Ne legyenek kétségeink: minden szolgáltatás, ahol van egy profilunk, ahová legalább egy képet fel lehet tölteni, valamint van üzenetküldési lehetőség, rekordidő alatt válik a felhasználók számára partnerkereső szolgáltatássá, még akkor is, ha egyáltalán nem annak szánták. A Facebook 2016 utolsó negyedévében 1.86 milliárdnyi aktív felhasználóról számolt be, innentől kezdve nehéz nem ugráló-remegő potenciálként tekinteni rá. 2013-ban az oldal Graph Search nevű beígért szolgáltatásával kapcsolatban el is öntötték a híroldalt a spekulációk, hogy beszáll-e a Facebook az online randiiparba vagy legalábbis biztosítja-e felhasználói számára a könnyebb ismerkedést. Egyiket sem tette. A világ legbiztosabb talaján állunk, ha spekulálni akarunk ezzel kapcsolatban: egyfelől garantáltan csökkent volna a Facebook aktív felhasználóinak száma, ha bekerül egy olyan lehetőség, amellyel igen pontosan lehet kiszűrni bizonyos embereket a sokmilliárd közül (a privacy-hívők mellett pedig bárki, aki kevesebb stalkert szeretne látni sajátmaga vagy szerettei környékén, joggal csattanhatna fel), másfelől az online társkeresés minden előnye ellenére számos, jól bejósolható problémákat vet fel. A társadalmilag nem elidegenítő, középre főzött társkereső brand pedig egy teljesen globális és multikulturális közegben, amelynek eddig teljesen más célja volt.. nos, okkal nem építettek át globális közösségeket randiveremmé eddig. (És itt a harmadfelőli monetizációs lehetőségekről, valamint a negyedfelőli ultraerőszakos monopolizációt még nem is említettük.) A polbiztos középút tehát érezhetően az, hogy a Facebook nem tér be a rengeteg pofont ígérő sikátorba. Mindezekkel jelzésértékűen megy szembe a Facebook új miniszolgáltatása, a Discover People, amellyel egyelőre csak iOS-es és Androidos klienseken fogunk találkozni (desktopokra később érkezik csak) – ezen keresztül pedig olyan embereket ajánl fel nekünk a rendszer, akik ugyanazokra az eseményekre mennek, mint mi. Az ezzel kapcsolatban jelentkező probléma nem is az, hogy akarunk-e ismerkedni bárkivel is, hanem az, hogy hiába zároljuk bármilyen jól is profilunkat és posztjainkat, még mindig látszik egy FB-eseménynél, hogy megyünk-e egy eseményre vagy érdeklődünk-e aziránt. Arról pedig, hogy ez változni fog-e, egyelőre semmilyen publikus nyilatkozat nincsen. További extra kérdőjeleket vet az is fel, hogy mit jelent a felhasználóknak a Facebook azon kacsintása, hogy ismerkednünk kéne: míg ez például a Tinderen vagy egy OKCupidon teljesen egyértelmű jelzés (hiszen ha tagok vagyunk ott, akkor ismerkedni akarunk – legalábbis általában ez a motivator), a teljesen steril Facebookon kapva egy ilyen lehetőséget jóval megfoghatatlanabb lesz a funkció – kérdés, hogy ezt mennyire fogják opcionálissá tenni a közeljövőben. Ha a fenti aggályok egyáltalán nem érdekelnek minket vagy csak kíváncsiak vagyunk, a Facebook menüben találhatunk rá az ott elrejtett új funkcióra, a barátok, események és elmentett linkek után találhatjuk meg. Ha nem találjuk, legyünk türelemmel – a mobilos kliensekre hamarosan eljut ez az újabb frissítésekkel.