Gazdaság Visszavenné az állam a MÁV Cargót

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' Mézga hozta létre. Ekkor: 2016. október 26..

  1. Mézga / nem lopott :D

    Csatlakozott:
    2016. május 10.
    Hozzászólások:
    16,667
    Kapott lájkok:
    5
    Beküldött adatlapok:
    0
    Visszavásárolná az állam a MÁV teherszállító cégét, amit 2008-ban adtak el az osztrák szövetségi vasútnak 102 milliárdért.


    Magas szintű kormányzati egyeztetések folynak a Rail Cargo Hungaria - az egykori MÁV Cargo - részleges visszavásárlásáról, értesült iparági forrásokból a Magyar Idők. A lap felidézi: az állam 2008-ban az osztrák szövetségi vasútnak (ÖBB) adta el a vasúttársaság teherszállítást végző üzletágát.

    102 milliárdért vették meg


    A privatizációt az akkor ellenzéki Fidesz elfogadhatatlannak minősítette. Az osztrák Rail Cargo Austria és a GYSEV Zrt. konzorciuma 102,5 milliárd forintot fizetett a MÁV Cargo részvényeiért, és öt év alatt 43,5 milliárd forint fejlesztésre vállalt kötelezettséget.

    A privatizáció kapcsán nagy feltűnést keltett, hogy a Rail Cargo Austria elnökségi tagja, Gustav Poschalko 2007-ben megbízási szerződést kötött a Geuronet Bt. budapesti cég képviselőjével, Gulya Andrással, és a MÁV Cargo vételárának 1,75 százalékát (kétmilliárd forintot) ígérte oda sikerdíjként.

    Nem ítéltek el senkit


    Az ügyben Ausztriában indult büntetőperben - amelyben az osztrák tehervasút akkori vezetőjét felmentették a hűtlen kezelés vádja alól - azon folyt a vita, végzett-e érdemi tevékenységet Gulya. Az is felmerült, hogy a sikerdíjat valójában magyar politikusoknak, döntéshozóknak szánták. Az ügyben folytatott jogi eljárások Magyarországon sem vezettek eredményre.

    [​IMG]

    Christian Kern és Orbán Viktor miniszterelnök

    Forrás: MTI/Koszticsák Szilárd

    A kulcs az osztrák kancellár

    Az egyeztetések sikerét elősegítheti, hogy az osztrák kancellár, Christian Kern éppen az osztrák szövetségi vasút vezetői székéből érkezett. Az egyébként magyar - bajai - felmenőkkel rendelkező politikus így jól ismeri a cég helyzetét és a magyar kormány törekvéseit a visszaállamosításra.

    A MÁV Cargo visszaállamosításának ötlete amúgy nem először merül fel az Orbán-kormányban. Mint arról az Origo is beszámolt, már 2013-ban felvetődött, hogy részben vagy egészben történő visszavásárlással, vagy akár új társaság elindításával, de szeretné a kormány, hogy a MÁV-nak újra legyen teherszállító üzletága.

    KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...