Könnyen lehet, hogy eddig rossz helyen keresték a tavaly márciusban eltűnt utasszállító maradványait. A Quartz kedden részletes összeállítást közölt arról, hogyan kerülhettek La Réunion szigetére a Malaysia Airlines 2014 márciusában eltűnt 370-as járatának roncsai. A Boeing 777-es fedélzetén 239 emberrel Kuala Lumpurból Pekingbe tartott, amikor alig egy órával a felszállás nyomtalanul eltűnt. Valószínűleg az óceánban zuhant, de mindeddig hiába kutattak a maradványai után. Tegnap újra fellángoltak a gép sorsával kapcsolatos találgatások, miután a világsajtó hírül adta, hogy a tengerpart tisztításán dolgozó munkások egy közel két méter hosszú, rejtélyes szárnydarabra bukkantak Saint-André de La Réunionnál. A Reuters meg nem nevezett forrásokra hivatkozva azt írta, hogy a roncs „majdnem biztosan egy Boeing 777-es darabja"; szinte biztos, hogy az eltűnt gépről szakadhatott-e le. A Franciaország tengerentúli területeihez tartozó, 850 000 lakosú sziget az Indiai-óceánban fekszik, mintegy 960 kilométerre Madagaszkár partjaitól. Forrás: Quartz A roncsdarabot a francia repülésbiztonsági hatóságok szakemberei vizsgálják. David Soucie repülésbiztonsági szakértő a CNN-nek nyilatkozva azt mondta, hogy a szárnyat egy „váratlan ütközés" szakíthatta le a helyéről. Souice hozzátette, hogy eddig összesen négy 777-es szenvedett balesetet, de ez volt az egyetlen, amelyik az óceán felett zuhanhatott le. A szárny tele volt kagylókkal, ezért valószínűnek tartják, hogy hosszú ideig lehetett a tengerben. Az Independent Group által összegyűjtött adatok szerint a gép valahol az Andamán tenger felett tűnt el a radarok képernyőjéről. A nyílt óceán felett, több mint 4800 kilométerre La Réuniontól. Forrás: Quartz A Quartznak nyilatkozó szakértők szerint, ha bebizonyosodik, hogy a szárny valóban a Malaysia Airlines szerencsétlenül járt repülőgépéről tört le, újra feltámadhat a remény, hogy végül mégis rábukkanhatnak a roncsokra. Eddig ugyanis az Indiai-óceán déli részén keresték, több ezer kilométerre az ausztrál partoktól. Márpedig könnyen meglehet, hogy a gép éppen ebben a térségben zuhant le, és az Ausztrália nyugati partja mentén uralkodó áramlatok sodorták északi irányba, előbb Délkelet-Ázsia majd az Indiai-óceánon keresztül Madagaszkár felé.