Jelenleg senki sem kérdőjelezi meg a Google böngészőjének, a Chrome-nak a piacvezető szerepét. Azonban az emberek becsatornázása az internet világában a Föld fejlődő térségeiben folyamatosan zajlik, és arrafelé inkább egy másik böngésző népszerű. Ennek oka, hogy a kínai fejlesztésű UC Browser kisebb, kevesebb memóriát használ, így az olcsó telefonokon is jól fut. A Google kétségkívül a világ legnépszerűbb internetes keresőmotorja. Az oldal annyira a fejlett társadalmak hétköznapjaivá vált, már senki nem lepődik meg azon, hogy a legtöbb országnak saját elfogadott kifejezése van a guglizásra. Hogy pontosan mennyire sokat használják a Google-t, azt jól szemlélteti, hogy másodpercenként 40 ezer, azaz naponta összesen 3,5 milliárd keresés megy át a rendszeren, ami 1200 milliárdnak felel meg egy évben – írja az internetlivestats.com. A keresőmotor sikerére alapozva indult el anno a Google saját böngészője, a Chrome, amely mára piacvezetőnek számít, az emberek 55 százaléka ezen a platformon internetezik. A Google/Chrome megléte a világ fejlett régióban már-már alapnak számít, azonban azokon a helyeken, ahol az internet még csak most tör utat magának, ez koránt sem ilyen egyértelmű. Google eszközök a falon egy San Franciscó-i kiállításonForrás: AFP/Justin Sullivan Korábban terjedelmes cikket írtunk arról, hogy egy teljesen új társadalmi réteg lép be az internetezők világába, akik teljesen másképp használják már a világhálót. Mivel nem, vagy csak nehézkesen tudnak írni-olvasni, ezért ők nem e-mailt használnak és nem chatelnek egymással, hanem hangazonosítás révén kommunikálnak. A következő egymilliárd internetfelhasználó miatt teljesen kihalhat a mobilon gépelés. Ezt próbálja kihasználni az Alibaba egyik leányvállalata, az UC Browser üzemeltetője is, amely felhasználók százmilliójához juthat el Kínában, Indiában és a délkelet-ázsiai régióban. Az UC Browser annyira népszerű több feltörekvő országban, hogy már több felhasználója van, mint a Google-nak – írja a Wall Street Journal. A siker titka, hogy a kereső az olcsó okostelefonok többségén telepítve van, amelynek előnye a Chrome böngészővel szemben, hogy gyorsabban fut ezeken a készülékeken, és kevesebb memóriát használ. Míg a Chrome alkalmazás mérete 125 megabájt, addig az UC Browser 31 MB. Bár a különbség csak 94 MB, de egy szerényebb mobil esetén ez is döntő lehet. Míg az Egyesült Államokban a 32 GB-os tárhely a standard, Ázsiában az átlagos méret 12 GB. Népszerű alkalmazások Indiában, a sárga mókus logó az UC BrowserForrás: Origo Az UC Browsernek jelenleg 430 millió felhasználója van világszerte, de ez a szám vélhetően rohamosan emelkedik majd a következő évtizedben. Ennek oka, hogy az 1,3 milliárd lakosú India népességének mindössze 30 százaléka „online", míg a 250 millió fős Indonéziában a lakosság háromnegyede még nem internet-felhasználó. Indiában az emberek 51 százaléka már UC Browsert használ (30 százalék Chrome), de Indonéziában is ázsiai fejlesztésű böngésző az első. Itt 41 százalékos az UC, míg 32 százalékos a Chrome részesedése. Persze van egy másik nagyon fontos piac ahol szintén nem a Google az uralkodó, igaz itt nem az UC verte meg a Chrome böngészőt. A StatCounter szerint az Egyesült Államokban a lakosság 52 százaléka az Apple böngészőjét, a Safarit használja, míg a Chrome-ot 39 százalék. Nem meglepő, de itt az UC 1 százalék alatt áll. Az Apple Safari az USA-ban az első helyen állForrás: Apple A StatCounter 55 százalékra teszi a Chrome globális részesedését, míg a kínai böngészőt 8,67 százalékra, előrébb, mint a Firefoxot (5,47), az Operát (4,02) vagy az Internet Explorert (3,37). A második helyen a Safari áll 14,83 százalékkal. Ha csak a mobilos böngészéseket nézzük, akkor a következőképp áll a piac: Ezen az látszik, hogy a Chrome 50 százalék alatt található, míg az UC és a Safari fej-fej mellett halad. Érdekesség, hogy bár az UC kínai fejlesztés, az országban mégis a Chrome az úr 54 százalékkal, míg az UC 17 százalékot ér el. Let's block ads! (Why?) Forrás...