Komoly csapást mér a Microsoft a szürkezónában mozgó konzolos játékboltokra az Xbox One szoftverlicenc-politikájával. Redmond gyakorlatilag teljes kontrollt szerezhet a használtpiac felett, de az új licencpolitika számos kényelmi funkciót is hoz a játékosoknak. Számos, korábban legfeljebb homályos utalásokkal megválaszolt kérdésre adott választ tegnap a Microsoft az Xbox One konzol szotfverlicenc-politikáját illet?en. A vállalat hivatalos Xbox blogján közzétett poszt egyebek mellett tisztázza, hogy az új generációs játékgépnek valóban szüksége van-e állandó internetkapcsolatra, emellett a használt játékok kereskedelmével kapcsolatos lényeges kérdéseket is tisztázza. Az Xbox 360-nál tapasztalt üzletszer? másolásnak és kölcsönzésnek az Xbox One esetében biztosan vége. Felhasználóhoz köt?d? licencek. Az új licencpolitika teljesen új szemléletet visz a konzolos világba, már ami a fizikai adathordozókon (is) terjesztett kiadványokat illeti. Az Xbox One esetében kétféleképp juthatunk játékokhoz: fizikai adathordozón (Blu-ray lemezen), illetve az Xbox Live online felületen keresztül. A fizikai hordozón megvett játékok is hozzátapadnak a felhasználóhoz és bekerülnek a játékos online gy?jteményébe, vagyis egy megvásárolt és telepített (aktivált) játékot tetsz?leges Xbox One konzolon futtathat majd a felhasználó, ha arra az aktiváláskor használt felhasználói azonosítóval lépett be. Az Xbox One esetében a felhasználó által vásárolt és az adott gépen aktivált játékokkal bárki játszhat az aktiválásra használt konzolon, emellett újdonság, hogy a felhasználó által kiválasztott legfeljebb tíz családtag tetsz?leges Xbox One konzolon futtathatja a megosztott játékokat. Nem lesz ugyanakkor ilyen egyszer? a fizikai adathordozók át- és kölcsönadása a barátoknak, ismer?söknek, az egyszer már aktivált játékot ugyanis csak olyan felhasználók telepíthetik az Xboxukra, akik az eredeti vásárlónak legalább 30 napja szerepelnek a barátlistáján, ráadásul minden játékot csak egyszer lehet kölcsönadni. A megunt játékok értékesítése szintén új feltételekhez köt?dik majd, a használt játékokat kizárólag a Microsofttal kapcsolatban álló keresked?k vehetik át, ráadásul a küls? kiadók (a Microsoft Studiost leszámítva az összes kiadó) egyedileg korlátozhatják a használt szoftverekkel történ? kereskedelmet, vagy egyedileg meghatározott jutalékot kérhet a keresked?t?l az értékesítés után. Ezzel a licencpolitikával a Microsoft gyakorlatilag teljesen kiütheti a nyeregb?l azokat a kisebb konzolboltokat, melyek a használt játékok kereskedelméb?l is igyekeznek hasznot húzni. Kell az internet, de nem úgy. Az új licencrendszer értelemszer?en csak rendszeres validáció mellett tartható fent, ezért az Xbox One konzoloknak adott id?közönként fel kell jelentkezniük a Microsoft szervereire, jóllehet a korábbi híresztelésekkel ellentétben nem igényel a játékgép 24 órás internetkapcsolatot. Az új rendszer naponta egyszer végzi el a konzolra másolt tartalmak összevetését a licencnyilvántartási rendszerrel a felhasználó saját Xboxán, ha egy másik gépre jelentkezik be valaki, akkor az ellen?rzés óránként zajlik. Ha a konzol ebben az id?intervallumban valamilyen oknál fogva nem tud csatlakozni az internetre, a kapcsolat felépüléséig alkalmatlanná válik a játékra (ez vonatkozik mind a letöltött, mind a fizikai adathordozón megvásárolt tartalmakra). A Microsoft a fenti tényez?t?l függetlenül állandó internetkapcsolatot javasol az Xbox One konzolhoz, a rendszer ugyanis készenléti állapotban is képes frissíteni mind a rendszerszoftvert, mind a merevlemezen tárolt játékprogramokat. A kapcsolathoz gigabites Ethernet-port, illetve 802.11n -kompatibilis, két antennával felszerelt, kétsávos Wi-Fi vezérl? áll rendelkezésre. A gyártó az új Kinect szenzor m?ködésével kapcsolatban is igyekezett minden találgatást és félreértést, spekulációt eloszlatni. Így többek közt a Microsoft igyekszik mindenki biztosítani arról, hogy a Kinect bekapcsolt állapotban sem rögzít minden, a nappaliban elhangzott párbeszédet, kikapcsolt állapotban pedig egyetlen parancsra (a bekapcsolásra) hallgat csupán, arra is csak akkor, ha a felhasználó azt engedélyezi. A Kinect szenzor m?ködése természetesen teljesen ki is kapcsolható, ám bizonyos játékprogramok ekkor értelemszer?en nem indulnak el vagy egyes funkcióik nem m?ködnek. Forrás: hwsw
konzol Érdekes ez a "szürke zóna" kifejezés, azért mert a Microsoftnak nem jön bel?le pénz,még nem teszi illegálissá, sem feketévé sem szürkévé. Bár ha sikerülne játékvásárlásra ösztönözni az embereket és a mennyiségi eladások növekedése árcsökkenést is jelentene akkor legyen.De szerintem nem ez fog történni,mivel profit orientált cégr?l beszélünk,ezért inkább valami jogi hülyeséget "eszkábálnak" majd bel?le.
Kinect bekapcsolt állapotban Kinect bekapcsolt állapotban sem rögzít minden, de jó lesz ha mégis .Nem értem mit aggodnak én csak eredeti lemezeket engedek használni az Xbox-nál , s?t a gyerekek vásároltak is játékot Xbox Live -on , igaz így nincs 100 játék de az nem is baj .
re re A megunt játékokat annak idején megvették igencsak borsos áron(és most nem a tört/másolt játékokról beszélek)de nem tudom,hogy most miért baj az ha valaki aki egyébként megvásárolta a játékot,az tovább adja. Szerintem szive joga eldönteni,hogy mit csinál vele.
Szíve joga Nem az sajnos , ezzel akarják a vásárlást ösztönözni , vegye meg mindenki a játékot nincs cserebere .
íGY IGAZ Személyes szabadságjogok el?írják a magántulajdon korlátlan alkalommal átruházható önkéntes jelleggel. Igazat adok neked ezt nem lehet tiltani