Nagyvilág 25 év óta először nem minden nagy baleset után egy Mercedes lesz az F1-es mezőny élén

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' lena61 hozta létre. Ekkor: 2021. március 09..

  1. lena61 / hóbagoly / RIP

    Csatlakozott:
    2020. április 09.
    Hozzászólások:
    3,734
    Kapott lájkok:
    1,349
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Hangjelzés a Chaten:
    nem
    25 év óta először nem minden nagy baleset után egy Mercedes lesz az F1-es mezőny élén

    GPHÍREK2021.03.08. 08:42


    Az idei szezontól nem a Mercedes lesz a Forma-1-es Safety Car és orvosi autó kizárólagos szállítója, miután a sportágba 61 év távollét után visszatérő Aston Martin is szerződést kötött az F1-gyel, így 2021-től a Mercedesszel felváltva biztosítja majd a versenyek biztonságos lebonyolításához elengedhetetlen kocsikat.

    [​IMG]
    Balra az orvosi autó szerepét betöltő DBX, jobbra pedig a Vantage - Galéria!FORRÁS: MAX EAREY PHOTOGRAPHER
    „Örömmel jelentjük be új partnerségünket mind az Aston Martinnal, mind a Mercedes-AMG-vel. Mindkettő ikonikus márka, mi pedig büszkék vagyunk a sportágunkban elfoglalt helyükre – nyilatkozta Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója. – A biztonsági autó és az orvosi autó nagyon fontos része az F1-nek, és mindig ott vannak, hogy biztonságban tudhassuk a versenyzőinket. Tavaly, Romain Grosjean mentésénél láthattuk azt a hősies reakciót és elkötelezettséget, amire a személyzetnek szüksége van.Mind az Aston Martin, mind a Mercedes-AMG autói tökéletesen felszereltek ahhoz, hogy egy pillanat alatt reagáljanak és biztosítsák a versenyzők testi épségét."

    Az Aston Martin a legerősebb utcai modellje, a Vantage speciálisan átalakított változatát állítja hadrendbe Safety Carként, míg a DBX lesz az orvosi autó. A Vantage jelentős aerodinamikai és kasztnit érintő módosításokon esett át a gyártó gaydoni központjában, és néhány egyéb változtatást is elvégeztek rajta, hogy megfeleljen az FIA előírásainak. A már így sem gyenge kocsi 25 lóerővel erősebb lett, így 535 lóerőre nőtt a teljesítménye, amit egy 4 literes ikerturbós V8-as motor biztosít. Az autó gyorsulása 0-100 km/h-ra 3,5 másodperc.

    [​IMG]
    Az utcai változat sem gyenge, de az átalakításokkal a Vantage Safety Car-változata még annál is erősebb és gyorsabb - Galéria!FORRÁS: MAX EAREY PHOTOGRAPHER
    A biztonsági autók hivatalos sofőrjeként ettől az évtől a Vantage-t is vezető Bernd Mayländer az utcai változathoz hasonlóan 685 Nm-s nyomatékkal gazdálkodhat, a módosítások miatt a biztonsági autós változat esetében ez azonban hosszabb ideig lesz elérhető, a váltón elvégzett változtatásoknak köszönhetően pedig direktebbek és precízebbek lettek a fel- és leváltások. Az új elülső splitter 155,6 kg-nyi leszorítóerőt generál 200 km/h-s tempónál, ami 60 kg-mal több, mint amire az utcai változat képes. Módosításokat hajtottak végre ezen kívül a felfüggesztésen, a kormányon és a lengéscsillapítókon is, feszesebbé téve a kocsit.

    KAPCSOLÓDÓ CIKK
    45 éves lett az autó, amit az F1-es pilóták sem előzhetnek meg
    Ami az autó belsejét illeti, az két extra kijelzőt kapott, amelyen a bent ülők nyomon követhetik a versenyt és az azzal kapcsolatos információkat is figyelhetik. Az FIA szabványai szerint módosították a középső panelt és elhelyezték rá a különböző kapcsolókat (sziréna és villogók aktiválása, rádiókommunikáció vezérlése stb.), valamint a hivatalos zászlójelzésekről és az éppen azt alkalmazó szektorokról tájékoztatást adó rendszert. „Az F1-es rajongók mellett én is örülök az Aston Martin visszatérésének. Ez egy gyönyörű, a feladatra alkalmas autó, ami egy izgalmas, új korszakot jelképez az Aston Martin történetében" – nyilatkozta Mayländer.

    [​IMG]
    Mindkét autó az F1-es csapatéhoz hasonló fényezést kapott - Galéria!FORRÁS: PHOTOGRAPHER MAX EARE
    A Vantage-hoz hasonlóan a továbbra is Alan van der Merwe által vezetett orvosi autó szerepét betöltő DBX is jelentős módosításokon esett át. A Safety Carhoz hasonlóan ezt a modellt is 4 literes ikerturbós V8-as hajtja, de már 542 lóerővel, ami 700Nm-es nyomatékkal rendelkezik és 4,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra. Ez a kocsi is megkapta a szükséges belső kiegészítőket, egy extra kijelzőn pedig a versenyzők életjeleit követheti nyomon belőle Dr. Ian Roberts, az F1 orvosa. Mindkét modellt rengeteget tesztelték, Silverstone-ban egyenként közel 15 ezer km-t tettek meg. Mindkét kocsi az F1-es csapathoz hasonló zöld fényezést kapta.

    Piros lett a Mercedes
    Hogy egy kicsit feldobja két modellje, a Safety Car feladatait több futamon továbbra is ellátó Mercedes-AMG GT R és az orvosi autó szerepét ezentúl is betöltő Mercedes-AMGC 63 S Estate megjelenését, a Mercedes az idei szezontól pirosra festette mindkét járművet, ami az F1 közleménye szerint a láthatóságot segíti, valamint képviseli a gyártó új partnerét, az amerikai kiberbiztonsági vállalat CrowdStrike-ot. Nem először fordul elő egyébként, hogy szakítanak a hagyományos, ezüst fényezéssel, a tavalyi Toszkán Nagydíjon a Ferrari előtti tisztelgés jegyében egyszer már vörösre festették a Safety Cart.

    [​IMG]
    A Mercedes Safety Carja és Medical Carja is piros lett - Galéria!FORRÁS: DAIMLER AG/© MERCEDES-BENZ AG/MERCEDES-BENZ AG - GLOBAL COMMUNICATIONS MERCEDES-BENZ CARS & VANS
    A szezon első versenyén, a március 28-i Bahreini Nagydíjon az Aston Martin autói lesznek szolgálatban, míg a második fordulón, Imolában a Mercedesen lesz a sor. Az F1 közleménye alapján a szezon hátralevő részét felosztják majd a két gyártó között, de hogy pontosan miként, azt egyelőre nem közölték.