Gazdaság Többet mobilneteztek a magyarok idén karácsonykor, mint tavaly

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' Mézga hozta létre. Ekkor: 2017. december 28..

  1. Mézga / nem lopott :D

    Csatlakozott:
    2016. május 10.
    Hozzászólások:
    16,667
    Kapott lájkok:
    5
    Beküldött adatlapok:
    0
    Folytatódott a mobilinternet-forgalom emelkedése karácsony három napján tavalyhoz képest. Az ünnepi hívások, SMS-ek és MMS-ek száma valamelyest csökkent a távközlési szolgáltatók tájékoztatása szerint.


    A Vodafone 2017-es karácsonyi forgalmának elemzése szerint tavalyhoz képest csaknem 68 százalékkal több adatot használtak ügyfelei december 24-26-án, hasonlóan a tavalyi tendenciához, míg 2014-ez képest több mint háromszorosára nőtt az adathasználat.

    Az előző évekhez hasonlóan folytatódott az SMS-ek számának csökkenése, idén 24 százalékos volt a visszaesés.

    Az MMS-küldések aránya nagyjából változatlan maradt.

    A közlemény szerint összesen közel 5,3 millió szöveges üzenetet, több mint 100 ezer MMS-t és 9,5 millió hívást indítottak az ügyfelek 2017-ben a karácsonyi időszakban. A beszélgetések ugyan 7 százalékkal hosszabbak lettek, de számuk két százalékkal csökkent tavalyhoz képest.

    [​IMG]
    Illusztrációdreamstime

    A Magyar Telekom hasonló trendről számolt be, az idén megduplázódott a mobilinternet-forgalom a tavaly karácsonyi időszakhoz képest a távközlési szolgáltatónál.

    Kiemelték, a három ünnepnap közül 24-én mobilneteztek az ügyfelek a legkevesebbet, a forgalom napközbeni eloszlását nézve pedig az látszik, hogy aznap a mobilinternet-forgalom 20 és 21 óra között érte el a csúcsot.

    Az internetes üzenetküldés mellett még mindig sokan választják a hagyományos SMS formátumot a jókívánságok eljuttatásához, bár számuk évente körülbelül tíz százalékkal csökken. Míg 2016-ben 6,9 millió telekomos küldött szöveges üzenetet az ünnepek alatt, addig az idén már csak 6,3 millió.

    [​IMG]
    IllusztrációForrás: Getty Images/iStockphoto/Istock_Oles

    A Telenor tájékoztatása szerint ügyfelei a tavaly karácsonyi időszakhoz képest 30 százalékkal több, összesen 900 terabájt adatforgalmat generáltak.

    A távközlési cég december 25-én és 26-án 300 terabájtot adatforgalmat mért, amivel megdőlt a napi adatforgalmi rekord is a nem kampányidőszakban mért adatokhoz képest.

    Az adatokból kiderül, hogy az ügyfelek elsősorban már az interneten keresztül üzennek egymásnak, hiszen a hanghívások és az SMS-küldések száma valamelyest csökkent.

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...