Életmód 7 Tanács A Krónikus Izomfájdalom Csökkentésére

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' SuperMario56 hozta létre. Ekkor: 2015. február 13..

  1. SuperMario56 /

    Csatlakozott:
    2011. június 03.
    Hozzászólások:
    11,683
    Kapott lájkok:
    2,083
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    2015/02/12

    A krónikus izomfájdalom egyre több embert érint, a leggyakoribb formája a fibromyalgia, mely a test bármely részén jelentkezhet. A leginkább érintett területek a derék, hát, a nyak hátsó része, a tartóizmok, a medence csípőízülete, a térd belső része.

    [​IMG]

    A fibromyalgiához társulhat depresszió, alvászavar és krónikus fáradtság is.

    A betegség leginkább a középkorú nőket érinti, főleg a fokozott stresszérzékenység, a vegetatív és hormonális zavarok okozhatják.

    A táplálkozás megváltoztatásával és odafigyeléssel sokat lehet segíteni az izomfájdalom tünetein.

    1. A mesterséges édesítőszerek és cukrok fogyasztásának csökkentése
    A magas inzulinszint negatív irányba befolyásolja a gyulladást, erősíti a fájdalmat. Csökkentsük a cukrozott élelmiszerek fogyasztását. Fogyasszunk inkább természetes édesítőszert, például mézet. Édesség utáni vágyunkat enyhíthetjük gyümölcsök fogyasztásával. Az aszpartám, szorbit és xilit édesítőszerek egészségesek, de tartalmazhatnak olyan anyagokat, melyek irritábilis bélszindrómát okozhatnak. A legjobb, ha elkerüljük az édesített élelmiszerek fogyasztását.

    2. Kerülendő a kávé
    Szakemberek úgy tartják, hogy a krónikus izomfájdalmat a kialvatlanság és a fáradtság csak felerősíti. A túl sok kávéfogyasztás hátráltatja a szervezet nyugalmi állapotát, hosszú távon az éjszakai alvást is befolyásolja.

    3. A glutén és az élesztő sem ajánlott
    A pék- és cukrásztermékek nagy mennyiségben tartalmazzák mindkét anyagot. Rendszeres fogyasztásuk által az élesztőgombák növelik a fájdalomérzetet és a gyulladást.

    4. Ajánlott elgondolkozni a növényi étrenden
    Az állati eredetű ételek irritálhatják a gyulladt ízületeket, így fokozzák a fájdalomérzetet. Ajánlott legalább időszakosan áttérni vegetáriánus étrendre, hiszen ez a tapasztalatok alapján sok krónikus beteg helyzetén javított.

    5. Kerülendő a dohányzás és alkoholfogyasztás
    Mindkettő súlyosbítja a helyzetet, sőt lehetnek a betegség kiváltói is. Statisztikák szerint a dohányosok nagy része szenved ízületi gyulladásban, a rendszeresen alkoholfogyasztók körében pedig köszvény alakulhat ki.

    6. Finomított szénhidrátok
    A szénhidrátok a cukorhoz hasonlóan növelik az inzulinszintet, és erősítik a krónikus állapotot. Ajánlott mindig alacsony szénhidrát- és cukortartalmú élelmiszereket választani, sok zöldséget és gyümölcsöt fogyasztani.

    7. veszélyesek az adalékanyagok
    A nátrium-glutamát és egyéb adalékanyagok növelik, stimulálják a receptorokat, így növelik az izomfájdalmat. Kerülendőek a gyorséttermi és előre csomagolt élelmiszerek.

    Forrás:7 tanács a krónikus izomfájdalom csökkentésére - Twice.hu