Magyarázkodásra kényszerült hétfőn a Facebook ausztrál kirendeltsége, miután a The Australian beszámolt egy, a cégtől kiszivárgott prezentációról (via Bleeping Computer). A dokumentumot alapvetően belső használatra készítették a leánycég felsővezetői, de titoktartási szerződés aláírása esetén egyes potenciális hirdetők is megtekinthették. Forrás: NurPhoto/Jaap Arriens/NurPhoto/Jaap Arriens A prezentáció azt részletezi, hogy a Facebook algoritmusai a megosztott tartalmak és egyéb tevékenységek alapján képesek feltérképezni a felhasználók érzelmi állapotát. Az interakcióikat olyan címkékkel látja el a rendszer, mint például bolondos, túlterhelt, aggódó, ideges, legyőzött, stresszes, buta, haszontalan, semmirekellő. Ez önmagában nem meglepő, mint ahogy az sem, hogy a Facebook felhasználja ezeket a címkéket a relevánsabb hirdetések megjelenítése érdekében. Forrás: Getty Images/Christopher Futcher/Fatcamera A botrányt azt keltette, hogy a dokumentum szerint a Facebook ezeket az információkat a fiatalkorú felhasználók esetében is hajlandó felhasználni, így például a hirdetők kimondottan megcélozhatják a lelkileg sebezhető, 14-18 éveseket az üzeneteikkel. A kérdéses korosztálynak ingyenes segítséget kínáló szervezetek hirdetéseinek megjelenítése üdvözlendő lehet, azonban nem világos, hogy a Facebook milyen irányelvek alapján határozza meg az ilyen esetekben megjeleníthető reklámok jellegét. A kiszivárgott dokumentum készítői kiemelték, hogy Ausztráliában és Új-Zélandon a Facebook 6,4 milliónál is több középiskolás, felsőoktatási intézményben tanuló, továbbá a munkaerőpiacra már belépett fiatalt képes megszólítani a hirdetési rendszerén keresztül. Újságírói megkeresésére a Facebook ausztrál kirendeltségének sajtóosztálya megerősítette a kiszivárgott dokumentum hitelességét, elnézést kért miatta, és ígéretet tett a kimondottan a fiatal felhasználókat célzó hirdetési praktikáinak kivizsgálására. Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide! Let's block ads! (Why?) Forrás...