Ahogy a hagyományos tévék felől szép lassan az internet felé terelődik a szórakoztatás filmekkel, sorozatokkal tarkított ága, egyre többen próbálkoznak ilyesmivel. A legnagyobb áttörést a Netflix érte el, amely az év eleje óta már nálunk is elérhető, de országonként olyan lokális szereplők is kísérleteznek a formátummal, mint például nálunk a MyTV-t üzemeltető Telenor. Mostanában szivárogtak ki a Sony, a Hulu és a Dish ilyen irányú tervei is, de a Bloomberg információi szerint a YouTube is beletenyerelne az online tévézésbe. A Google érdekeltségébe tartozó videómegosztó szolgáltatás állítólag már 2012 óta készíti elő ezt a lépést, amely 2017-ben válhatna valóra. A felhasználók a tervek szerint havi 35 dollárért nézhetnének webes felületen, valamint okostévéken és mobil eszközökön a YouTube Unplugged által összegyűjtött tévécsatornákat. Egyrészt kiépítettek egy teljes, különálló háttérrendszert az új funkciók ellátására, másrészt pedig olyan nagy tévécsatornákkal és filmforgalmazókkal is tárgyalnak már, mint a CBS, az NBC, a 20th Century Fox, vagy a Viacom. A megállapodásig viszont még sehol nem jutottak el, ami talán annak köszönhető, hogy hasonlóan nagy szereplő, az Apple is ugyanezt a lépést tervezi. Mindenesetre úgy tűnik, a videók elé és alá biggyesztett reklámok után szép lassan új utakat keres a pénzszerzésre a YouTube, a tavalyi fizetős Red szolgáltatás hirdetésmentessége és exkluzív tartalmai még nem érintették a tévés piacot, de a jelek szerint vannak még terveik – már csak az a kérdés, a közönség mennyire lesz vevő erre.