaci részesedése. Egészen mostanáig, a Gartner adatai szerint ugyanis az iPad elvesztette vezető helyét. Tavaly 127 százalékkal nőttek az androidos tabletek eladásai, 120,9 millió darabot adtak el, ezzel 61,9 százalékra nőtt a részesedésük. Egy évvel ezelőtt még 53,3 millió tabletet adtak el, ami 45,8 százalékos részesedést jelentett. Az Apple részesedése ezzel 2013-ban 36 százalékra csökkent 52,8 százalékról. Az iPad visszaszorulását a kisebb, olcsóbb, saját márkás tabletek térnyerése okozta. Főleg a fejlődő piacokon volt érezhető az Android előretörése, ezeken a helyeken 145 százalékos volt a növekedés. 2013-ra a tablet teljesen általánossá vált, az olcsó androidos készülékek pedig elárasztották a piacot. Az Apple azonban ragaszkodott a prémium kategóriához, így ők már nem voltak képesek nagy növekedésre.