Sejthető volt, hogy a Google virtuális valósága nem merül ki a Cardboard nevű alkalmatosságban, ami egyébként roppant jópofa dolog, hiszen kartonpapírból van, ezért úgy néz ki, mintha ügyes kezű negyedikesek barkácsolták volna technika órán. Már, ha van még technika óra, és nem vette át a helyét a focioktatás. Ám a Google komolyabb dolgokban is gondolkodik, mégpedig valami olyasmiben, ami a Samsung Gear VR ellenfele lehet, márpedig aki ismeri, vagy netán próbálta a koreai kütyüt, az tudja, hogy kifejezetten jól sikerült alkalmatosság, amely ugyan nem éri el egy Oculus Rift technikai szintjét, de ügyesen csinál VR szemüveget egy erősebb telefonból. Egyes értesülések szerint a Google valódi VR headsetje műanyag házat kap, melynek saját mozgásérzékelő szenzora van. Valami olyasmit tessék elképzelni, ami kilométerekre előzi a Cardboard egyszerűségét, de ha igazak a pletykák, akkor még ebben az évben megtudjuk, hogy konkrétan miben is mesterkedik a gigacég, és hogyan képzeli el a virtuális valóságát. Van azonban valami, ami még fontosabb, ez pedig a szoftverek köre, hiszen lehet bármilyen profi maga az eszköz, ha fikarcnyi támogatása sincs. A Google esetében ilyesmitől nem kell tartani, hiszen mégiscsak van neki egy olyanja, amit úgy hívnak: Android. Ugyanaz a forrás, mely magáról a VR eszközről szivárogtatott, elmondta, hogy a cég maga fejlesztené az operációs rendszernek megfelelő alkalmazásokat, és nem harmadik féltől várná ezeket, ami már csak azért is jó, mert stabilabb, kiszámíthatóbb működést jelent, és csekélyebb az alkalmazásokban tapasztalható késés, akadozás. Ez utóbbi azért fontos, mert minél inkább folyamatosabb a működés, annál kevésbé leszünk tengeribetegek a virtuális valóságtól. A Google nem erősítette meg a fentebb írt információkat, de ha valóban igazak (és miért ne lennének azok), akkor legkésőbb a májusi Google I/O konferencián hallani fogunk az új VR eszközről, illetve arról, hogy milyen támogatással, és nagyjából mikor érkezik.