2015. 02. 03. 11:45,MTI A termékkategória 2010-es piaci megjelenése óta a tavalyi negyedik negyedévben csökkent első alkalommal a táblagépek forgalma, a teljes éves forgalom azonban szerény mértékben növekedett, a kisebb márkák pedig a nagyobbak kárára növelték piaci részesedésüket. A 2014-es negyedik negyedévben 76,1 millió táblagépet és leválasztható billentyűzetes (2-in-1) készüléket értékesítettek a világpiacon, 3,2 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Tavaly összesen 229,6 millió táblagép kelt el, 4,4 százalékkal több, mint 2013-ban, derül ki az amerikai International Data Corporation (IDC) piackutató vállalat negyedéves piaci elemzéséből. Vezet az Apple és a Samsung A táblagépek piacát az Apple és a Samsung uralja, messze megelőzve piaci részesedésben a többi gyártót. Figyelemre méltó eredményt ért el viszont tavaly a Lenovo éves eladásainak 43,5 százalékos, negyedik negyedévi eladásainak 9,1 százalékos növekedésével. Az év vesztesének az Amazon.com bizonyult, mivel táblagép-eladásai harmadára csökkentek. Az Apple még vezet, de csökken a részesedése Forrás: Origo Az Apple maga alatt vágja a fát A táblagép piacot az Apple vezeti, eladásai azonban a negyedik negyedévben és az egész évben is nagymértékben csökkentek, piaci részesedése szűkült. A csökkenést az IDC egyrészt arra vezeti vissza, hogy a legújabb iPad generáció csak minimális előrelépést képvisel az előzőhöz képest, másrészt arra, hogy az iPad piacát az Apple saját maga kannibalizálja nagyméretű iPhone, illetve MacBook Air modelljeivel. A Samsungnak a negyedik negyedévben 14,5 százalékos piaci részesedése volt, kisebb az egy évvel korábbi 17,2 százaléknál. A teljes évben 17,5 százalékos piaci részesedésre tett szert a 2013-as 18,1 százalék után. Az értékesítési rangsorban a negyedik negyedévben a Lenovo, a teljes évben pedig az Asus került a harmadik helyre. Jönnek fel a kis gyártók Az összes kisebb gyártó tavaly együttesen 100 millió táblagépet értékesített, 31,4 százalékkal többet, mint 2013-ban, piaci részesedésük pedig 43,6 százalékra nőtt 34,6 százalékról. A kisebb gyártók térnyerésének gyorsuló ütemét mutatja, hogy a tavalyi negyedik negyedévben 36,2 százalékkal növelték eladásaikat és összesen 35,2 millió készüléket értékesítettek. Együttes piaci részesedésük pedig 46,2 százalékra ugrott 32,8 százalékról. Forrás:Véget ér a tabletek kora?