Gazdaság Tombol a nyár, szárnyal a Heineken

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' Mézga hozta létre. Ekkor: 2017. július 31..

  1. Mézga / nem lopott :D

    Csatlakozott:
    2016. május 10.
    Hozzászólások:
    16,667
    Kapott lájkok:
    5
    Beküldött adatlapok:
    0
    A Heineken profitja a vártnál jobban alakult 2017 első félévében. A növekedés mögött több tényező áll, többek között a korán beköszöntő és meleg nyár dobta meg az európai fogyasztást. Magyarországon a prémium kategóriák a népszerűek, míg az idei év abszolút sörös sikertörténete a Soproni Óvatos Duhaj.


    A Heineken – a világ második legnagyobb sörvállalata – közzétette az első félévre vonatkozó jelentését. Az első hat hónap profitja felülmúlta a várakozásokat, melyet leginkább két tényező hajtott:

    A késői időpontra eső húsvét, illetve a viszonylag korán kezdődő és meleg nyár.

    A holland gyár legnépszerűbb terméke Európában a Heineken volt, de a mexikói Sol és a dél-kelet ázsiai Tiger is fontos szerepet játszottak a vállalat nyereségének növekedésében.

    Összességében mind a négy régióban növekedtek a Heineken eladásai, amelyet Ázsia és Afrika hajtott a leginkább.

    Kontinensenként azonban meglehetősen kiegyenlítetlen volt a kép, Etiópia és Dél-Afrika ellensúlyozta a nigériai visszaesést, míg az amerikai régiót Mexikó vitte a hátán – írja a CNBC.

    [​IMG]

    Jót tett a nyár a Heinekennek

    Forrás: Origo

    A profit Európában volt a legnagyobb, leginkább Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban és Portugáliában emelkedtek az eladások.

    A vállalat működési profitja 5,9 százalékkal nőtt, és 1,81 milliárd euró volt.

    Ez a várakozásoknál nagyobb, az elemzők 1,76 milliárd euróra számítottak.

    Itthon tarol a Soproni IPÁ-ja


    Kérdéseinkkel megkerestük a Heineken magyarországi leányvállalatát is. Bors Kata, a Heineken Hungária kommunikációs vezetője szerint a prémium szegmens tovább erősödött, jól teljesítenek a cseh sörök, a sörkülönlegességek, de a mainstream szegmens is stabil maradt.

    Utóbbi azért jó hír, mert itt az elmúlt években csökkenés volt megfigyelhető.

    A kivételesen napsütéses, meleg idő hatására az ízesített sörök és radlerek forgalma is kiemelkedő. A Heineken Hungária esetében az idei szezon nagy sikere a Soproni Óvatos Duhaj IPA, és már a bevezetés évében kapacitásbővítésen dolgozik a gyár, hogy kiszolgálja az intenzív keresletet.

    A Soproni IPA az elmúlt évek nagy sörös sikere, az italt korábban az Origo is tesztelte.

    [​IMG]

    Soproni IPA

    Fotó: Csanádi Márton - Origo

    Emellett idén először elérhető meggyes lambic sör, a Mort Subite is, valamint továbbra is jól teljesít a Krusovice portfolió. A Heineken márka idén egy alkoholmentes variánssal egészült ki, a Heineken 0,0%-kal, amely szintén népszerű a fogyasztók körében.

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...