Gazdaság Tudta? A legmenőbb infocégekkel osztozunk mindennapjainkban

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' Mézga hozta létre. Ekkor: 2017. június 28..

  1. Mézga / nem lopott :D

    Csatlakozott:
    2016. május 10.
    Hozzászólások:
    16,667
    Kapott lájkok:
    5
    Beküldött adatlapok:
    0
    Jelentős az átrendeződés a globálisan leginkább meghatározó brandek listáján az évtizeddel korábbi állapotokhoz képest. A Kantar Milward Brown módszertanára épülő BrandZ lista élbolyában olyan technológiai óriások foglalnak helyet, amelyekkel – termékeik és szolgáltatásaik révén – mindennapi rutinjainkkal vagyunk kapcsolatban. A nagy autómárkák szomorkodhatnak.


    A világ 100 legértékesebb vállalatát összegyűjtő listán 2017-ben számos olyan márkát találunk, mellyel így vagy úgy, de legtöbbünk igen szoros, napi kapcsolatot ápol. A most megbírságolt keresőóriás megkerülhetetlen a legtöbb világhálóra fellépő felhasználónak, de sokan használják a Microsoft termékeit eszközeiken, osztják meg fotóikat ismerősökkel a Facebook-on, vagy vásárolnak az Amazon-on. Utóbbi vállalat egyébként idén látványos előretörést produkált,

    és belépett az 5 legértékesebb vállalat elitcsoportjába, mindjárt a 4. helyen. Előtte épp Bill Gates egykori cége, mögötte Mark Zuckerberg lájkolós oldala áll.

    Amihez már Buffett is kevés lenne


    Nemrégiben megkérdezték a világ legismertebb befektetőjét, Warren Buffett-et, miért nem vásárol bele a látványosan szárnyaló Amazon-ba, mire azt felelte: „Valószínűleg túl bamba lennék én már ahhoz, hogy lássam, mi is fog történni." Ettől függetlenül elismerte az Amazon alapítójának eredményeit, mely idén a legjobbak között is a legjobbak közé került. Azok, akik 20 évvel ezelőtt nem Buffett-hez hasonlóan vélekedtek, most elégedettek lehetnek: befektetésük nagyjából 650-szeresen térült meg.

    Az évről-évre összeállított listán mind nagyobb súlyt képviselnek a csodált technológiai óriások. Idén 37 vállalat került be a 100 legjobb közé, ám ezek összesített értéke a teljes százas lista vállalati értékének 54 százalékát teszi ki.

    [​IMG]

    Az ismert márkák hálózzák be mindennnapjainkat

    Forrás: Facebook
    Még mindig erősödnek


    Annak ellenére, hogy egyes figyelmeztetések a feltörekvő országok, így Kína gazdaságának lehetséges összeomlásáról szólnak, az ázsiai országok vállalatai, illetve brand-jeiknek értékei, jelentős erősödést képesek produkálni. Például a top 20-as élbolyba ugyan csak három kínai vállalat fért bele, de azok mint márka, más listás cégekhez képest is a látványos fejlődés jeleit mutatták az elmúlt 12 hónapban, elsősorban a felhasználóik és ügyfeleik számának növekedése miatt.

    Az on-line piactér Alibaba részvényei 20 százaléknyit, a Tencent, Kína legnagyobb internetes portáljának papírjai 60 százalékot erősödtek az eltelt 1 évben, de a China Mobile is nagyot hasított. A teljes listán összesen 13 kínai vállalatot találunk, ami jelentős felívelésnek számít a 12 évvel ezelőtti állapotokhoz képest, amikor csak 1 cég (a China Mobile) szerepelt a listán.

    A listán szereplő amerikai vállalatokhoz köthető brand-ek erősödésének átlaga 12 százalék volt a tavalyhoz képest.

    Az életünk részei


    Talán a módszertannak is köszönhető, hogy a listát olyan brand-ek uralják, melyek részt vesznek, sőt, mindinkább folyamatosan jelen vannak mindennapi életünkben. A világ minden táján ismert autómárka-óriások évek óta a visszaesés jeleit mutatják, de mélyrepülésük az elmúlt 12 hónapban különösen látványos volt.

    Helyüket a fogyasztóval, mindinkább felhasználóval, napi kapcsolatban lévő márkák és az azokkal azonos vagy azok mögött álló cégek veszik át.

    Épp az Amazon idei sikere mutat rá arra, hogy ezek a listák többről szólnak, mint pusztán vállalati márkák adott módon számított értékének meghatározásáról. A lista segítségével évről-évre követhető a vállalat fejlődése, a vásárlói elköteleződés erősödése, vagy éppen a brand kibomlása, az új irányvonalak – mint például az Amazon TV – eredményei.

    Az internet óriásai nagy rugalmasságukról tesznek bizonyságot, új területek, termék- és szolgáltatáskategóriák felé nyitnak, hogy bővítsék ügyfeleik körét"
    - mondja Doreen Wang, a BrandZ vezetője.

    Ugyanakkor más vélemények szerint a márkaértékeknek nem szabad túlzott jelentőséget tulajdonítani. Más módszerekkel készített összeállításokat tekintve ellentmondásokat találni, és nem szabad elfeledkeznünk arról sem, hogy a márkák számított értéke nem feltétlen van fedésben a vállalat tényleges pénzügyi értékével.

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...