Gazdaság Az alacsonyabb ár miatt veszik a tinik a hamis cuccokat

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' Mézga hozta létre. Ekkor: 2017. augusztus 10..

  1. Mézga / nem lopott :D

    Csatlakozott:
    2016. május 10.
    Hozzászólások:
    16,667
    Kapott lájkok:
    5
    Beküldött adatlapok:
    0
    A divat mindig is fontos szerepet játszott a fiatalok életében. A felkapott márkák pedig nem tartoznak az olcsók közé és nem mindenki engedheti meg magának, hogy csak márkás ruhái legyenek. A HENT felmérése szerint a tinik inkább választják az olcsóbb hamisítványokat.


    Az internet a főbb beszerzési csatorna a fiatalok körében amikor a hamis termékeket vásárolnak. Több olyan honlap is van, ahol olcsón lehet hozzájutni márkás, hamisított ruhákhoz, órákhoz és cipőkhöz.

    A legtöbb fiatal az alacsonyabb ár miatt vásárolja ezeket.

    A megkérdezett tinédzserek viszont azt is értik, hogy a cég, amelynek termékét hamisítják, a legnagyobb károsultja az üzletnek, azonban ez nem rettenti el őket a vásárlástól és nem törődnek a gazdasági és egyéb társadalmi hatásokkal, derült ki a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) és a TÁRKI közös kutatásából.

    A válaszadók mintegy 40 százaléka vett idén hamisított terméket, és közülük minden második rendszeresen teszi ezt.

    Javulást jelent, hogy az idei évben a megkérdezettek 47 százaléka nem vásárolt hamis cuccokat. Ez az elöző évihez képest öt százalékos javulás, 2014-hez képest pedig kilenc.

    [​IMG]

    A fiatalok majdnem fele hamisított ruhákat hord

    Forrás: Gucci, Facebook

    A vásárlók kétharmada az alacsonyabb ár miatt választja a hamis dolgokat. Ez a szám a tavalyihoz mérve 15 százalékkal emelkedett.

    A VOLT fesztiválon arról is megkérdezték a fiatalokat, hogy szerintük ki a legnagyobb károsultja a hamisiósított árucikkel történő kereskedésnek. A fiatalok 60 százaléka szerint a termék eredeti gyártója szenvedi el a legnagyobb kárt, 28 százalékok szerint a fogyasztóra van negatív hatással és mindössze 12 százalék vélekedik úgy, hogy a társadalom és a gazdaság is kárt szenved.

    A HENT fontosnak tartja a megfelelő tájékoztatást a fiatalok körében. Fontos az is, hogy a fiatalok megismerjék a hamis áruk vásárlásának káros következményeit.

    A kutatás arra is rámutat, hogy a vásárlók nem az esetleges szankcióktól félnek, hanem attól, hogy a készitmény rossz minőségű lesz.

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...