Visszavásárolná az állam a MÁV teherszállító cégét, amit 2008-ban adtak el az osztrák szövetségi vasútnak 102 milliárdért. Magas szintű kormányzati egyeztetések folynak a Rail Cargo Hungaria - az egykori MÁV Cargo - részleges visszavásárlásáról, értesült iparági forrásokból a Magyar Idők. A lap felidézi: az állam 2008-ban az osztrák szövetségi vasútnak (ÖBB) adta el a vasúttársaság teherszállítást végző üzletágát. 102 milliárdért vették meg A privatizációt az akkor ellenzéki Fidesz elfogadhatatlannak minősítette. Az osztrák Rail Cargo Austria és a GYSEV Zrt. konzorciuma 102,5 milliárd forintot fizetett a MÁV Cargo részvényeiért, és öt év alatt 43,5 milliárd forint fejlesztésre vállalt kötelezettséget. A privatizáció kapcsán nagy feltűnést keltett, hogy a Rail Cargo Austria elnökségi tagja, Gustav Poschalko 2007-ben megbízási szerződést kötött a Geuronet Bt. budapesti cég képviselőjével, Gulya Andrással, és a MÁV Cargo vételárának 1,75 százalékát (kétmilliárd forintot) ígérte oda sikerdíjként. Nem ítéltek el senkit Az ügyben Ausztriában indult büntetőperben - amelyben az osztrák tehervasút akkori vezetőjét felmentették a hűtlen kezelés vádja alól - azon folyt a vita, végzett-e érdemi tevékenységet Gulya. Az is felmerült, hogy a sikerdíjat valójában magyar politikusoknak, döntéshozóknak szánták. Az ügyben folytatott jogi eljárások Magyarországon sem vezettek eredményre. Christian Kern és Orbán Viktor miniszterelnök Forrás: MTI/Koszticsák Szilárd A kulcs az osztrák kancellár Az egyeztetések sikerét elősegítheti, hogy az osztrák kancellár, Christian Kern éppen az osztrák szövetségi vasút vezetői székéből érkezett. Az egyébként magyar - bajai - felmenőkkel rendelkező politikus így jól ismeri a cég helyzetét és a magyar kormány törekvéseit a visszaállamosításra. A MÁV Cargo visszaállamosításának ötlete amúgy nem először merül fel az Orbán-kormányban. Mint arról az Origo is beszámolt, már 2013-ban felvetődött, hogy részben vagy egészben történő visszavásárlással, vagy akár új társaság elindításával, de szeretné a kormány, hogy a MÁV-nak újra legyen teherszállító üzletága. KAPCSOLÓDÓ CIKKEK Let's block ads! (Why?) Forrás...