Lewis Hamilton csapata, a Mercedes blőd hibája miatt veszített biztos győzelmet Monacóban, amikor a hajrában, legalább 15 másodperces vezetésénél kihozták az angolt egy teljesen indokolatlan kerékcserére, az utolsó 10-12 kör előtt. Csak a harmadik helyre tudott visszajönni, csapattársa, Nico Rosberg és a ferraris Sebastian Vettel mögé, harmadik lett. A Mercedes azonnal bocsánatot kért Hamiltontól, percekkel a leintés után, és nyilvánosan is elismerte a hibáját. Hamilton úriemberként viselkedett, nehezen tudott szóhoz jutni, de nem okolta a csapatot, sőt, igyekezett magára vállalni a felelősséget: azt mondta, ő azt gondolta, Rosberg és Vettel már lecserélte kerekeit a hajrára friss, gyorsabb lágy gumikra, amiken megelőzhették volna őt, így szólt a csapatnak, hogy vigyék ki őt is. A Merci tudta, se Vettel, se Rosberg nem volt kint, sőt, tisztában volt vele, a németnek esze ágában nincs kiállni, ennek ellenére kihívta Hamiltont, amin elment második monacói győzelme. Órákkal később Toto Wolff Mercedes-csapatfőnök az újságírók elé állt, hogy elmagyarázza, mi történt. Minden azzal kezdődött, hogy Max Verstappen keményen eldobta a kocsit az első kanyarban, és a versenyigazgató először év eleji bevezetése óta alkalmazta a virtuális biztonsági kocsit, vagyis a pilótáknak lassítaniuk kellett. Mindez viszont csak másodpercekig volt érvényben, mert amikor látta, hogy Verstappennél nagy a baj, legalábbis nem lehet egyszerűen eltakarítani a romokat, azonnal kiküldte a valós biztonsági autót. "Hogy mi az ördög történt? Pontosan ez a kérdés - mondta Wolff. - A válasz egyszerű, rosszul számoltunk, elrontottuk a matekot. Azt hittük, van elég előnyünk, de nem volt. Egyszerűen elszámoltuk. Monacóban nincs GPS, emiatt sokkal nehezebb a feladat. Emiatt rontottuk el." A virtuális SC és az igazi SC kibocsátása között tényleg csökkenhetett a különbség Hamilton és az üldözői között, ami persze azt veti fel, hogy ha nem tudták biztosan a különbséget, miért kellett kockáztatniuk Hamilton győzelmét? Ám ennél is fontosabb, hogy Wolff állítását hallva, vagyis hogy Monacóban nem lehet GPS-en követni a pályán az autókat, az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) is megszólalt: Monacóban van GPS. Nem olyan erős a jel, mint általában a többi pályán, de rendben van - tudta meg az az Autosport.com. Vagyis most akkor van, vagy nincs? Hogy értette azt Wolff, hogy nincs, ha a szövetség állítja, hogy vagy? Hogy mi történt pontosan, valószínűleg sosem fog kiderülni, mert ahogy láttuk már Hamilton első nyilatkozatánál, az istálló összezárt. "Beszéltem Hamiltonnal, elnézést kértem tőle a történtek miatt, ezt a csapat szúrta el. Rendeztük egymás közt. Lewis nagyszerű vezér, nagyszerű pilóta, biztos vagyok benne, megérti, hogy néha mi is hibázunk" - mondta a magyarázkodása után Wolff. Azért a végén azt még elengedhetetlennek tartotta hozzáfűzni: "Higgyenek nekem, ebben a csapatban nincs kivételezés senkivel." Kérdés persze, hogy beszélne Wolff, ha a hibájuk után nem a másik Mercedes, Rosbergé lett volna az első számú haszonélvező és a futamgyőztes, hanem Vettel Ferrarija. Az ügy tisztázására egy esély van, hogy az FIA utánajárhat a történteknek, ha úgy érzi, valami nem tiszta, és azt gyanítja, Hamilton nem véletlenül veszítette el a győzelmet. A szervezet egyelőre nem jelezte, hogy bármi problémája lenne, és miért is lenne, hiszen így máris nem 27 ponttal vezeti a vb-t Hamilton, hanem csak 10-zel, és nem is 4-1 a Hamilton-Rosberg győzelemarány, hanem 3-2. Izgalmasabb és szorosabb lett az F1. Rosberg nem hitt a szemének A nyertes örült zsinórban harmadik monacói sikerének, korrektül elmondta, szerencséje volt, a győzelmet Hamilton érdemelte volna meg. Később arról is beszélt, hogyan reagált, amikor az élen találta magát: "Mi a fene történik itt? Ezt gondoltam. Láttam magam előtt a biztonsági kocsit, de nem láttam Lewist. Hova az ördögbe tűnhetett? Aztán a tükörbe néztem, és láttam, hogy mögöttem tusakodik egy Ferrarival." http://index.hu/sport/forma1/2015/05/25/az_fia_cafolja_a_mercedes_magyarazatat_hamiltonnal_kapcsolatban/