Valóra váltják a Csillagok Háborúja hologramos sakkját

A témát ebben részben 'Hírek!' david9696 hozta létre. Ekkor: 2016. május 06..

  1. david9696 / Moderator Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2014. július 12.
    Hozzászólások:
    14,623
    Kapott lájkok:
    284
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Amikor megjelent a vissza a jövőbe második része, a tömegek azonnal rákattantak az önmagát befűzős Nike cipőre, és a légdeszkára, ám még évtizedek kellettek ahhoz, hogy nyomokban hasonlító dolgok születhessenek. Nincs ez másként a Star Wars holosakkjával sem, amivel kapcsolatban Mike Levine, a LucasArts egykori vizuális effektekkel foglalkozó szakija így nyilatkozott: “bármely cikk, ami a Magic Leapről, vagy valamely kiterjesztett valóság platformról szól, az elsők közt említi a Holosakkot”.
    Levine, aki egyébként a mobilos játékokat fejlesztő Happy Giant vezérigazgatója, jelenleg Corey Rosennel, az Industrial Light & Magic (ILM, ha így jobban ismerős) szörnyek megalkotásáért felelős supervisorával, valamint Phil Tippettel dolgozik azon, hogy elkészüljön a Holosakk. A dolog már csak azért is érdekes, mert Tippett nevéhez köthető a filmben látható holografikus sakktábla is, tehát sejthető, hogy a három úriember nem csak valami olyasmit kíván létrehozni, ami nagyjából hasonlít, hanem konkrétan azon dolgoznak, hogy az élmény ugyanolyan legyen, mint ami a filmben látható. Bár azt azért érdemes tudni, hogy nem teljesen ugyanazt kívánják létrehozni.
    [​IMG]
    A játék a HoloGrid: Monster Battle nevet viseli majd, és kártyákon alapuló taktikai játékmenetet kínál, amennyiben összejön az a 100 000 dollár, amennyit megpróbálnak a fejlesztők a Kickstarteren összekalapozni. Érdemes tudni, hogy ha valóság lesz a projektből, akkor a játékért csak egyszer kell fizetni, tehát ha megvesszük a fizikailag is létező játékasztalt, illetve a hozzá tartozó egyéb kellékeket, akkor mikrotranzakcióra már nem kényszerülünk.
    A valós táblán pedig a virtuális és a kiterjesztett valóság segítségével tudunk majd játszani, de a szörnyek, melyeket mozgatunk, már mind digitálisak, ugyanakkor modellezésükről érdemes tudni, hogy azokat valóban elkészítették a fejlesztők, és fotogrammetriás módszerrel implementálják őket a játékba. Itt van tehát egy újabb olyan dolog, amit évtizedekkel ezelőtt valaki megálmodott, és a technika fejlődésével valósággá válhat.