Egyértelműen a technológiai és telekom szektor uralja a világot, a tíz legértékesebb brand fele ezekhez sorolható. A listát már nem az Apple vezeti. Letaszították a trónról az Apple-t a Millward Brown éves BrandZ kutatásának legfrissebb, idei kiadása szerint. A márkák értéke alapján összeállított aktuális toplistát nem a 147 milliárd dolláros Apple vezeti, hanem a 158 milliárd dollárra becsült értékű Google, a két márka tavaly óta helyet cserélt. A szerdán kiadott lista harmadik helyén az IBM szerepel, velük véget is ér a 100+ milliárd dolláros márkák klubja. Negyedik a tavaly óta három helyet javító Microsoft, nyolcadik az AT&T amerikai mobilszolgáltató, tizedik pedig a kereskedelemhez számolt Amazon. A top 25 legnagyobb előrelépője a tavaly 31., idén már 21. helyen szereplő Facebook. A Millward Brown besorolása szerint a top 25-ben 8, a top 100-ban pedig 18 technológiai cég szerepel. A hat legerősebb európai márkából három – SAP, Deutsche Telekom, Vodafone – sorolható ide. A teljes technológiai szektor összesített márkaértéke 16 százalékkal magasabb a tavalyinál. Az idei listán hét olyan márka található, amelyik a tavalyin nem szerepelt, ebből három – Twitter, LinkedIn, PayPal – webes brand. [TD="class: greyboxbody"] Fotó: Millward Brown [/TD] [TD="class: greyboxbody"] Fotó: Millward Brown [/TD] [TD="class: greyboxbody"] Fotó: Millward Brown [/TD] [TD="class: greyboxbody"] Fotó: Millward Brown http://hvg.hu/tudomany/20140521_top100_ime_a_vilag_legertekesebb_markai [/TD]