Új korszak köszönt be a Facebook politikai hirdetéseiben

A témát ebben részben 'Hírek!' david9696 hozta létre. Ekkor: 2018. április 07..

  1. david9696 / Moderator Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2014. július 12.
    Hozzászólások:
    14,620
    Kapott lájkok:
    284
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    A Facebook a jövőben ellenőrzi majd a politikai hirdetések feladóinak és a jelentős témák felvetőinek személyazonosságát – jelentette a Facebook-profilján pénteken Mark Zuckerberg, a közösségi platform alapítója és elnök-vezérigazgatója.

    A Facebook átláthatóságot akar, és szigorúbb ellenőrzéseket vezet be, ennek érdekében a politikai hirdetéseket közzétevők vagy politikai kampányokra felületet vásárlók és a bizonyos fontos témákat – például a fegyvervásárlás és -viselés korlátozását vagy a rasszizmust – felvető profilok tulajdonosainak nemcsak a személyazonosságukat, hanem a tartózkodási helyüket is igazolniuk kell, ellenkező esetben kitiltják őket a közösségi oldalról.

    [​IMG]
    A Facebook bevallotta: átvizsgálják az üzeneteinket

    Automatizált eszközök szűrik azt, hogy a képek, linkek sértik-e felhasználói szabályzatukat.
    A közzétett politikai hirdetések esetében kifejezetten jelzik majd, hogy hirdetésről van szó, a különböző népszerű és nagyon követett oldalak adminisztrátorainak pedig kormány által kibocsátott személyazonosítót, valamint lakcímet kell benyújtaniuk a Facebook központjába, amely ellenőrzi és különleges kóddal igazolja vissza a megadott adatok valódiságát.

    A változtatások legkésőbb június elejére várhatóak.

    Bejegyzésében Zuckerberg utalt arra is, hogy célja az online információs háborúk és a különböző választási folyamatokba történő beavatkozások elhárítása.

    A beavatkozások a választásokba minden másnál nagyobb probléma a platformon, és ezért támogatjuk a tisztességes reklámról szóló törvényt

    – hangsúlyozta a Facebook elnök-vezérigazgatója.

    Az elsősorban az amerikai politikát befolyásolni szándékozó külföldi felhasználók ellenőrzését szolgáló reklámetikai törvényjavaslatot – amely rádiókra, televíziókra és közösségi oldalakra egyaránt vonatkozik – tavaly ősszel nyújtották be, de a kongresszus még nem fogadta el.

    Cheryl Sandberg, a Facebook egyik vezető menedzsere pénteken egy amerikai televíziónak adott interjújában bocsánatot kért a cég nevében a profilok adatainak illetéktelen felhasználásáért. Fontosnak tartotta ugyanakkor leszögezni, hogy a Facebook soha nem szolgáltatott ki adatokat pénzért.

    (MTI, kiemelt kép: Jaap Arriens/NurPhoto)