Gazdaság Vegyen bérletet repülőre!

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' Mézga hozta létre. Ekkor: 2017. október 12..

  1. Mézga / nem lopott :D

    Csatlakozott:
    2016. május 10.
    Hozzászólások:
    16,667
    Kapott lájkok:
    5
    Beküldött adatlapok:
    0
    A Netflix, Spotify és az Amazon Prime sikere után nem kellett sok idő ahhoz, hogy a szórakoztatóiparon kívül is megjelenjenek az olyan szolgáltatások, amelyek korlátlan felhasználási lehetőséget kínálnak az előfizetőknek. A Surf Air havidíj ellenében azt ígéri, hogy az ügyfelek korlátlan mennyiségben repülhetnek járataikkal.


    A 2013-ban alakult Surf Air ügyesen lekövette a népszerű szolgáltatások mintáját. Jelenleg több előfizetési csomagot is kínál az ügyfeleknek és állításuk szerint ez az első olyan cég, amely egy bizonyos összegért cserébe korlátlan repülést garantál. A légitársaságot Kaliforniában alapították 2013-ban és jelenleg 12 amerikai városban működik, és idén már az európai piacon is elérhető a nem túl eredeti, de az iparágban egyedülálló szolgáltatás.

    Az európai piacon a cég jelenleg Ibiza, London, Zürich és Cannes között indít járatokat, de év végén Milánó, München és Luxemburg is csatlakozik a kínálathoz.

    [​IMG]

    Rendszeresen kell repülni ahhoz, hogy megérje

    Forrás: AFP/Image Source/InStock

    A sok utazásnak viszont meg kell fizetni az árát. A Surf Air amerikai járataira a limitált előfizetés havi 1950 dollárba kerül, míg a korlátlan 2950 dollárba, de ebben már benne van a szálloda is. A legdrágább az európai szolgáltatás, ezért 4100 dollárt kér a cég, viszont korlátlan repülést kínál az összes meghirdetett városba.

    Aki ilyen bérlet mellett dönt, annak rengeteget kell utaznia, hogy megérje a befektetés, de a rendszer nyilvánvalóan nem a last minute nyaralások támogatására jött létre, hanem az üzleti utazások olcsóbbá, egyszerűbbé tételére. A legnagyobb előnyük a meggyorsított beszállás. Mivel magántársaságról van szó, ezért az utasoknak nem kell átesniük a szigorú és lassú reptéri ellenőrzéseken és a check in folyamaton, mivel a Surf Air gépei magánterminálokról indulnak.

    [​IMG]

    Az Surf Air légitársaság egyik gépe

    Forrás: flickr.com

    A cég azt ígéri, hogy az ügyfelek így repülésenként akár két órát is spórolhatnak.

    Angela Vargo, a Surf Air kommunikációs igazgatója elmondta a The Economistnak, hogy a jelenlegi 5000 előfizető többsége üzletember akik legalább kétszer vagy háromszor utaznak egy hónapban és főleg az időmegtakarítás miatt választják ezt az utazási formát. Hozzátette, hogy megjelentek a vállalati előfizetők is, de a cég életének ezen időszakában még az egyéni előfizetők vannak túlsúlyban.

    Az üzleti modell más cégeknek is megtetszett és egyre több légitársaság válthat át erre az új módszerre.

    [​IMG]

    Az üzletemberek számára lehet kedvező az előfizetés

    Forrás: AFP/Cultura Creative/Antonio Saba

    A francia La Compagnie például éves bérletet kínál Newark (New Jersey) és Párizs között 40 000 dollárért, vagy az ügyfél hetente is kifizetheti a 769 dollárt. Az egyik népszerű utazási blog rámutatott, hogy mindez akkor remek üzlet, ha valaki hetente repül. Azoknak is megéri, akik kéthetente utaznak, viszont akik csak három hetente tennék meg a távot, már közel kerülnének ahhoz, ahol már jobban megéri sima repülőjegyet venni.

    A múltban kiderült, hogy a hasonló modellek a nagy légitársaságoknál nem működnek úgy, mint a kicsiknél. Az American Airlines az 1980-as években élethosszan tartó, korlátlan repülési kártyát kínált az első osztályra azoknak, akik kifizettek 250 000 dollárt. Ez az összeg 2004-ben már 3 millió dollárra ugrott, mert a bérletet váltó utasok egyszerűen túl sokat repültek ahhoz, hogy megérje a légitársaságnak.

    [​IMG]

    Gyorsabb és egyszerűbb lesz a repülés

    Forrás: AFP/2010 Getty Images/John Moore

    A JetBlue számára sem volt éppen sikeres a vállalkozás. Az olcsóságáról híres légitársaság havi 599 dollárért ajánlott korlátlan utazást az összes útvonalára. Az utasok népszerű lett az előfizetés, volt aki egyszerre 15 darab jegyet foglalt le amerikai körútjához. A JetBlue viszont rájött, hogy számára előnytelen az ajánlat, és ha nem törlik el idővel, akkor csődbe mennek.

    Az Air Surf szerint viszont ez nem jelenti azt, hogy a modell ne működne. Nemrég felvásárolták a hasonló elven üzemelő Rise légitársaságot és ezzel újabb 1000 fizetős taggal bővült a cég, valamint még hat texasi repteret is kaptak. Céljuk: még több új várost meghódítani és tovább terjeszkedni.

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...