A Valve által üzemeltetett Steam digitális játékáruház már évek óta nyitva áll a független játékfejlesztők előtt, hogy a nagyvilág elé tárhassák a portékáikat, de a Greenlight névre hallgató rendszer hamarosan nyugdíjba vonul, hogy egy teljesen új megoldásnak adja át a helyét. A Steam a világ egyik legnagyobb digitális játékáruháza, ahol néhány kiadó (pl. Electronic Arts, Microsoft) legújabb termékeit leszámítva szinte minden olyan játék megtalálható, ami manapság megjelenik PC-re. A Valve által üzemeltetett, hihetetlenül népszerű szolgáltatás viszont nemcsak a dollármilliókkal zsonglőrködő nagy vállalatok portékáit tartalmazza, de évek óta üzemel a Greenlight névre keresztelt szisztéma is, ami a legkisebb fejlesztőcsapatok számára is elérhetővé tette, hogy a munkáik megjelenjenek a Steam felhozatalában. A Greenlightnál a felhasználókon múlik, hogy egy játék bekerül-e a Steam kínálatába Forrás: Steam A Greenlight, ahogy azt a neve is mutatja, egy sajátos rendszer, melynek lényege, hogy a fejlesztők prezentálhatják a projektjeiket a játékosok felé, és ha a produktum elég pozitív szavazatot kap, akkor megkapja a zöld lámpát, és bekerül a Steam kínálatába, bárki által megvásárolhatóvá válik. Habár a rendszer rengeteg kis csapatnak biztosított lehetőséget, hogy profitot termeljen, a rendszert sok kritika érte, hogy a szavazatok manipulálásával szinte bármi bekerülhet a Steam vérkeringésébe, még olyan játékok is, amelyek csak digitális szemétnek nevezhetők, és egy fillért sem érnek. A Valve az elmúlt évek során felismerte a Greenlight gyengeségeit, hallgatott a fejlesztők és felhasználók kritikáira, így a rendszer hamarosan nyugdíjba vonul, hogy átadja a helyét a Steam Direct névre hallgató megoldásnak, ami továbbra is a kisebb, akár egyfős fejlesztőcsapatoknak ad esélyt arra, hogy a játékaik bekerüljenek a világ egyik legnagyobb digitális boltjába. A Steam nemcsak a nagy kiadók termékeit várja, de a független fejlesztőknek is megadja az esélyt az érvényesülésre Forrás: http://hd-wall-papers.com A Steam Direct rendszere egyszerű: a fejlesztőknek jelentkezni kell a Valve-nál, át kell esniük egy regisztrációs procedúrán (mintha bankszámlát igényelnének, tehát akár el is utasíthatják őket), és ha ezen sikeresen túljutnak, akkor „kiadhatják" a játékaikat a Steamen keresztül. Mindezért cserébe kiadó díjat kell fizetni a Valve-nak (az összeg 100 és 5000 dollár között változhat), aminek egy része akár vissza is kerülhet a fejlesztőkhöz, amennyiben a játékuk elnyeri a felhasználók tetszését. Hogy az új regisztrációs rendszer és a kötelezően befizetendő kiadó díj (ami már a Greenlightnál is létezik, fix 100 dollár) vajon gátat szab-e a nyilvánvalóan rossz játékok megjelenésének, az egyelőre kérdéses, de a Valve továbbra is elkötelezett, hogy azoknak is megadja az esélyt a munkájuk megjelentetésére, akik mögött nincs hagyományos kiadói háttér. A Steam Direct indulását illetően a Valve még nem közölt pontos dátumot, ahogy azt sem részletezték, hogy a regisztráció során milyen feltételeknek kell megfelelni, illetve milyen módon fogják eldönteni, hogy mennyi kiadói díjat kell fizetnie a rendszerbe jelentkező fejelsztőknek. KAPCSOLÓDÓ CIKKEK Let's block ads! (Why?) Forrás...