Az internet korában egyre több techcég próbál szerencsét a tőzsdén. A Roku több országban is népszerű, és úgy tűnik, a cég komoly összegeket kíván mozgósítani a siker érdekében. A Roku TV az első olyan nyilvánosan kereskedett cég lehet, melynek a célja, hogy az emberek kábeltévé előfizetés helyett inkább a különböző stream-szolgáltatók segítségével tévézzenek. A vállalat olyan multimédiás set-top boxot gyárt, melyen minden fontosabb stream-szolgáltató megtalálható. Ennek segítségével a felhasználó egy helyen megtalálhatja a sorozatait, a filmjeit és más szolgáltatásokat, amire előfizetéssel rendelkezik. A szükséges papírokat a cég munkatársai már elküldték a felelős szerveknek, és innen már nem sok választja el a Rokut attól, hogy a tőzsdére menjen. Az első körben a kibocsátással nagyjából 100 milliós bevételt céloznak meg. A Roku könnyen kezelhető felülete Forrás: 123RF A vállalat beszámolójából kiderül, hogy júniusban 15,5 millió aktív felhasználóval rendelkeztek, és az ügyfelek több mint 6,7 milliárd órányi tartalmat tekintettek meg a Roku segítségével. A cég közleménye rámutatott arra is, hogy ebből 2,9 milliárd óra a hirdetők által fizetett tartalom volt. A befektetők részére aggodalomra adhat okot, hogy a vállalatnak már több veszteséges éve volt, és továbbra sem teljesen tiszta, miként tervezik a bevétel növelését. A Snapchat hasonló problémákkal küszködik, és még ők sem találtak hatékony megoldást. A Roku először valószínűleg növelni szeretné a felhasználók számát, annak érdekében, hogy több reklámot tudjon adhasson el a hirdető cégeknek. A reklámbevétel növelése nagyon fontos lenne a cég számára, hiszen jelenleg a jövedelmük 59 százalékát a média box eladása teszi ki és emellett szükség lenne még legalább egy bevételi forrás. A reklámbevétel az előző évihez képest 91 százalékkal nőtt,ami kiváló teljesítménynek mondható, azonban egy, a jövőben tőzsdén jegyzett cég számára szükséges a további fejlődés. A Roku multimédiás doboza Forrás: 123RF A Roku jó úton halad afelé, hogy még több felhasználót csábítson magához, mivel nem stream-szolgáltató, ezért nem kell felvennie a versenyt a Netflixhez hasonló cégekkel, viszont tartalmait elérhetővé tudja tenni az előfizetéssel rendelkező felhasználók számára. A Roku jelenleg 30 százalékos piaci részesedéssel vezeti a multimédiás set-top boxok piacát, és olyan nagyágyúkat előz meg mint az Amazon, a Google és az Apple. Anthony Wood, a Roku vezérigazgatója szerint az emberek a sportokat és bizonyos élő műsorokat leszámítva egyre kevesebbet néznek kábeltelevíziót, és egyre több időt töltenek el a különböző stream-szolgáltatók oldalain, ahol akkor nézhetik kedvenc sorozataikat és filmjeiket, amikor csak akarják. A tévézés egyre kevésbé szól arról, hogy odakapcsoljanak a 11 órás hírekre és egyre inkább afelé halad, hogy a felhasználó szabadon rendelkezhessen arról, mikor, mit és mennyit akar nézni. Forrás: 123RF Az sportok és az élő adások rajongói számára is megvan a lehetőség arra, hogy elfelejtsék a kábeltelevíziót. A Sling TV, A La Cart csatornákat kínál az előfizetőknek olyan kategóriában mint a sport, az ismeretterjesztő és a gyerek műsorok. Az eMarket felmérése szerint 2016-ban az USA-ban 25 millió olyan háztartás volt, ahol nem fizettek elő, vagy sosem rendelkeztek kábeltelevíziós előfizetéssel. Ez a szám a következő években tovább nőhet, hiszen rengeteg jobb és olcsóbb alternatíva van. KAPCSOLÓDÓ CIKK Let's block ads! (Why?) Forrás...