A Facebook bejelentette a Bots for Messenger fejlesztői platformot, amivel bármelyik cég készíthet automatizált chatbotot a Messengerhez. A már élesedett botok közt van ügyfélszolgálati, hírszolgálati program, de lehet már virágot és ételt is rendelni. Igaz, még nem világszerte. Több hónapnyi pletyka után biztossá vált: a cégek elkezdhetnek chatbotokat fejleszteni a Messengerhez. A közösségi oldal az F8 fejlesztői konferencián jelentette be a Bots for Messenger fejlesztői platformot, amivel bárki fejleszthet botot ügyfélkapcsolati, értékesítési, hírszolgáltatási célokra. Ezeken az automatizált chatprogramokon keresztül kommunikálhatnak a szolgáltatások a felhasználókkal. A chatbotok a következő aranybánya Forrás: AFP/Josh Edelson A botok felhasználási köre a cég céljaitól függ: a felhasználó akár virágot vagy ételt is rendelhet velük, értesítéseket kaphat bankjától, vagy fotókat nyomtathat. Bizonyos botok ügyfélszolgálati szerepet töltenek be, megválaszolják a felhasználó kérdéseit egy-egy szolgáltatással, termékkel kapcsolatban. Az olyan híroldalak botjai, mint a CNN, Wall Street Journal, Business Insider vagy a Mic híreket ásnak elő az olvasónak. Az első hullám Egyelőre még csak Amerikában érhetik el a felhasználók az új funkciót, az első bothullám már elrajtolt. A közeli partnerek körébe eddig 33 cég tartozik, köztük a CNN, a Burger King, a Bank of America, Fandango. A Poncho megmondja, milyen az idő Forrás: Facebook Többek közt használhatók már ezek a botok: 1-800 Flowers: Az 1-800-flower.com virágbolttól ajándékokat, virágokat rendelhetnek a felhasználók Messengeren keresztül. Emellett ajánlatokat ad, gyakori kérdésekre válaszol, feldolgozza a megrendelést, majd értesít a szállítás státuszáról is. CNN: A felhasználó érdeklődési körének megfelelő, CNN-en publikált híreket válogatja össze, majd küldi el. HP: A többitől kissé eltérő bot, amivel a HP ügyfelei képeket nyomtathatnak, és értesítéseket is kapnak a tintapatronok állapotáról. Poncho: Valós idejű időjárás-jelentést küld a tartózkodási hely alapján. A felhasználó azt is megadhatja, hogy érzékeny-e a pollenre, az app figyelmezteti, ha a terület pollenben gazdag. Nem a Facebook az egyetlen, aki a botokban hisz. Már elérhetők chatbotok a Telegram és Kik appokhoz is, de kétségkívül a 900 millió havi felhasználóval rendelkező Messenger terjesztheti ezt el szélesebb körben. Többek szerint ez lehet az alkalmazásfejlesztés következő nagy aranybányája. A cég ráadásul kidobja a Bot Engine-t is, amellyel olyan chatbotok fejleszthetők, amelyek gépi tanulással okosodnak. Jönnek a hirdetések is A Facebook nem titkolt célja, hogy monetizálja a platformot, erre a másik eszköz a szponzorált üzenetek lesznek, ahogy az korábban is kiszivárgott. A Facebook üzleti partnerei közvetlenül üzenetekben bombázhatják hirdetésekkel a felhasználót, de csak azokat, akikkel korábban már leveleztek. A cég most megerősítette, hogy a vállalatok egy köre már teszteli a funkciót, hamarosan pedig minden hirdetőnek elérhető lesz. Forrás: http://www.origo.hu/techbazis/20160413-utjukra-indultak-a-facebook-elso-chatrobotjai.html