Több millió okostévé kémkedett a felhasználók után

A témát ebben részben 'Hírek!' CF dealer hozta létre. Ekkor: 2017. február 08..

  1. CF dealer / Tulajdonos Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2011. június 15.
    Hozzászólások:
    24,506
    Kapott lájkok:
    2,269
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Lakhely :
    deutschland
    Hangjelzés a Chaten:
    nem
    Hirdetőknek adta el a Vizio tévégyártó okostévéjein keresztül gyűjtött felhasználói adatokat, ezért több millió dolláros bírságot kapott az amerikai hatóságtól.


    A tévéket gyártó amerikai Viziót 2,2 millió dollárra büntette a szövetségi kereskedelmi bizottság (FTC). A cég okostévéi megfigyelték a tulajdonosok tévénézési szokásait egy képfelismerő technológiával, azt pedig párosították személyes információkkal is. A Vizio a második legnagyobb okostévégyártó az Egyesült Államokban, több mint 11 millió készüléket adtak el eddig.

    A Vizio okostévékbe épített adatvadász szoftver a képernyő minden pixeléről leolvasta az adatokat, így kiderítette a felhasználó tévézési szokásait, többek közt azt, hogy milyen időpontban, milyen csatornát nézett. Ezen információkat összevetette egy nyilvánosan elérhető adatbázissal, így könnyen ki lehetett következtetni, hogy milyen műsorokat választott.

    [​IMG]

    A felhasználó tudta nélkül adták el adataikat

    Forrás: Vizio

    Ezen felül IP-címeket, közeli wifi-hálózatok adatait is beszipkázták a tévék. A cég még ennél is messzebb ment: külsős cégeknek értékesítette az értékes adatokat, így azokat célzott hirdetésekhez hasznosíthatták. A nézők demográfiai információit is átadták, például az életkorra, nemre, családi állapotra, végzettségre, jövedelemre vonatkozó adatokat.

    A büntetés kifizetésén felül a cég megegyezett a hatósággal abban, hogy felhagy az eddigi adatgyűjtésével, és szervereiről törli a már megszerzett adatokat. A büntetés viszonylag alacsonynak tűnik, mint a Vizio is rávilágított: érzékenyebb személyes információkat nem gyűjtöttek. Ez viszont nem mentség arra, hogy az adatok gyűjtésea felhasználók tájékoztatása, és beleegyezése nélkül történt.

    Többször is panaszkodtak már a tévékre


    Nem ez az első alkalom, hogy az okostévéket vádolják kémkedéssel. 2013-ban az LG bevallotta, hogy készülékeik a felhasználó tévézési szokásairól jelentenek a gyártóknak, hiába kapcsolják ki ezt a funkciót a tévé menüjében.

    2015-ben a Samsung tévéi körül robbant ki a botrány, mivel a cég hivatalos honlapján olvasható jogi tájékoztató azt sugallta, hogy az egyes modellekben elérhető beszédfelismerő funkció alkalmas a nappaliban zajló csevegés lehallgatására is.

    A kereskedelmi bizottság intézkedése nyomán valószínűleg a jövőben ismét terítékre kerül a magánszférát sértő okostévék problémája, ami ezeknek a kütyüknek a térnyerésével még gyakoribb lehet.

    KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...