A Disney leányvállalata felbontotta partnerségét PewDiePie-jal, a YouTube legnépszerűbb videósával. PewDiePie több alkalommal is antiszemita viccekkel poénkodott, de az utóbbi időben már túl messze ment a vállalat szerint. A svéd Felix Arvid Ulf Kjellberg, azaz PewDiePie csatornájára már több mint 53 millióan iratkoztak fel a YouTube-on, ő a videómegosztó legbefolyásosabb tartalomgyártója. A fizetős YouTube Red szolgáltatáson belül is gyártott videókat a Disney MakerStudios partnereként, amelyen belül egy saját hálózatot is üzemeltetett, a játékos tartalmak köré épülő Revelmode-ot. A tavalyi évben csak 15 millió dollárt keresett a videómegosztón keresztül. A MakerStudios viszont besokallt Felix hírhedten provokatív stílusától, ezért úgy döntött, hogy elválnak útjaik. PewDiePie több alkalommal is antiszemita, vagy náci üzeneteket rejtett el videóiban, összesen kilenc ilyen esetre hivatkozott a MakerStudios. PewDiePie már saját könyvet is kiadott, ami nálunk is kapható Forrás: AFP/2015 Getty Images/John Lamparski Január 11-én közzétett tartalmában például két indiai férfi látható, akik egy „halál az összes zsidóra" feliratú papírt tartanak maguk előtt. Mint később kiderült, Felix bérelte fel két őket a feladatra, és valójában fogalmuk sem volt arról, mit is jelent a mondat. Egy másik videójában egy Jézusnak öltözött ember próbálja téríteni az utca az embereit, miközben azt kiabálja: „Hitler nem tett semmi rosszat". PewDiePie neki is fizetett ezért. A videós azóta eltávolította ezeket a felvételeket a netről, és közölte a céggel, hogy azok nem a valódi gondolatait tükrözik, csak szerette volna megmutatni a világnak, mire képesek az emberek, ha „akár csak 5 dollárt is kapnak érte". Ez viszont nem győzte meg a vállalatot: a MakerStudios közleménye szerint ugyan PewDiePie provokatív stílusáról ismert, de ezzel túlment minden határon, és nem méltó a továbbiakban arra, hogy képviselje őket. KAPCSOLÓDÓ CIKK Let's block ads! (Why?) Forrás...