Arról már korábban is írtunk, hogy a Facebookon megjelenő célzott hirdetésekhez elképesztő mennyiségű adatot használ fel a közösségi oldal, egy korábbi cikkünkben pedig azt is megvizsgáltuk, hogy a mi profilunkra milyen kategóriák alapján célozhatnak. A The Wall Street Journal egy teszt során azt is feltárta továbbá cikkében, hogy ezen felül több egészségügyi mobilalkalmazás, köztük a Flo nevű menstruációs naptár és ovulációs kalkulátor is érzékeny információkat továbbít a Facebooknak, méghozzá a cég analitikai szoftverén keresztül. A cikkben több mint 70 népszerű egészségügyi appot vizsgáltak, melyek közül legalább 11 érzékeny adatokat szolgáltatott a felhasználó állapotáról a mindentudó nagy kék óriásnak. A több mint 16 millió alkalommal letöltött Flo menstruációs app esetében például arról is, hogy a felhasználó szeretne-e teherbe esni, innentől fogva pedig nem olyan meglepő, ha adott felhasználó terhességhez és szüléshez kapcsolódó reklámokat lát viszont a hírfolyamában. Az érintett appok nagy része valamilyen kalóriaszámláló, vagy edzőapp, amiben a felhasználó súlyát és edzéseit is nyomon lehet követni. A probléma azzal van, hogy az appok erről nem tájékoztatják a felhasználókat. A Facebook szóvivője szerint a Journal cikkében tesztelt alkalmazások készítői valóban megsértik az analitikai szoftverük felhasználási szabályzatát, mivel a felhasználók beleegyezése nélkül nem továbbíthatnak róluk egészségügyi, pénzügyi és más érzékeny adatokat. A szolgáltatások készítői felé ezt jelezték is, és amennyiben nem tesznek eleget a figyelmeztetésnek, további lépéseket tesznek. „Arra kérjük a fejlesztőket, hogy tegyél egyértelművé a felhasználóiknak, hogy milyen információkat osztanak meg velünk.” – adta válaszul a Journalnek a közösségi cég szóvivője. A Flo a cikk megjelenése után közölte, hogy befejezi a külsősök felé, így a Facebooknak való adattovábbítást is, kiadták a szoftver frissítését is.