A hirdetéseket azért állították le, mert megsértették a Google szabályait, hazugságot vagy csalást tartalmaztak. Ha csak egyetlen másodpercre nézne rá valaki a letiltott hirdetések mindegyikére, az majdnem 25 évét emésztené fel – írták a csütörtöki blogbejegyzésben. Több mint 10 ezer oldalt és 18 ezer felhasználói fiókot függesztettek fel azért, mert megtévesztő terméket, többek között márkás órákat utánzó hamisítványokat akartak eladni – írta hivatalos blogján a konszern. Óvatosan a gyógyszerhirdetésekkel Több mint 12,5 millió hirdetést tiltottak le azért, mert megsértették az egészséggel kapcsolatos termékek szabályait, például nem engedélyezett gyógyszereket árultak vagy olyan félrevezető szöveget akartak megjelentetni, mely szerint a termék olyan hatásos, mint a vényre kapható szerek. Fogyasztóik egyik leggyakoribb panasza a testsúlycsökkenést ígérő reklámok ellen szólt 2015-ben. Ebből a fajtából több mint 30 ezret blokkolt a Google, egyebek mellett azért, mert diéta vagy mozgás nélküli, lehetetlen mértékű fogyást ígérő étrend-kiegészítőt hirdettek. Rendszerüzenetnek álécázzák magukat Adathalászat miatt majdnem hétezer oldalt függesztettek fel. Szigorúan felléptek az olyan kéretlen szoftverek ellen, amelyek lelassíthatják a felhasználó gépét vagy megváltoztatják a honlapját, több mint 10 ezer ilyen oldalt tettek elérhetetlenné. A Google-hirdetéseken keresztül elért, kéretlenül letöltődő programok számát 99 százalékkal csökkentették. Több mint 17 millió olyan reklámot utasítottak el, ami félrevezető módon, például a számítógép rendszerüzenetét utánzó megjelenésével vette rá a felhasználókat a kattintásra.