Tudomány �Allah akbar!� � végig ezt skandálták, miközben földnek vezették a gépet

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' macseklany hozta létre. Ekkor: 2017. szeptember 11..

  1. macseklany / Tulajdonos Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2014. október 31.
    Hozzászólások:
    78,957
    Kapott lájkok:
    4,637
    Beküldött adatlapok:
    0
    Hangjelzés a Chaten:
    nem
    Ma már bizonyos, hogy 2001. szeptember 11.-e választóvonalnak számít a 21. század történetében. E végzetes napon egy titokban előkészített és jól összehangolt akció során az Al-Kaida 19 terroristája a United Airlines, illetve az American Airlines két-két belföldi járatát kerítette hatalmába. Az eltérített gépek közül három az öngyilkos terroristák terve szerinti célpontokba csapódott, ám a United Airlines 93-as fedélzetén fellázadtak az utasok, és harcot indítottak a gép feletti uralom visszaszerzéséért. Tervük ugyan nem járt sikerrel, mert a Boeing 757-es Pennsylvania állam területén a földbe csapódott, ám a hős utasok saját haláluk árán egy újabb tömeggyilkosságot akadályoztak meg.

    Eseménytelen, kellemes repülésre készült a személyzet


    2001. szeptember 11-én gyönyörű, verőfényes reggel virradt rá a New Jersey-i államban fekvő newark-i Liberty Nemzetközi Repülőtérre. A United Airlines 93-as, Newark és San Francisco között közlekedő menetrend szerint járatának pilótafülkéjében Jason Dahl kapitány és LeRoy Homer első tiszt már elvégezték a felszállás előtti kötelező művelet, az ellenőrző lista végigfuttatását, ám a toronytól még nem jött meg a gurulás megkezdéséhez szükséges engedély.

    [​IMG]

    A terroristák az egyik utaskísérőt túszként tartva nyittaták ki a pilótafülke ajtaját

    Forrás: Static Mass Emporium

    A 93-as járatnak helyi idő szerint reggel nyolc órakor kellett volna felszállnia,

    de Dahl kapitány csak negyvenkét perc várakozás után kapta meg a startengedélyt. Az 1985-től a United Airlines szolgálatában álló 44 éves kapitány tapasztalt hajózónak számított. A kisgépes pilótaképesítését még gimnazistaként, 16 éves korában szerezte meg.

    [​IMG]

    Az United Airlines Boeing 757-222-se Washingtonban

    Forrás: Aviation

    A kapitányi stráfokat 1993-ban nyerte el a Boeing 737-es típusra, 1996-tól pedig Boeing 767-es gépparancsnok lett.

    Repülési tapasztalatait munkáltatója, az United Airlines többek között azzal ismerte el, hogy Jason Dahlt a növendékek szimulátoros képzéséért felelős egyik oktatókapitányának nevezte ki.

    Londoni úttal szerette volna meglepni a feleségét


    Dahl kapitánynak a szolgálati vezénylés szerint nem ezen a napon kellett volna repülnie, hanem két nappal később, szeptember 13.-án. Mivel erre a napra esett a házassági évfordulója, amit mindenféleképpen a feleségével szeretett volna eltölteni, ezért ezt elcserélte a kollégájával szeptember 11-re. Miközben a felszállásra várakoztak, mosolyogva el is mesélte Homer első tisztnek,

    hogy egy rövid londoni kiruccanással lepi meg feleségét

    az ötödik házassági évfordulójuk alkalmából.

    [​IMG]

    Jason Dahl kapitány, a 93-as járat parancsnoka

    Forrás: NBC Bay Area

    Szeptember 11-én a járat szinte üresen szállt fel, a fedélzeten mindössze 33 utas foglalt helyet az ülésekben, a hétfős személyzeten kívül.

    A 93-as járat több mint negyven perces várakozás után kapta meg a toronytól a felszállási engedélyt.

    Dahl kapitány a startengedély vétele után ütközésig előrenyomta a gázkarokat; a Boeng 757-es egyre jobban gyorsulva végigdübörgött a futópályán, majd helyi idő szerint pontban 9 óra 42 perckor a magasba emelkedett.

    [​IMG]

    Az United Airlines Boeing 757-222-se a magasba emelkedik

    Forrás: Public Opinion

    Reggel 8 óra 46 perckor, éppen azokban a pillanatokban, amikor a 93-as járat elkezdte az emelkedést, New Yorkban a város egyik emblémájának számító iker-felhőkarcoló, a Világkereskedelmi Központ, a World Trade Center északi tornyába becsapódott az American Airlines 11-es járata.

    A pilótafülke nem válaszol, valakit megkéseltek a business osztályon


    A 93-as járaton ekkor még senki, semmit sem sejtett. A repülési magasság elérése után a személyzet elkezdte az utasokat kávéval, frissítővel kínálni Az egyelőre csendes utasként viselkedő négy terrorista kivételével senki sem gondolhatott arra,hogy a kellemes, és eseménytelennek tűnő repülés rémálomba fordul. Eközben 10 óra 3 perckor egy újabb gép, az United Airlines 175-ös járata csapódott be a World Trade Center addig még sértetlenül maradt másik tornyába.

    [​IMG]

    Az United Airlines 175-ös járatának becsapódása a WTC déli tornyába

    Forrás: Origo

    A 19 terrorista akciója teljesen váratlanul érte a légi irányítást, és óriási káoszt okozott.

    Az amerikai légtérben ekkor több mint 4500 gép tartózkodott, és a döbbenet első pillanataiban senki sem tudta, hogy a Világkereskedelmi Központba becsapódott két utasszállítón kívül vajon még hány gép lehet a terroristák kezében.

    [​IMG]

    Mohamed Atta, a 19 fős terrorista csoport főnök vezette neki az American Airlines 11-es járatát a WTC északi tornyának

    Forrás: AFP

    Azt, hogy valami nagyon súlyos dolog van kibontakozóban, először a terrorista csoport feje, Mohamed Atta és társai által eltérített 11-es járat légi utaskísérője, Betty Ong jelezte a 2011-ben nyilvánosságra hozott hangfelvétel szerint: „A pilótafülke nem válaszol. Valakit megkéseltek a business osztályon, és szerintem könnygázt is fújtak, nem tudunk lélegezni. Nem tudom, azt hiszem, eltérítettek minket" – így hangzott az utaskísérő fedélzeti telefonon sebtében leadott figyelmeztetése.

    [​IMG]
    Forrás: Youtube

    (Betty Ong a vészjelzést 8 óra 19 perckor, majd fél órával a 11-es járat WTC északi toronyába csapódása előtt adta le.) Nem sokkal később a washingtoni légi irányítás jelezte, hogy megszakadt a kapcsolatuk az American Airlines 77-es Washington és Los Angeles között közlekedő járatával, amely helyi idő szerint reggel 8 óra 20 perckor szállt fel a Dulles Nemzetközi Repülőtérről.

    [​IMG]

    A Pentagon égő nyugati szárnya a 77-es járat becsapódása után, az előtérben egy roncsdarabbal

    Forrás: Mark D. Faram

    A radarjel később azt mutatta, hogy a gép éles fordulót véve ismét Washington irányába repül. (Az American Airlines 77-es járata 9 óra 37 perckor csapódott be a Pentagon nyugati szárnyába.)

    Élőben követte az eseményeket a kapitány felesége


    A 93-as járaton 9 óra 28 perckor szabadult el a pokol. Ezt megelőzően a United Airlines munkatársa, Ed Ballinger 9 óra 19 perckor felhívta a pilótafülkét,

    és tájékoztatta Dahl kapitányt a New York-i ikertornyok elleni támadásról.

    A WTC elleni terrortámadásról kapott hír ugyan elgondolkodtatta a kapitányt, ám a 93-as járat személyzete ekkor még nem gondolt arra, hogy az ő gépük fedélzetén is lehetnek terroristák.

    [​IMG]

    A 93-as járatott a terroristák Washington felé fordították

    Forrás:Youtube

    A kapitány felesége, Sandy Dahl, aki korábban szintén a United Airlines-nál dolgozott légi kísérőként, és így a CNN élő adását szakértői szemmel követte, eleinte nem gondolt arra, hogy veszélyben lenne a férje. A 93-as járatnak akkor, amikor az első eltérített gép becsapódott a WTC északi tornyába, a menetrend szerint már Chicago légterében kellett volna haladnia.

    [​IMG]

    George Bush amerikai elnök éppen felolvasást tartott egy iskolai csoportnak, amikor megkapta a híreket a World Trade Center tragédiájáról. Majd' egy percig csak bámult maga elé szótlanul, csak a gyerekek felé küldött egy gyenge mosolyt

    Forrás: AFP/Paul J. Richards

    A megtett távolság és az eltelt idő figyelembe vételével nem tűnt valószínűnek, hogy a 93-as járat is a terrorakció érintettje lehet. Sandy Dahl nem tudta, hogy férjének gépe csak 42 perces, igen jelentős késéssel szállt fel, és emiatt még távol jár Chicagótól.

    Mohamed Atta nem volt biztos a társában


    Negyvenhat perccel a felszállás után a gép első osztályán – a pilótakabinhoz közel – helyet foglaló Ziad Samir al - Jarrah, a 93-as járaton utazó négyfős terrorista csoport vezetője jelt adott társainak az akció megkezdésére. A libanoni származású al-Jarrah - előélete alapján- kilógott fanatizált társai közül.

    [​IMG]

    A 93-as járatot eltérítő négy terrorsta. A bal alső sarokban vezetőjük, al-Jarrah látható

    Forrás: New Republic

    Nem különösebben vallásos családból származott, világi életet élő és szórakozást kedvelő fiatalemberként nőtt fel, aki imádta török származású feleségét. Mohamed Atta, a négy gépet eltérítő terroristacsoport első számú vezetője nem véletlenül vélte al Jarrah-t a csoporton belüli „leggyengébb láncszemnek", attól tartva, hogy nem lesz elég erős az öngyilkos akció végrehajtásához. Mindenesetre al-Jarrah és társai támadásba lendültek.

    [​IMG]

    A terroristák egy hamis bombával és késekkel próbálták meg sakkbantartani az utasokat. ( Felvétel a United 93 című játékfilmből)

    Forrás: Alcethran

    A rendelkezésre álló adatok alapján rekonstruálható eseménysor szerint,

    a fedélzeten tartózkodók megfélemlítése céljából először leszúrtak egy utast,

    majd az egyik légi utaskísérőt túszul ejtve, késsel arra kényszerítették, hogy kéredzkedjen be a pilótafülkébe. Amikor a kapitány kinyitotta az ajtót, al-Jarrah egyik társával betört a kabinba, a másik két terrorista pedig – egy utóbb nem valódinak bizonyult – bombával, illetve késsel sakkba tartotta az utasokat.

    Világossá válik a 93-as járatnak szánt sors az utasok előtt


    A fekete doboz nyilvánosságra hozott hangfelvételének tanúsága szerint al-Jarrah megparancsolta a két pilótának, hogy ne nyúljanak egyik kezelőszervhez se, és adják át a helyüket.

    A kapitánynak azonban még a terroristákkal kialakult ökölharc előtt sikerült leadnia a vészjelzést.

    [​IMG]

    Az utasok megtervezték a terroristák legyűrését, és a gép feletti irányítás vesszaszerzését

    Forrás: Alcenthran

    A hangfelvételből kiderül, hogy a terroristák a fedélzeti mikrofonon felszólították az utasokat, maradjanak a helyükön, és azt is közlöték, hogy bomba van a gépen. Al-Jarrah-nak az volt a célja, hogy Washington felé fordítja a gépet. Jason Dahl kapitány azonban nem akart engedelmeskedni, és dulakodás alakult ki a késsel felfegverzett terroristák, valamint, a két pilóta között.

    Dahl kapitányt és Homer első tisztet a kabinba betört légi kalózok ennek során halálosan megsebesítették.

    [​IMG]

    Az United 93 eltérítése és lezuhanási helye a térképen

    Forrás: Filght 93

    Ezután keletnek fordították a járatot, és Washingtonnak vették az irányt.

    Az utasok közül többen is felhívták mobiltelefonjaikon hozzátartozóikat,

    akiktől megtudták, hogy három másik gép csapódott be New Yorkban, illetve Washingtonban. Ekkor vált mindenki előtt világossá, hogy a 93-as járat eltérítése egy összehangolt öngyilkos terrorakció része.

    Készen álltok srácok? Csapassuk!


    Az utasok, két legelszántabb társuk, Todd Breamer és Thomas Burnett Jr. ösztönzésére tanácskozni kezdtek. Egyetértés alakult ki közöttük, amennyiben nem kísérlik meg a gép feletti irányítás visszaszerzését, biztos halál vár rájuk, és még sok más ártatlan emberre is. Közben kiiderült, hogy egyik társuk kisgépes pilótaképesítéssel rendelkezik.

    [​IMG]

    Az utasok megrohamozták a pilótakabin ajtaját

    Forrás: Alcethran

    „Van pilótánk!" – terjedt súgva a reményt keltő hír az utasok között, hiszen a kabinszemélyzet tagjainak meggyilkolás miatt kérdéses volt, mit tegyenek a terroristák esetleges legyűrése után. Utastársuk kijelentette, hogy noha ekkora gépet még sohasem vezetett, ám ha sikerül bejutnia a pilótafülkébe, az irányítás segítségével megkísérli letenni a Boeinget.

    [​IMG]

    A 93-as járat víszintes sebességmérő műszerének maradványa

    Forrás: Getty Images/Win Mcnamee

    Sandy Bradshaw, az egyik utaskísérő felhívta férjét, és közölte, az utasok pereceken belül megtámadják a terroristákat. Ebből a beszélgetésből tudjuk azt is,

    hogy a stewardesek vizet forraltak, a forró vízzel akarták ártalmatlanná tenni az utasteret felügyelő két terroristát.

    Azok – látva az utasok szervezkedését – egyre idegesebbek lettek. Az utaskísérők egy előkészítettek szervizkocsit is.

    [​IMG]

    Az egyik utas személyi okmányának maradványa 93-as járat roncsai közül

    Forrás: 911 Myths

    Az volt a terv hogy a kocsit faltörő kosként használva rohamozzák meg a pilótafülke ajtaját.

    A gép folyamatosan süllyedt, és ez aggasztó jelnek számított. Miután szétosztották egymás közt a szerepeket, és mindent előkészítettek, Todd Breamer kiadta a jelszót: „Are you guys ready? Let's roll! – Készen álltok srácok? Csapassuk!"

    Allah akbar! - kántálták, miközben földnek vezették a gépet


    Az utastérben álló két terroristát a roham pillanatok alatt legyűrte, valószínűleg agyonverték őket..

    A pilótakabin bezárt ajtaját a szervizkocsi segítségével nekifutásból ostromolták.

    Al-Jarrah és társa megrémültek a fellázadt utasoktól, annál is inkább, mert az ajtó kezdett pozdorjává törni.

    Be akarnak törni ide. Tartsd belülről az ajtót! Tartsd!"

    - ordította al-Jarrah.

    [​IMG]

    Az United 93-as járat becsapódási helye pennsylvaniában

    Forrás: Wikimedia Commons

    A következő két percben rájöttek, nem érik el a céljukat még azelőtt, hogy betörnék az ajtót. "Mi legyen? Fejezzük be itt?" - kérdezte Jarrah-t a társa, aki azt válaszolta, meg kell semmisíteni a gépet.

    A felvételen jól hallatszik az ajtót ostromló utasok erőlködése,

    és az is, hogy valaki azt kiabálja, mindannyian meg fognak halni, ha nem jutnak be.

    [​IMG]

    A 93-as járat becsapódása után készített fotó a magasba emelkedő füstfelhőről

    Forrás: Inquirie News

    Al-Jarrah utolsó parancsként odakiáltja társának: „Húzd le!" – majd már csak azt hallani hogy a gép földnek száguldása közben a két terrorista folyamatosan „Allah akbar"-t kántál. Néhány másodperc múlva megszakad a felvétel, és már csak sercegés hallható.

    [​IMG]
    Forrás: Flight 93

    Az United Airlines 93-as járata 10 óra 3 perckor a pennsylvaniai Shanksville határában a nyílt mezőn földnek csapódott. Senki sem élte túl a katasztrófát. A gép ekkor már csak 12 percre volt a terroristák feltételezett célpontjaitól, a washingtoni Capitoliumtól.

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...