A Mercedes és a Ferrari trükkje miatt szigorít az FIA?

A témát ebben részben 'Sport Hírek!' nonoka hozta létre. Ekkor: 2015. március 23..

  1. nonoka /

    Csatlakozott:
    2011. január 02.
    Hozzászólások:
    27,115
    Kapott lájkok:
    2,448
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Kínai Nagydíjtól szigorít az üzemanyag-átfolyás ellenőrzésén. Két motorgyártó is trükkhöz folyamodott?

    [​IMG] Nico Rosberg (Fotó: XPB Images)

    A 2014-es szezontól kezdve minden autó maximálisan 100 kilogramm üzemanyagot használhat fel egy futam során. Egy évvel ezelőtt az Ausztrál Nagydíjon kisebb botrány alakult ki az új szabály miatt, miután a második helyen célba érő Daniel Ricciardóról kiderült, a verseny alatt folyamatosan a megengedettnél nagyobb átfolyási sebességgel használta üzemanyagát. Az FIA emiatt végül ki is zárta őt a versenyből – noha a Red Bull szerint a szövetség átfolyásmérője volt hibás. Noha később az ezzel kapcsolatos bajok megoldódtak, a hírek szerint az idei év elején újabb viták adódhatnak a fogyasztási korlátozások kapcsán.

    Többeknek feltűnt, hogy a Mercedes és a Ferrari új erőforrása 2015-ben jelentősen erőteljesebb hangot ad, mint egy éve. Ráadásul a Mercedes versenyzőinek szokatlanul nagy spórolásba kellett kezdeniük a vasárnapi futamon, hogy kijöjjenek a rendelkezésre álló üzemanyag-mennyiségből. „Magam sem értem, miért volt ilyen kemény. Tavaly alig kellet takarékoskodnunk, idén viszont rosszabbnak tűnik a helyzet” – nyilatkozta a futam után Nico Rosberg. Majd az esetleges magyarázatokat kereste. „Egy kicsivel nagyobb a teljesítményünk, ami nagyobb fogyasztáshoz is vezet. Emellett pedig nehezebb is lett az autó valamivel, ennek ellenére viszont gyorsult.”

    Egyes szakértők szerint a megnőtt fogyasztási mutató főként annak az eredménye, hogy a W06-os nagyobb leszorítóerővel versenyez, mint elődje, s ezáltal többet is fogyaszt.

    De nem kizárt, hogy ennél több is lehet a háttérben. Az FIA már Ausztráliában bejelentette, hogy az idei évben a Kínai Nagydíjtól kezdve tovább szigorít az üzemanyag-átfolyás ellenőrzési módján, és az eddigi gyakorlattól eltérően már a rendszer több pontján is méri, betartják-e a 100 km/órás maximálisan engedélyezett átfolyási sebességet. Olasz források szerint mindez annak az eredménye, hogy egyes gyártók megpróbálták kijátszani a korábbi szabályokat, s oly módon igyekeztek növelni erőforrásuk teljesítményét, hogy a befecskendező rendszer bizonyos pontjain a megengedettnél nagyobb átfolyási sebességet alkalmaztak.

    Az Omnicorse szerint a két trükköző a Ferrari és a Mercedes lehet. Mindez nem csupán arra szolgálna magyarázatul, miért javult mindkét gyártó motorja jelentőset 2015-re, de arra is, a Renault miért marad el tőlük a teljesítmény terén. Tudomásuk szerint a két gyártó egyaránt a maximálisan engedélyezett 500 bar nyomásra állította át befecskendező rendszerét, míg a Renault továbbra is kitartott a tavaly használt 250 baros értéknél. A Honda mindeközben állítólag szintén képe az 500 baros érték mellett használni hajtóegységét, ám erre eddig még megbízhatósági problémáik miatt nem volt módjuk.
    http://www.telesport.hu/2015/03/23/a-mercedes-es-a-ferrari-trukkje-miatt-szigorit-az-fia/