A közösségi oldal az új keresési lehetőségeivel a Google és a Yelp vadászterületére merészkedik. A Facebook evolúciója nem túl látványos, hiszen bár rengeteg újítás került be az elmúlt években, a felhasználói felület szinte semmit nem változott. Persze, ennek is van előnye, a júzereknek nem kell havonta valami teljesen átfaragott kinézetet, vagy kezelési megoldást megszokniuk. Ellenben ha jobban megnézzük az egyes funkciókat, azt láthatjuk, hogy a Zuckerberg család életét generációkra előre megalapozó közösségi oldal folyamatosan bele-bele csipeget más szoftverek vagy alkalmazások funkcióiba, mint például a Skype, és nem titkoltan a YouTube is célkeresztben van. A jelenleg fejlesztés alatt álló Facebook Professional Services szintén a Google vadászmezején portyázgat, ugyanis a kereső funkciót bővíti, de ha van szolgáltatás, aminek még inkább oka van remegni, az a Yelp, mert őt könnyedén kicsinálhatja. Az új keresőfunkció segítségével számos szolgáltatást jeleníthetünk meg, legyen szó bármiről, például szórakozásról, vendéglátásról, egészségügyről, vagy masszázsszalonról (bár ez utóbbi az előző három összegzése is lehet, de ebbe most ne menjünk bele). A találatokat listázva tekinthetjük át, ahol gyors hozzáférést kapunk az elérhetőségekről, illetve mindemellett rögvest térképen is megnézhetjük az áhított műintézmény elhelyezkedését. A searchengineland úgy tudja, hogy még nagyjából egy hónap van hátra a fejlesztésből, illetve a Facebook egyik szóvivőjére hivatkozva azt is közli, hogy a fejlesztés jelenleg a tesztelés korai fázisában van. Az új keresőt hivatalosan még nem jelentették be, és úgy tudni, hogy azon keveseknél, akik már hozzáférnek, csak asztali verzióban működik. De szemernyi kétségünk sincs, hogy amint kész a végleges, már megy is a mobilos port, ami pillanatok alatt alapértelmezett megoldássá válhat.