Release Date: 2014. április 24. Genre: akció, krimi Director: Camille Delamarre Screenwriter: Bibi Naceri, Luc Besson Studio: Big Bang Media Starring: Catalina Denis, David Belle, Gouchy Boy, Paul Walker, RZA 2014.04.24. (Brick Mansions) Detroit rendőrsége fallal vette körül a Téglatelep néven elhíresült paneldzsungelt. A külvilágtól elzárt városrészt a helyi gengszterek feje irányítja, aki a markában tart mindenkit. Amikor szállítás közben eltűnik egy katonai neutronbomba, a város vezetői egy profi zsarut küldenek a zárt falakon belülre, hogy beépüljön, megtalálja és semlegesítse a veszélyt egy helyi lázadó segítségével. KRITIKA Paul Walker utolsó befejezett filmjében ismét egy olyan beépített zsarut alakít, aki a sztori során rájön, hogy nem is olyan éles a határvonal jó és rossz között, mint azt kezdetben hitte. Arányi Zsuzsanna A Veszélyzóna a 2004-es francia B13 – A bűnös negyed remake-je, a szkriptért ezúttal is Luc Besson és Bibi Naceri felelt. A két projekt nem csak a forgatókönyvben közösködik, David Belle például ugyanazt a figurát játssza. A helyszín ezúttal Detroit, itt található a címben szereplő kordonokkal elzárt, maffia uralta terület. A szemétdomb kiskakasa Tremaine (RZA), a bűnözők önjelölt Gordon Ramsayje, aki a lepukkant betondzsungelben főzőcskézéssel üti el az időt két drogszállítmány érkezése között, szavainak így rendszeresen egy helyes kis bárddal ad nyomatékot. Őt akarja elcsípni a kényszerűen egymás mellé keveredett páros, Damien (Walker), akit személyes okok is vezérelnek a maffiózó kiskirály elkapására, és Lino (Belle), aki elrabolt nőjét akarja visszaszerezni. A Veszélyzóna Camille Delamarre első rendezése (amúgy olyan filmek vágásáért felelt, mint A szállító 3, vagy az Elrabolva 2), ami alaposan meglátszik a végeredményen – bár a sokszor nagyon esetlen dialógok nem az ő számlájára írhatóak. Az egyik baj az, hogy a legütősebb jelenet a főcím előtt van. A rajtaütésre hajazó kezdésben (csak itt nem befelé, hanem kifelé igyekszik magát küzdeni a szereplő) David Belle elképesztő mutatványokat hajt végre, az egész szcéna ötletes és dinamikus. Kár, hogy az elején bedobják az aduászt, mert a többi akciót már ehhez viszonyítjuk. Másrészt furcsa, hogy a filmnek nincs egységes stílusa, a végére pedig egyenesen műfajt vált, és gyakorlatilag egy vasárnap délelőtti családi matiné kerekedik ki belőle. 90 perc, francia-kanadai Veszélyzóna « VOX.hu