Több mint tízezer street art alkotást nézhetnek meg az internetezők a Google virtuális múzeumában. A Google Kulturális Intézetének oldalán mostantól már több mint tízezer street art alkotást és több mint 260, a köztéri művészetet bemutató kiállítást nézhetnek meg az internetezők. A street artról szóló gyűjteményt 34 ország 86 művészeti szervezetének segítségével állították össze. Azok pedig, akik még több művészetre vágynak, mostantól azt is beállíthatják, hogy Chrome böngészőjükben minden új lap megnyitásakor háttérként újabb műalkotás jelenjen meg, természetesen a művész nevével, és a mű címével együtt. A street art a várost használja vászonként: az alkotók többek között graffitivel, szoborinstallációkkal és mozaikokkal formálják a városképet. A művek társasházak tűzfalain, épületek tetején lévő víztárolókon és más szokatlan helyeken jelennek meg. Mivel a művészek a közterületet alakítják át, alkotásaik gyakran rövid időn belül eltűnnek, így többé nem láthatják élőben az arra járók. Ilyen alkotások ezreit digitalizálták összesen 34 országból, és tették elérhetővé mindenki számára az interneten. Közterületeket meghódító street art műveket 2014 júniusa óta tekinthetnek meg az internetezők a Google kulturális oldalán. Akkor még 31 partner segítségével több mint ötezer street art kép és közel 100 kiállítási anyag volt a globális internetes múzeum része. A kulturális kezdeményezés legújabb lépéseként 55 új művészeti szervezet közreműködésével összesen már több mint tízezer street art alkotást és több mint 260 virtuális kiállítást nézhetnek meg az internetezők. Az internetezők a városi környezetben megjelenő alkotások között láthatnak stencillel készült művet, szoborinstallációt, mozaikot és kollázst is. A művészetkedvelő internetezők egy Chrome böngésző bővítménnyel mostantól még több alkotást ismerhetnek meg. A bővítményt használva új lap megnyitásakor egy festmény jelenik meg a böngészőben. A festmények gyakorisága változtatható aszerint, hogy naponta, vagy inkább minden egyes új lapnál jelenjen meg új festmény. A Google Cultural Institute célja, hogy a világ kulturális kincsei, archívumai, a kulturális örökség részei és egyéb kulturális anyagok elérhetővé váljanak az interneten. A kezdeményezés azért jött létre, hogy a világ kultúrájának minél nagyobb részét fedezhessék fel az emberek az interneten. A Google Kulturális Intézetének virtuális múzeumában öt magyarországi múzeum anyaga található (Iparművészeti Múzeum, Magyar Nemzeti Galéria, Magyar Nemzeti Múzeum, Petőfi Irodalmi Múzeum, Szépművészeti Múzeum), 2013. október óta pedig az internetezők virtuális sétát tehetnek az Iparművészeti Múzeumban. A Google Kulturális Intézetének több mint 500 partnere van a világ 60 országában. Közel 70 ezer műtárgyat nézhetnek meg virtuálisan az internetezők, melyek közül több mint 100 darabot rendkívüli részletességgel, akár gigapixeles felbontásban is megvizsgálhatnak.