A Full HD-nél jelentősen nagyobb felbontású Ultra HD tévékészülékek szépen lassan elárasztják a piacot. A Futuresource Consulting egyik legfrissebb jelentéséből kiderül, hogy az idei esztendőben várhatóan mintegy 147 százalékkal több 4K felbontású televíziós készüléket adnak el világszerte, mint 2014-ben. Az Ultra HD felbontás tehát szépen lassan végre kezd teret nyerni magának, azt azonban nem szabad elfelejteni, hogy a globális TV-piac 2015-ben előreláthatólag 2 százalékos zsugorodáson megy keresztül. Tavaly egyébként még 3 százalékot nőtt a piac: 2014-ben 235 millió tévé került forgalomba a mintegy 94 milliárd dolláros forgalmú szektorban. Ha bemegyünk egy elektronikai kereskedésbe, ott ma már rengeteg Ultra HD felbontású televíziós készüléket találunk, viszont Ultra HD televíziós adást nem igazán tudunk nézni rajtuk. Előrejelzések szerint 2020-ban viszont már világszerte mintegy 200 Ultra HD tévéadás lesz elérhető, 2025-ben pedig akár 1000 ilyen adást is nézhetünk majd az akkor használatban lévő mintegy 500 millió 4K tévén. A minőségi szolgáltatók szépen lassan kezdik leállítani az SD adásaikat, és már a 4K-t követő 8K-ban rejlő lehetőségek is foglalkoztatják őket. Magyarországon az eredeti tervek szerint tavaly nyáron indult volna el az első kísérleti Ultra HD tesztadás, végül is azonban a közmédia M4K csatornájából nem lett semmi. A Full HD-nél négyszer több képi részlettel kecsegtető Ultra HD értelemszerűen először az átlagnál nagyobb méretű televíziókat hódítja meg magának. Egy a közelmúltban készített felmérésből kiderül, hogy az 50 colnál nagyobb képátlójú tévék piacán már tavaly mintegy 25 százalékos volt az Ultra HD részesedése, mely piacrész 2015-ben az 50 százalékot, 2016-ban pedig már a 75 százalékot is meg fogja haladni.