Árulhatja az érzelmileg labilis tiniket a Facebook

A témát ebben részben 'Hírek!' CF dealer hozta létre. Ekkor: 2017. május 01..

  1. CF dealer / Tulajdonos Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2011. június 15.
    Hozzászólások:
    24,509
    Kapott lájkok:
    2,269
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Lakhely :
    deutschland
    Hangjelzés a Chaten:
    nem
    Magyarázkodásra kényszerült hétfőn a Facebook ausztrál kirendeltsége, miután a The Australian beszámolt egy, a cégtől kiszivárgott prezentációról (via Bleeping Computer).


    A dokumentumot alapvetően belső használatra készítették a leánycég felsővezetői, de titoktartási szerződés aláírása esetén egyes potenciális hirdetők is megtekinthették.

    [​IMG]
    Forrás: NurPhoto/Jaap Arriens/NurPhoto/Jaap Arriens

    A prezentáció azt részletezi, hogy a Facebook algoritmusai a megosztott tartalmak és egyéb tevékenységek alapján képesek feltérképezni a felhasználók érzelmi állapotát.

    Az interakcióikat olyan címkékkel látja el a rendszer, mint például

    bolondos, túlterhelt, aggódó, ideges, legyőzött, stresszes, buta, haszontalan, semmirekellő.

    Ez önmagában nem meglepő, mint ahogy az sem, hogy a Facebook felhasználja ezeket a címkéket a relevánsabb hirdetések megjelenítése érdekében.

    [​IMG]
    Forrás: Getty Images/Christopher Futcher/Fatcamera

    A botrányt azt keltette, hogy a dokumentum szerint a Facebook ezeket az információkat a fiatalkorú felhasználók esetében is hajlandó felhasználni, így például

    a hirdetők kimondottan megcélozhatják a lelkileg sebezhető, 14-18 éveseket az üzeneteikkel.

    A kérdéses korosztálynak ingyenes segítséget kínáló szervezetek hirdetéseinek megjelenítése üdvözlendő lehet, azonban

    nem világos, hogy a Facebook milyen irányelvek alapján határozza meg az ilyen esetekben megjeleníthető reklámok jellegét.

    A kiszivárgott dokumentum készítői kiemelték, hogy Ausztráliában és Új-Zélandon a Facebook 6,4 milliónál is több középiskolás, felsőoktatási intézményben tanuló, továbbá a munkaerőpiacra már belépett fiatalt képes megszólítani a hirdetési rendszerén keresztül.

    Újságírói megkeresésére a Facebook ausztrál kirendeltségének sajtóosztálya megerősítette a kiszivárgott dokumentum hitelességét, elnézést kért miatta, és ígéretet tett a kimondottan a fiatal felhasználókat célzó hirdetési praktikáinak kivizsgálására.

    Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...