2015. 02. 21. 13:44 ,ORIGO Erich Wolfgang Korngold hegedűversenyét először 1953-ban rögzítették, Jascha Heifetz szólójátékával. Ez a felvétel azóta is etalonnak számít, így nagy szó, ha valaki kiérdemli, hogy jelentőségében hozzá hasonlítják. Baráti Kritstóf eindhoveni koncertjének felvételét a kultikus eredetihez méltónak tartja a Gramophone kritikusa. Adrian Edwards komoly kihívónak nevezi a magyar hegedűművészt, kiemelve, hogy Baráti ugyanolyan kiegyensúlyozottan játszik, mint Heifetz, ám jobban odafigyel a hangszín és a szenvedélyes hajlítások finomságaira. "A részletekben rejlik a lényeg" - írja Edwards. Baráti szerinte káprázatos játékkal ragadja meg az első tétel cadenziájának tüzes, mégis folyékony karakterét, a finálé második, sóvárgó témáját pedig még Heifetznél is jobban átadja, aki egy kissé egyszerűbben játszotta ezt a részt. Baráti Kristó játéka lenyűgözte a világ vezető komolyzenei szaklapját Forrás: Zeneakadémia "Maga Korngold azt írta, hogy Concertóját inkább a hegedű Carusójának semmint Paganinijének szánja. Hozzátéve, hogy mekkora szerencséje van Heifetz-cel, akiben egyszerre megvan mindkettő. Ez a dicshimnusz most Barátiról is nyugodtan elzenghető" - írja a lelkes kritikus. A Concerto mellett a lemezen szereplő korai hegedű szonátát is izgalmasnak tartja Edwards, bár első hallgatásra szerinte kissé elnyújtottnak és fárasztónak tűnhet. Baráti Kristóf hegedűművész Forrás: Baráti Kristóf Méltatja Farkas Gábort, aki a zongorán hibátlanul bogozza ki Korngold félelmetes összetett akkordjait. Edwards nagy teljesítménynek tartja, hogy a duó képes könnyedséget adni a szonáta sűrű zenei szövetének, végül példaértékűnek nevezi a két zenész közt megfigyelhető egyensúlyt. Forrás:Baráti Kristóf hegedűjátékát dicsőíti a Gramophone