Az Ember, Aki Nem Emlékszik Semmire, Amit Olvasott

A témát ebben részben 'Hírek!' klarensz hozta létre. Ekkor: 2015. február 09..

  1. klarensz / Moderator Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2012. június 27.
    Hozzászólások:
    16,928
    Kapott lájkok:
    2,488
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    A mélység kényszere négy rövid történetet tartalmaz. A címadó novellában egy rendkívül tehetséges művésznővel ismerkedhetünk meg, aki elköveti élete egyik legnagyobb hibáját: ad a kritikusok véleményére. Ez súlyos következményekkel jár a későbbi alkotásaira nézve. A Viadalban egy sakkjátszmát kísérhetünk figyelemmel, amelyben a helyi, idős sakkmester végre emberére akad. Vajon az ifjú titán cseles játékával győzelmet arathat a rutinos játékos felett? Ha a közönség egy emberként emeli piedesztálra az új hőst, az elég a győzelemhez, vagy ennél többre is szüksége van?

    [​IMG]
    Patrick Süskind - A mélység kényszere

    Fordította: Várnai Péter, Partvonal, 2014, 104 oldal, 2490 HUF A+



    A Mussard mester testamentuma című elbeszélésben a főszereplő hatalmas titkot tár fel a világ igazi arcáról, ami megváltoztathatatlan következményekkel jár rá nézve: életében szörnyű, végzetes változás következik be. Végül az Amnesia in litteris minden olvasó ember legbensőbb, legőszintébb félelmét fogalmazza meg: rengeteget olvasni, ám nem emlékezni az elolvasott könyvek egyikére sem.

    Patrick Süskind 1949-ben született, Münchenben, egyetemi évei alatt eredetileg történelmet tanult. Leghíresebb műve a hazai közönség számára is ismert Parfüm: Egy gyilkos története, amelyből 2006-ban nagy sikerű filmet is forgattak. Rendkívül zárkózott életet él, keveset tudni róla. Élettársával és közös fiúkkal Münchenben él.

    A rövid történetek mindegyike egyszerűen zseniális. Süskind rendkívül jó érzékkel ragadja meg az emberi természet alapvető jellemzőit, és abszolút hihetően festi le az emberi viselkedés mozgatórugóit. Könnyed és elegáns stílusa finom humorral fűszerezett, amely a legabszurdabb történeteit is mindenki számára emészthetővé és élvezetessé teszi. Mind a négy történet egy-egy irracionális, egyéni vagy csoportos viselkedés komoly hangvételű kifigurázása, így az első pillanatokban talán nem is tűnik fel a sorok között finoman megbúvó kritikai hangvétel. Bár a felszínen uralkodó hangulat pozitívnak tűnik, valójában mindegyik történet rendkívül nyomasztó. Vigyázat, a kötet elolvasása filozofikus elmélkedésekhez vezethet!
    Az ember, aki nem emlékszik semmire, amit olvasott - KönyvesBlog