Úgy tűnik, el lehet felejteni a billentyűzeteket

A témát ebben részben 'Hírek!' david9696 hozta létre. Ekkor: 2016. május 14..

  1. david9696 / Moderator Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2014. július 12.
    Hozzászólások:
    14,621
    Kapott lájkok:
    284
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Hiába a digitális világ és a virtuális valóság, mi, emberek akkor is szeretünk tapogatni, és szükségünk van arra, hogy fizikailag is érintkezzünk dolgokkal, ami nem csoda, hiszen többek közt a tapintás is szerves részét képezi a világgal való kapcsolatunknak. Az MIT tudósai ezért olyasmivel kísérleteznek, mint ami korábban az InForm volt, ami egy olyan felület, mely dinamikusan változik annak megfelelően, hogy hol, milyen erősséggel érünk hozzá.
    Ahogyan az a projekt, úgy a mostani is az MIT-hez tartozó Tangible Media Group nevéhez köthető, ám a név már nem ugyanaz, mivel a mostanit Materiable-nek hívják, de jellegében hasonló az előzőhöz. A dolog lényege, hogy adott egy 24×24 pálcikából álló terület, ami különböző anyagokat és matematikai modelleket hivatott szimulálni, így képes víz módjára viselkedni, de akár egy mini földrengést is előidézhetünk rajta. Hogy mindez miként is néz ki a gyakorlatban, azt nagyon jól szemléltei a videó:
    A Materiable pálcikáit (vagy hívjuk blokkoknak, térbeli pixeleknek, ha így tudományosabban hangzik) apró elektromos motorok mozgatják attól függően, hogy hol, és milyen erősséggel éri őket a nyomás, amit az ember fejt ki rájuk, így folyadékot és anyagában sűrűbb felszínt is jól tudnak szimulálni. Sőt, ha megnézzük a videót, láthatjuk, hogy akár egymástól elkülönülő részeket is alkothatunk, így egy projektor segítségével akár színes vízfolyást varázsolhatunk a felületre.
    A fejlesztést végző csapat szerint még az oktatásban is hasznos lehet a Materiable, így például gyerekeknél, akik megérinthetnek a felület által kialakított állatokat, mondjuk egy teknőst, anélkül, hogy valódi jószágot kellene eléjük tenni. De ugyanígy hasznára válhat az építészeknek is, akik pillanatok alatt alakíthatnak ki eltérő alakzatokat, épületeket. Már csak annyi maradt hátra, hogy fejlesszék a sebességet, a felbontást, és máris valóban jól használható eszközt kapunk.