A Heineken profitja a vártnál jobban alakult 2017 első félévében. A növekedés mögött több tényező áll, többek között a korán beköszöntő és meleg nyár dobta meg az európai fogyasztást. Magyarországon a prémium kategóriák a népszerűek, míg az idei év abszolút sörös sikertörténete a Soproni Óvatos Duhaj. A Heineken – a világ második legnagyobb sörvállalata – közzétette az első félévre vonatkozó jelentését. Az első hat hónap profitja felülmúlta a várakozásokat, melyet leginkább két tényező hajtott: A késői időpontra eső húsvét, illetve a viszonylag korán kezdődő és meleg nyár. A holland gyár legnépszerűbb terméke Európában a Heineken volt, de a mexikói Sol és a dél-kelet ázsiai Tiger is fontos szerepet játszottak a vállalat nyereségének növekedésében. Összességében mind a négy régióban növekedtek a Heineken eladásai, amelyet Ázsia és Afrika hajtott a leginkább. Kontinensenként azonban meglehetősen kiegyenlítetlen volt a kép, Etiópia és Dél-Afrika ellensúlyozta a nigériai visszaesést, míg az amerikai régiót Mexikó vitte a hátán – írja a CNBC. Jót tett a nyár a Heinekennek Forrás: Origo A profit Európában volt a legnagyobb, leginkább Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban és Portugáliában emelkedtek az eladások. A vállalat működési profitja 5,9 százalékkal nőtt, és 1,81 milliárd euró volt. Ez a várakozásoknál nagyobb, az elemzők 1,76 milliárd euróra számítottak. Itthon tarol a Soproni IPÁ-ja Kérdéseinkkel megkerestük a Heineken magyarországi leányvállalatát is. Bors Kata, a Heineken Hungária kommunikációs vezetője szerint a prémium szegmens tovább erősödött, jól teljesítenek a cseh sörök, a sörkülönlegességek, de a mainstream szegmens is stabil maradt. Utóbbi azért jó hír, mert itt az elmúlt években csökkenés volt megfigyelhető. A kivételesen napsütéses, meleg idő hatására az ízesített sörök és radlerek forgalma is kiemelkedő. A Heineken Hungária esetében az idei szezon nagy sikere a Soproni Óvatos Duhaj IPA, és már a bevezetés évében kapacitásbővítésen dolgozik a gyár, hogy kiszolgálja az intenzív keresletet. A Soproni IPA az elmúlt évek nagy sörös sikere, az italt korábban az Origo is tesztelte. Soproni IPA Fotó: Csanádi Márton - Origo Emellett idén először elérhető meggyes lambic sör, a Mort Subite is, valamint továbbra is jól teljesít a Krusovice portfolió. A Heineken márka idén egy alkoholmentes variánssal egészült ki, a Heineken 0,0%-kal, amely szintén népszerű a fogyasztók körében. Let's block ads! (Why?) Forrás...