Amy Hennig szerint a streamek árthatnak a sztori központú játékoknak Mert miért venné meg valaki a történet miatt, amikor videón is megnézheti Manapság igen népszerűvé vált az, hogy egyes emberek streamelik a Youtube-ra azt, ahogy játszanak, mások pedig ezeket nézik végig. Sok vita zajlott már arról, hogy ez jó-e vagy sem. Egyrészt, az emberek megismerhetik a történetet, s sokkal jobb képet kaphatnak arról, milyen az a bizonyos játék, mint a kiadók és fejlesztők által kiadott, a programról általában előnyösebb képet festő játékmenet-videók és trailerek által. Ugyanakkor ezzel elveszi, ami egy játékban a legfontosabb: a játékélmény. Ezzel egyúttal a programról alkotott vélemény is deformálva lehet, hiszen szép-szép, azt állítani egy videó után, hogy jó vagy rossz az a játék, ugyanakkor halványlila dunsztunk sem lehet, milyen élmény vele játszani. Most az Uncharted első három részét megalkotó Amy Hennig is megszólalt az ügyben, aki szerint ezek a videók bizony ártanak a játékoknak, meg persze az eladásoknak. Még specifikusabban azoknak a programoknak, amik lineáris történettel vannak megáldva, így az mindennél fontosabb. Hennig úgy véli, hogy aki megnéz egy ilyen videót, az utána már úgysem akarja megvenni a játékot, hiszen minek. Ismeri a sztorit, a fordulatokat, mi motiválná akkor, hogy megvásárolja? „Ha milliókat költesz egy történet-központú játékra, ami lehetséges, hogy csak egyszer fogsz végigjátszani, felteszed a kérdést: miért venné meg bárki is, ha megnézhet mást, ahogy játszik a játékkal?” Hennig szavaiban van igazság, ugyanakkor ott a másik oldal is: egyrészt, az ember könnyen kedvet kaphat egy ilyen videó láttán, másrészt, amit fent is írtam, hogy ezek hitelesebb képet festenek egy játékról, mint a trailerek vagy hivatalos játékmenet-videók. Ugyanakkor érdemes észben tartani, hogy más játszani, és más egy videót nézni. Egy játékról átfogó képet csak játszás során kaphatunk. Let's block ads! (Why?) Forrás...