Micsoda 30. Magyar Nagydíj! A Ferrari álomrajtot vett, Lewis Hamilton hibát hibára halmozott, Sebastian Vettel pedig megszerezte első győzelmét a Hungaroringen! Az őrült hajrában Nico Rosberg defektet kapott – a Red Bull dupla dobogót, a McLaren kettős pontszerzést ünnepelhet! Sebastian Vettel (Fotó: Batchelor / XPB Images) A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel minden bizonnyal az év legizgalmasabb és legfordulatosabb versenyén győzedelmeskedett a jubileumi harmincadik alkalommal megrendezésre kerülő Magyar Nagydíjon, élete első sikerét aratva ezzel a Hungaroringen. A világbajnokságot vezető mercedeses Lewis Hamilton két ütközést, két kicsúszást és egy extra kerékcserét követően a hatodik, csapattársa, Nico Rosberg egy kései koccanást és defektet követően mindössze a nyolcadik pozícióban végzett egy olyan futamon, amelyet ezen kívül extrém fordulatok, ihletett felkapaszkodások, villámgyors rajtok, rajtbalesetek, rekordmennyiségű szabályszegés, büntetés és kerékcsere, meglepetés dobogósok és meglepetés pontszerzők sora tarkított. A Red Bull-Renault fiatal orosz versenyzője, a második helyen végző Danyiil Kvjat életében először állhatott fel a pódiumra Forma–1-es versenyen, őt pedig a csapattárs, a Rosberggel az utolsó körökben ütköző Daniel Ricciardo követte a harmadik pozícióban. A váratlan események sora már a rajt előtt elkezdődött. Az előző hétvégén elhunyt Jules Bianchi tiszteletére rendezett, érzelemdús egyperces gyászszünetet követően Felipe Massa miatt az egész rajtprocedúrát még egyszer meg kellett ismételni, miután a brazil elsőre túllőtt a rajthelyén. A második próbálkozásra nekilóduló mezőnyből a harmadik rajtkockából induló Vettel vágta ki az egyik legjobb rajtot, aki kerék a kerék elleni versenyfutásban tudta le a kissé beragadó Hamiltont és Rosberget is. Ötödik helyről induló márkatársa, Kimi Räikkönen szintén csodálatosan lőtt ki, és a németet követve besorolt a második helyre. A finn ezt követően egészen addig ott is maradt, amíg az energia-visszanyerő rendszerének hibája miatt a féltávot követően vissza nem esett, az 57. körben pedig ki nem esett a versenyből. Hamilton még Rosberggel szemben is veszített egy helyet az első kanyarban, amit a sikánnál azonnal meg is próbált visszaszerezni, viszont lelkesedésében kifékezte magát, kicsúszott a kavicságyba és visszaesett a 10. helyre. A kilencedik Massát (aki öt másodperces büntetést kapott a korábbi incidenséért, és később eltűnt a mezőnyben), és a nyolcadik Sergio Pérezt már óvatosabban előzte meg, a kerékcserék első köre után pedig máris a negyedik helyen találta magát. A mezőny ekkor Vettel, Räikkönen, Rosberg, Hamilton, Ricciardo, Bottas, Hülkenberg, Kvjat sorrendben haladt. A Force Indiá-s Pérez egyébként nem volt olyen szerencsés, mint a címvédő, ő a bokszkiállását követően visszaesett a mezőnyben, majd a 19. körben, az első kanyarban szenvedő félként vett részt egy Pastor Maldonadóval való ütközésben, aminek következtében megsérült az autója padlólemeze, később pedig fel is adta a futamot. Venezuelai ellenfele áthajtásos büntetést kapott – amelyet egyébként még két szankció követett, ezzel pedig vélhetően ő lett az első olyan versenyző, akire egy versenyen belül háromszor is lesújtott a versenybírák keze. Az események a 43. körtől kezdve még váratlanabb és vadabb fordulatokat kezdtek venni. Előbb Nico Hülkenberg szállt bele a célegyenes végi gumifalba a másik Force Indiával, miután leszakadt az első szárnya, majd előbb virtuális, aztán pedig valós biztonsági autós periódust rendeltek el, amíg eltakarították a szanaszét repülő alkatrészeket. A mezőnyt szokatlan módon ezalatt a bokszutcán vezették át, Maldonado pedig az itteni gyorshajtás, valamint a felvezető kocsi mögötti előzés miatt kapta meg a második és a harmadik büntetését. A biztonsági autó mögött mindenki kihasználta az „ingyen” kerékcsere lehetőségét, a két Ferrari Rosberggel és Hamitlonnal szembeni előnye azonban ekkor semmivé foszlott. Az újraindításnál Rosberg azonnal megelőzte az ekkor már erőforrás-gondokkal küszködő Räikkönent, Hamilton pedig kétségbeesetten védekezett az ötödik helyről lágy gumikkal támadó Ricciardo ellenében. Maga Ricciardo a verseny elején pocsékul rajtolt, az első kanyarban a levegőbe is repült, midőn összement Valtteri Bottas Williamsével, ezután pedig egy kényelmetlen csapatutasítás feszült pillanatainak terhe mellett visszakerült az őt időközben megelőző Kvjat elé. Miután Bottast is visszaelőzte, Hülkenberg pedig kiesett előle, az ausztrál már a világbajnoki listavezetőt támadta, az azonban nekiment az újraindítás utáni első kanyar kijáratánál. Hamiltont áthajtásos büntetéssel honorálták a manőveréért, ezt azonban csak azután töltötte le, hogy a 4-es kanyarban még Kvjat is elment mellette, miközben mindketten kicsúsztak a bukótérbe. A kétszeres világbajnok a rádión leadott töredelmes bocsánatkérések közepette kezdett el ismételten fölzárkózni (egy újabb extra bokszlátogatás során vételezett lágy szett gumin), amellyel egészen a 6. helyig kapaszkodott fel, mielőtt kifutott az időből. Segítette őt, hogy négy körrel a leintés előtt Ricciardo elképesztően rövidet fékezve próbált meg elmenni Rosberg mellett, aki azonban – miközben visszavágott a kissé elszálló Red Bull elé – nem volt rá tekintettel, hogy a tavalyi futamgyőztes szárnya még a bal hátsó kereke mellett van, és rázárta az ajtót. A német bal hátsó defekttel, Ricciardo pedig új első szárnyért kullogott a bokszba. Rosberg egy kései hajrával végül a 8. helyig tudott visszakúszni. Kvjat Ricciardo szárnycseréjével került a második helyre, amelyet még úgy is megtartott, hogy a leintés után 10 másodpercet hozzáadtak a versenyidejéhez, tekintve, hogy pályán kívül előzte meg Hamiltont az újraindítást követően. A negyedik helyre az újonc Max Verstappen érkezett meg, dacára annak, hogy a biztonsági autó után ő is áthajtásos büntetést kapott bokszutcai gyorshajtásért, illetőleg amikor a másodszor kicsúszó Hamilton mögött feltorlódtak a kocsik, egy Bottasszal való ütközésben elvesztette az első szárnyának egy részét. A kétszeres világelső Fernando Alonso minden bajból kimaradva lett ötödik, messze a McLaren-Honda eddigi legjobb eredményét szállítva ezzel a szezonban. A még a tavalyinál is több és váratlanabb fordulatokat hozó 30. Magyar Nagydíjat követően most négyhetes pihenőre vonul a száguldó cirkusz mezőnye, amelyet Lewis Hamilton tehát továbbra is meggyőző, 21 pontos előnnyel vezet csapattársa, Nico Rosberg előtt. A következő versenyre a festői Spa-Francorchamps-ban kerül sor. A Magyar Nagydíj végeredménye: Versenyző Csapat Idő 1. Sebastian Vettel Ferrari 1 ó 46 p 09,985 mp 2. Danyiil Kvjat Red Bull-Renault +15,7 mp 3. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault +25,0 mp 4. Max Verstappen Toro Rosso-Renault +44,2 mp 5. Fernando Alonso McLaren-Honda +49,0 mp 6. Lewis Hamilton Mercedes +52,0 mp 7. Romain Grosjean Lotus-Mercedes +58,5 mp 8. Nico Rosberg Mercedes +58,8 mp 9. Jenson Button McLaren-Honda +1 p 07,0 mp 10. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari +1 p 09,1 mp 11. Felipe Nasr Sauber-Ferrari +1 p 12,4 mp 12. Felipe Massa Williams-Mercedes +1 p 14,2 mp 13. Pastor Maldonado Lotus-Mercedes +1 p 20,2 mp 14. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +1 p 25,1 mp 15. Roberto Merhi Manor-Marussia-Ferrari +2 kör 16. Will Stevens Manor-Marussia-Ferrari kiesett 17. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault kiesett 18. Kimi Räikkönen Ferrari kiesett 19. Sergio Pérez Force India-Mercedes kiesett 20. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes kiesett http://www.telesport.hu/2015/07/26/repulo-szarnyak-es-orult-vegjatek-vettel-eloszor-nyert-a-hungaroringen/