Változik a Facebook hírfolyam elrendezése

A témát ebben részben 'Hírek!' david9696 hozta létre. Ekkor: 2016. február 04..

  1. david9696 / Moderator Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2014. július 12.
    Hozzászólások:
    14,623
    Kapott lájkok:
    284
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    A Facebook hírfolyamának tartalma egyénenként változó, attól függően, hogy kik az ismerőseink, milyen csoportok tagjai vagyunk, kiket követünk, mik a kedvenc márkáink, a hobbink, a szeretett filmjeink, könyveink, zenéink, és még hosszasan sorolhatnánk. Ettől függetlenül olykor mégis betolakodik egy-két fogyitablettás bejegyzés, egy kósza hír valamilyen radikális politikai oldaltól, vagy épp valami bődületes áltudományos baromság a tudnodkell, tudásfája, aktívblog jellegű oldalakról, és nem feltétlen értjük, hogy mit keres ilyesmi a hírfolyamunkon, mikor a gyomrunk kifordul tőle.
    Jó hír, hogy a Facebook olyan változtatásokat hajt végre a hírfolyamunkra pakoló algoritmusban, amitől azt remélhetjük, hogy a számunkra is releváns témák jelenjenek meg. A hivatalos közlemény szerint “a hírfolyam tetején mindig azok a tartalmak jelennek majd meg, melyek nagy valószínűséggel érdekelni fognak, amiket lájkolsz, hozzászólsz, vagy megosztod”.
    [​IMG]
    Ettől persze valószínűleg nem áll a feje tetejére a világ, a hírfolyamban továbbra is megjelenik majd mindenféle tartalom az összes létező ismerősünktől, viszont a Facebook motorjában dolgozó mesterséges intelligencia igyekszik jobban figyelni arra, milyen témák és megosztások azok, amiket nem csak átpörgetünk, de valamilyen formában interakcióba lépünk vele. Éppen ezért lassan, de biztosan kialakulhat egyfajta hierarchia a minket valóban érdeklő témák (valamint emberek és követett oldalak) javára, és ezek nagyobb eséllyel bukkanhatnak fel a megosztás-özönben.
    A változás egyébként mindenképpen kihat majd az üzleti felhasználókra, a Facebook oldalak üzemeltetőire is, hiszen mostantól jóval erősebben számít majd az, hogy a követőik körében folyamatosan fenntartsák az érdeklődést olyan megosztásokkal, amit gyakran lájkolnak, kommentelnek vagy megosztanak, máskülönben hiába követi valaki az adott oldalt, az onnan származó hírek csak ritkán bukkannak fel a hírfolyamában.