Bepereli a Google-t a fotóügynökség

A témát ebben részben 'Hírek!' david9696 hozta létre. Ekkor: 2016. május 01..

  1. david9696 / Moderator Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2014. július 12.
    Hozzászólások:
    14,623
    Kapott lájkok:
    284
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Amennyiben az ember képeket keres a neten, azonnal a Google-höz nyúl, ami készséggel dobja fel millió számra a szűrési feltételeknek megfelelő találatokat, csakhogy ez nem mindenkit fakaszt örömteli mosolyra. A Getty Images ugyanis eléggé rossz szemmel nézi, hogy a keresőóriás csak úgy, teljes felbontásban dobálgatja ki azokat a fotókat, melyek egyébként jogvédettek. Éppen ezért a fotóügynökség úgy döntött, bíróságra viszi az ügyet.
    A Getty Images szerint a Google keresőjének ilyesfajta működése nem más, mint a kalózkodás elősegítése, ami nem mellesleg durván sérti az üzletet, ez pedig értelemszerűen anyagi károkozást jelent. Az ügynökség szerint onnantól kezdve, hogy a kereső teljes felbontásban jeleníti meg az adott képet, a felhasználók számára semmiféle ösztönzés nincs arra, hogy a forrást is meglátogassák (és esetleg pénzt költsenek).
    [​IMG]
    A Getty Images jogtanácsosa, Yoko Miyashita azt mondta, a cég már három éve próbál dűlőre jutni ebben a kérdésben, de eddig semmiféle megoldás nem született, mert a Google szerint az nem járható, ami 2013 előtt volt, hogy a találati oldalon csak a bélyegképeket mutatta. Felhasználói szempontból egyébként tény, hogy a jelenlegi rendszer valóban jobban kezelhető, és gyorsabb, míg a Getty, és az általa képviselt alkotók szempontjából nem túl előnyös. Miyashita ezt így fogalmazta meg: “a Getty Images több mint 200 000 fotoriporter, tartalomkezelő, illetve alkotó gyűjtőhelye világszerte, akik elvárják tőlünk, hogy megvédjük őket, cserébe az elvégzett munkájukért. A Google viselkedése hátrányosan befolyásolja nemcsak a szerkesztőink, de az alkotók megélhetését és életét is, mind a jelenben, mind a jövőben”.
    A Google-nek nem ez az első ilyen jellegű pere az Európai Unióban, hiszen korábban az Androidos rendszerekre előre telepített Search és Chrome alkalmazások miatt is kapta az ívet, mivel gátolja a versenyt, bár azt hozzá kell tenni, hogy a gigacég kihasználva a keresőjének népszerűségét, a keresési eredmények között amúgy is szívesen tolja előbbre a saját termékeit, mint másokét. A piac már csak ilyen.