Nagyvilág A Honda szárnyalt, Hamilton és Vettel szenvedett az utolsó tesztnapon

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' lena61 hozta létre. Ekkor: 2021. március 16..

  1. lena61 / hóbagoly / RIP

    Csatlakozott:
    2020. április 09.
    Hozzászólások:
    3,734
    Kapott lájkok:
    1,349
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Hangjelzés a Chaten:
    nem
    A Honda szárnyalt, Hamilton és Vettel szenvedett az utolsó tesztnapon

    GPHÍREK2021.03.14., 07:38
    RENDEZÉS
    LEGFRISSEBB FÖLÜL


    Véget ért a háromnapos előszezoni tesztelés Bahreinben. Az utolsó napot Max Verstappen zárta az élen Cunoda Juki előtt, miközben a Mercedes és Lewis Hamilton, valamint az Aston Martin és Sebastian Vettel újabb problémákba ütközött.

    Vasárnap a korábbi két napnál lényegesen jobb időjárás fogadta a tesztelő F1-es mezőnyt Bahreinben, hiszen se homokvihar, se a pilótákat hibákba hajszoló széllökések nem jellemezték a körülményeket. Akárcsak pénteken és szombaton, ezúttal is kulcsfontosságú volt a lehető legtöbb kör megtétele, hiszen soha korábban nem állt ilyen kevés felkészülési lehetőség az istállók rendelkezésére, ám ezen a napon is akadtak olyanok, akik nem tudtak annyi kilométert megtenni, amennyit szerettek volna.

    [​IMG]
    Délelőtt Pérez és Leclerc diktálta a tempót - Galéria!FORRÁS: AFP/MAZEN MAHDI
    Kimi Räikkönen és az idén először lehetőséget kapó George Russell voltak azok, akik a teljes napon át vezethettek, a többi istálló megosztotta a munkát a versenyzői között.A délelőtt viszonylag zökkenőmentesen telt, apróbb hibáktól eltekintve mindenkinek sikerült a pályán tartani az autóját.

    A négyórás etap első felében egy friss C3-as szetten futott 1:30.486-os körével Charles Leclerc diktálta a tempót, akihez Sergio Pérez tudott elsőként közel férkőzni a Red Bull-lal kemény gumikon, majd megtette ugyanezt Lando Norris is, szintén a C2-es keveréken. Leclerc vezetése azonban nem tartott ki az ebédszünetig, a bikások ugyanis két és fél óra elteltével feltették Péreznek is a közepes keveréket, amivel a mexikói előbb 1:30.309-et, majd 1:30.187-et repesztett.Utóbbi idő a délelőtt és egyben az addigi két és fél nap legjobb körének bizonyult.

    Pérez mögött Leclerc és Norris zárt, de mindketten közepesen futották a legjobb körüket. A negyedik helyre Pierre Gasly ért oda C4-es keveréken, majd jött a már 1:31-en kívülre szoruló Esteban Ocon C3-ason. A második ötöst Mick Schumacher vezette fel a Haasszal, őt a Mercedesszel 86 körig jutó Valtteri Bottas, majd George Russell, Kimi Räikkönen és Lance Stroll követte.

    [​IMG]
    Räikkönen volt a délelőtt és a nap legszorgalamasabbja - Galéria!FORRÁS: GETTY IMAGES/2021 GETTY IMAGES/JOE PORTLOCK
    Többen is teljesítettek versenyszimultciót, a legtöbb kört pedig az Alfa Romeo világbajnoka tette meg 91-gyel, míg a legkevesebbszer Pérez ért körbe, ő csak 49 fordulót ment.

    A délutáni etapra az Alfa és a Williams kivételével mindenki versenyzőt cserélt, a Mercedes azonban nem tudott azonnal munkához látni, sőt,

    Lewis Hamilton több mint egy órát vesztegelt a garázsban, mielőtt megkezdhette a körözést.

    Mindezt tetézte, hogy az autója ma sem tűnt könnyen vezethetőnek, a hétszeres világbajnoknak rögtön az első mért körén nagyot kellett mentenie a célegyenes végi féktávon, és később is többször elhagyta a pályát, az utolsó órában C4-es gumikon pedig megpördült a célegyenesre kigyorsítva.

    Hamilton ma is megpördült, de ma nem ásta el magát a kavicságyban
    Nem a Mercedes volt azonban az egyetlen, amely ismét technikai gondokkal küzdött, szombat után Sebastian Vettel ugyanis ismét rengeteg időt veszített. A négyszeres világbajnok megtett 56 kört, majd amikor egy hosszabb etapnak akart nekifogni, vissza kellett térnie a garázsba, ahol az Aston Martin szerelői azonnal paravánokkal takarták el az autót a kíváncsi szemek elől. A Sky Sports információi szerint az erőforrással, egészen pontosan a turbóval kapcsolatban merült fel valamilyen probléma.Hiába kezdtek azonban neki rögtön a javításnak, hamarosan kiderült, hogy Vettel számára véget ért a nap és a tesztelés is.

    És ha már a technikai gondoknál tartunk, egy kisebb hidraulikai hibával a Ferrari is szembesült: Carlos Sainz a négyes kanyar bejáratán maradt négyes fokozatban, majd lassú tempóban visszakocogott a bokszba. A maranellóiak viszont ezután viszonylag gyorsan úrrá lettek a problémán, úgyhogy a spanyol pilóta folytathatta a körözést.

    [​IMG]
    Vettel kiszállt az autóból, miután elromlott a turbóFORRÁS: F1 TV
    Ami a köridőket illeti, ahogyan az várható volt, a lemenő nap miatt lehűlő időjárás kedvezett az egykörös tempónak, amit igyekeztek is kihasználni a csapatok, az utolsó egy-másfél órára időzítve az időmérős próbálkozásaikat.

    Pérez délelőtti ideje kicsit kevesebb mint két órával a tesztelés vége előtt dőlt meg, amikor Max Verstappen állt az élre a Pirelli jelöletlen tesztgumijaival. A holland pilóta a három nap során elsőként ment be 1:30 alá. Messze volt azonban még a vége, ahogy közeledett a leintés, úgy jöttek ki egyre többen a C4-es lágy abroncsokon, elsőként Räikkönennek pedig a C5-öst is feltették, amivel rövid ideig vezetett is, miközben szorosan mögé Cunoda Juki sorolt be C4-esen.

    [​IMG]
    Délután volt egy megpördülése, de utána Cunoda kifejezetten jól ment az Alpha Taurival - Galéria!FORRÁS: GETTY IMAGES/2021 GETTY IMAGES/PETER FOX
    Hogy a Red Bullban mekkora tartalékok voltak, azt Verstappen ezutáni köre mutatta, amelyben hatalmasat hibázott a 11-es kanyarban, de C3-as gumin így is visszavette az első helyet. Ezután egy kis adok-kapok kezdődött közte és az újonc japán között, miután utóbbi nem hagyta magát és 1:29.671-gyel lenyomta a hollandot, majd C5-ös keveréken 1:29.282-re javított, majd később 1:29.053-ra szorította le a legjobbját. Eközben azonban a C4-esekre váltó Verstappen 1:29 alá is bement (1:28.960), és mint kiderült, ezzel bebiztosította magának az utolsó tesztnap első helyét.

    [​IMG]
    Verstappen alatt tökéletesen működött a Red Bull - Galéria!FORRÁS: FORMULA 1 VIA GETTY IMAGES/2021 FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP LIMITED/DAN ISTITENE
    Mögötte Cunoda zárt kevesebb mint egy tizedes lemaradásban, ami szép teljesítmény az újonctól még akkor is, ha a Red Bull nagy valószínűséggel nem tekerte fel a Honda-erőforrást. A harmadik helyre a technikai hibája után visszatérő és C4-es gumikon 1:29.611-es kört elérő Sainz végzett, míg mögötte Räikkönen és a lágy keverékeken is küszködő, C5-ös gumin teljesített legjobb körével (1:30.025) Verstappentől több mint egy másodpercet kapó és a szintén C5-ösön 1:30.117-et autózó Russellt alig megelőző Hamilton zárt.

    A CSAPATOK REAKCIÓI
    A Ferrari fejlődött, a McLaren szoros csatát vár
    A nap legszorgalmasabbja - lévén az egész napot az autóban tölthette – Kimi Räikkönen lett 166 körrel, a második helyre pedig hasonló okból kifolyólag Russell ért oda 158-cal. A csapatok között ugyanakkor nem az Alfa Romeo vitte a prímet, hanem az Alpha Tauri, amely Gasly és Cunoda révén 167 kört szorgoskodott össze.

    Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatja!

    GPHÍREK
    07:33
    Gyászol az F1
    Szomorúan zárult a tesztelés második napja, 97 éves korábban elhunyt ugyanis Murray Walker, az F1 legendás kommentátora, aki 1976-tól 2001-ig állandó kommentátrként közvetítette a versenyeket, Angliában és a világ más részein generációk szerették meg a sportágat általa.

    GPHÍREK
    07:36
    Tegnap már mutatott valamit a Mercedes
    Érdekes lesz megfigyelni, hogy mire megy ma az eddig a vártnál gyengébben teljesítő világbajnok istálló. Tegnap ugyan Valtteri Bottas a leglágyabb keveréken megszerezte az első helyet, de egyelőre a Mercedes van a legjobban elmaradva tavalyi önmagától, ami akár aggodalomra is okot adhat.

    KAPCSOLÓDÓ CIKK
    Hamilton a kavicságyban landolt, a szerelők sorfallal védték a Red Bullt
    GPHÍREK
    07:38
    Így nézett ki a második nap
    Amíg nem kezdődik el a mai körözés, belekukkanthatnak ezúttal is több mint 100 fotót felvonultató galériánkba a tegnapi napról. Természetesen ma is folyamatosan jelentkezünk friss képekkel!

    [​IMG]
    KATTINTÁSRA galéria nyílikFORRÁS: XPB / JAMES MOY PHOTOGRAPHY LTD.
    GPHÍREK
    07:46
    Ők tesztelnek ma
    délelőtt délután
    Mercedes Valtteri Bottas Lewis Hamilton
    Red Bull Sergio Pérez Max Verstappen
    McLaren Lando Norris Daniel Ricciardo
    Aston Martin Lance Stroll Sebastian Vettel
    Alpine Esteban Ocon Fernando Alonso
    Ferrari Charles Leclerc Carlos Sainz
    Alpha Tauri Pierre Gasly Cunoda Juki
    Alfa Romeo Kimi Räikkönen Kimi Räikkönen
    Haas Mick Schumacher Nyikita Mazepin
    Williams George Russell George Russell
    GPHÍREK
    07:51
    Van, akinek ma kezdődik a teszt
    Egyetlen olyan pilóta van a mezőnyben, aki az elmúlt két nap során egyetlen métert sem tett meg. Ő George Russell, a Williams versenyzője, aki pénteken a tesztpilóta Roy Nissanyt, tegnap pedig csapattársát, Nicholas Latifit figyelhette a garázsból. Ma azonban végre ő is autóba ülhet.

    GPHÍREK
    07:57
    Bottas már készen áll
    Hamarosan nyit a bokszutca, a pilóták nagy része már az autóban, például Valtteri Bottas is, aki tegnappal ellentétben ma délelőtt vezetheti a Mercedest.

    GPHÍREK
    08:01
    Zöld zászló!
    Elkezdődött a tesztelés utolsó napja, Kimi Räikkönen jött ki elsőnek, de őt követték a többiek, Pérez, Leclerc, Ocon sorrendben. Mind a tíz délelőtt szolgálatot teljesítő pilóta a pályán.

    GPHÍREK
    08:03
    Murray Walker mosolyog ránk a célegyenesben
    Kedves (és gyors) gesztus az F1-től, hogy a célegyenesbe hatalmas molinót készítettek az elhunyt Murray Walkerről, aki így még egyszer utoljára egy teljes napon át figyelheti, ahogy szeretett sportágának versenyzői róják a köröket.

    GPHÍREK
    08:05
    Leclerc azonnal mért körrel kezd
    Többen, köztük a Red Bull és az Alfa Romeo is mérőkeretekkel hajtottak ki, a Ferrari azonban egyből gyors kört megy, Leclerc C3-as gumin 1:32.959-cel futotta meg a nap első idejét. Mögé Bottas iratkozott fel 1:36.347-tel. Ő jelöletlen Pirelliken megy és rajta is van mérőkeret.

    GPHÍREK
    08:08
    Leclerc-é a nap első rontása
    A célegyenes végi kanyart fékezte el a monacói, de nem akarta megsemmisíteni a jobb első gumit, így egy kis blokkolás után inkább kiengedte az autót a bukótérbe.

    GPHÍREK
    08:10
    Pérez kiment, majd visszajött további mérésekre
    Tegnap a Red Bull csinálta azt, amit ma a Ferrari, azaz nem bajlódott a mérőkeretekkel. Most viszont jó sok adatot gyűjtenek vele, Pérez egy rövid bokszlátogatás után ugyanis visszament a pályára. Már 5 körnél jár.

    GPHÍREK
    08:13
    Schumacher is a pályán
    Az installációs körök után lassan megkezdik az érdemi körözést a csapatok. Leclerc, Bottas és Pérez most visszamentek a bokszba, így jelenleg egy autó van a pályán, Mick Schumacheré.

    GPHÍREK
    08:16
    Schumacher az élen, megelőzte a Ferrarit
    Első mért körével lenyomta Leclerc-t a Haas versenyzője, aki C3-as gumin 1:32.803-at ment és rögtön meg is javította tegnapi legjobb idejét.

    GPHÍREK
    08:20
    Megvan Russell első mért köre is
    Az egész tesztelésen persze, hiszen ma megy először a fiatal brit, aki C2-es gumin megautózta az eddigi legjobb utolsó szektort és 1:34.075-tel a harmadik helyre iratkozott fel Schumacher és Leclerc mögé. Mögötte Bottas és Stroll a sorrend, míg Räikkönen, Pérez, Norris, Ocon és Gasly még nem teljesítettek mért kört.

    GPHÍREK
    08:23
    Eddig talán ma a legjobb az idő
    Pénteken homokvihar, szombaton pedig a nagy szél keserítette meg a pilóták és csapatok dolgát. Jelenleg süt a nap, az aszfalt 33, a levegő közel 21 fokos, és ami a legfontosabb, csak 1,3 m/s-mal fúj a szél.

    GPHÍREK
    08:25
    Leclerc visszavette az első helyet
    Új C3-as gumin jött ki a Ferrari versenyzője, és repesztett egy 1:30.486-os kört, ami 4 tizeddel jobb a tegnapi legjobbjánál, és 2,3 másodperccel Schumacher körénél. Russell is javított, 1:33.558-nál tart, amivel továbbra is harmadik.

    GPHÍREK
    08:27
    Russell tovább gyorsul
    1:33.350 az új legjobb köre a Williams pilótájának, amivel már csak 5 tizedre van Schumachertől. Russell C2-es, a német C3-as gumin érte el a legjobbját.

    GPHÍREK
    08:33
    Bottas feliratkozott Leclerc mögé
    Lekerültek a mérőkeretek a Mercedesről, Bottas pedig C2-es gumin jött ki, hogy első mért körével (1:32.635) bejöjjön a Ferrari mögé. Hátránya 2,1 másodperc Leclerc mögött.

    GPHÍREK
    08:35
    Az Alpha Tauri már lágy gumin megy
    Érdekes kombináció, hogy miközben Gasly autójának hátulján hatalmas mérőkeretek csüngenek, a C4-es gumin köröz. A csapatok általában nem szokták "ellőni" a lágy szetteket méregetésre, de az Alpha Tauri most másként gondolkozik. A francia pilóta 1:35.128-cal jelenleg az ötödik, miközben hat pilótának van mért köre.

    GPHÍREK
    08:37
    Räikkönen is megérkezett
    Nem kezdett acélosan a 2007-es világbajnok, aki C3-as gumin a hatodik helyre jött be 1:36.645-tel, ami 6,1 másodperccel lassabb Leclerc ugyanezen a keveréken elért idejénél. Persze sem a motorüzemmódot, sem az üzemanyagmennyiséget nem ismerjük.
     
    • Informatív Informatív x 1
  2. ZadiR /

    Csatlakozott:
    2021. március 13.
    Hozzászólások:
    5
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Hangjelzés a Chaten:
    nem
    Honda No1 csak két kerék. :tef293: Honda CBR 1000.jpg