Gazdaság A böngésző, amely a Google-t is lenyomja

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' Mézga hozta létre. Ekkor: 2018. január 03..

  1. Mézga / nem lopott :D

    Csatlakozott:
    2016. május 10.
    Hozzászólások:
    16,667
    Kapott lájkok:
    5
    Beküldött adatlapok:
    0
    Jelenleg senki sem kérdőjelezi meg a Google böngészőjének, a Chrome-nak a piacvezető szerepét. Azonban az emberek becsatornázása az internet világában a Föld fejlődő térségeiben folyamatosan zajlik, és arrafelé inkább egy másik böngésző népszerű. Ennek oka, hogy a kínai fejlesztésű UC Browser kisebb, kevesebb memóriát használ, így az olcsó telefonokon is jól fut.


    A Google kétségkívül a világ legnépszerűbb internetes keresőmotorja. Az oldal annyira a fejlett társadalmak hétköznapjaivá vált, már senki nem lepődik meg azon, hogy a legtöbb országnak saját elfogadott kifejezése van a guglizásra.

    Hogy pontosan mennyire sokat használják a Google-t, azt jól szemlélteti, hogy másodpercenként 40 ezer, azaz naponta összesen 3,5 milliárd keresés megy át a rendszeren, ami 1200 milliárdnak felel meg egy évben – írja az internetlivestats.com.

    A keresőmotor sikerére alapozva indult el anno a Google saját böngészője, a Chrome, amely mára piacvezetőnek számít,

    az emberek 55 százaléka ezen a platformon internetezik.

    A Google/Chrome megléte a világ fejlett régióban már-már alapnak számít, azonban azokon a helyeken, ahol az internet még csak most tör utat magának, ez koránt sem ilyen egyértelmű.

    [​IMG]
    Google eszközök a falon egy San Franciscó-i kiállításonForrás: AFP/Justin Sullivan

    Korábban terjedelmes cikket írtunk arról, hogy egy teljesen új társadalmi réteg lép be az internetezők világába, akik teljesen másképp használják már a világhálót. Mivel nem, vagy csak nehézkesen tudnak írni-olvasni, ezért ők nem e-mailt használnak és nem chatelnek egymással, hanem hangazonosítás révén kommunikálnak.

    A következő egymilliárd internetfelhasználó miatt teljesen kihalhat a mobilon gépelés.

    Ezt próbálja kihasználni az Alibaba egyik leányvállalata, az UC Browser üzemeltetője is, amely felhasználók százmilliójához juthat el Kínában, Indiában és a délkelet-ázsiai régióban.
    Az UC Browser annyira népszerű több feltörekvő országban, hogy már több felhasználója van, mint a Google-nak – írja a Wall Street Journal.

    A siker titka, hogy a kereső az olcsó okostelefonok többségén telepítve van, amelynek előnye a Chrome böngészővel szemben,

    hogy gyorsabban fut ezeken a készülékeken, és kevesebb memóriát használ.

    Míg a Chrome alkalmazás mérete 125 megabájt, addig az UC Browser 31 MB. Bár a különbség csak 94 MB, de egy szerényebb mobil esetén ez is döntő lehet. Míg az Egyesült Államokban a 32 GB-os tárhely a standard, Ázsiában az átlagos méret 12 GB.

    [​IMG]
    Népszerű alkalmazások Indiában, a sárga mókus logó az UC BrowserForrás: Origo

    Az UC Browsernek jelenleg 430 millió felhasználója van világszerte, de ez a szám vélhetően rohamosan emelkedik majd a következő évtizedben. Ennek oka, hogy az 1,3 milliárd lakosú India népességének mindössze 30 százaléka „online", míg a 250 millió fős Indonéziában a lakosság háromnegyede még nem internet-felhasználó.

    Indiában az emberek 51 százaléka már UC Browsert használ (30 százalék Chrome), de Indonéziában is ázsiai fejlesztésű böngésző az első. Itt 41 százalékos az UC, míg 32 százalékos a Chrome részesedése.

    Persze van egy másik nagyon fontos piac ahol szintén nem a Google az uralkodó, igaz itt nem az UC verte meg a Chrome böngészőt. A StatCounter szerint az Egyesült Államokban a lakosság 52 százaléka az Apple böngészőjét, a Safarit használja, míg a Chrome-ot 39 százalék. Nem meglepő, de itt az UC 1 százalék alatt áll.

    [​IMG]
    Az Apple Safari az USA-ban az első helyen állForrás: Apple

    A StatCounter 55 százalékra teszi a Chrome globális részesedését, míg a kínai böngészőt 8,67 százalékra, előrébb, mint a Firefoxot (5,47), az Operát (4,02) vagy az Internet Explorert (3,37). A második helyen a Safari áll 14,83 százalékkal.

    Ha csak a mobilos böngészéseket nézzük, akkor a következőképp áll a piac:

    Ezen az látszik, hogy a Chrome 50 százalék alatt található, míg az UC és a Safari fej-fej mellett halad.

    Érdekesség, hogy bár az UC kínai fejlesztés, az országban mégis a Chrome az úr 54 százalékkal, míg az UC 17 százalékot ér el.

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...